Привет Настана време да сменям предни дискове...имам възможност да взема апарати и дискове 280мм от Купе. Свалих лявото колело, за да проверя как стои въпроса със захващането - захвата е един и същ, но на моите апарати захващащите към шенкела болтове са 8мм, при по-големите (от Купе), тези болтове са 10мм. Та - не ми се ще да разпробивам отворите на шенкела до 10.5мм, понеже ще изтънее...мисля си да прехвърля и шенкелите от Купето, но търся мнение дали ще паснат, или има разлика в носача на двата модела? Общо взето - дали шенкела от Купе ще стане на Мареа, без да се налага да сменям и носачи и щанги и рейки...?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвместимост на шенкели - Мареа ТД75 и Купе 2.0 16V
Collapse
X
-
Такаа, лявото колело вече е с шенкел, апарат и диск от Купе 2.0 16. Цялата работа ми отне около 2 часа с цигарите - да сваля "старите" апарат, диск и шенкел, да поставя "новите" такива, да сменя маншона на шарнира с нов, като предварително почистих добре ябълковидния болт и гресирах наново (за информация новия маншон е от накрайник на Москвич Алеко и стана добре, малко по-обемист е от оригиналния, но върши работа и струва 1.50лв.). Поиграх си малко с "новия" шенкел, понеже отворите за накрайника и шарнира бяха леко хванали ръжда - отстраних я с шкурка, залепена за пръста ми :D Като цяло работата е "плъг енд плей" - сваляш Марейските елементи и поставяш тези от Купе. За крайния резултат от интервенцията ще пиша след няколко дни, след като си закупя накладки и направя и дясната страна. П.П като допълнителен разход при мен са и 15" джанти, понеже моята беше с 14" фабрично, а както знаем 14" джанта не побира 284мм дискове.'99 FIAT Marea Weekend TD75
Коментар
-
Всички отвори паснаха отгоре за амортисьора, отвора за шарнира и отвора за накрайника. Разлика между двата шенкела има в позицията и самите отвори за захващане на апарата. Визуално има и малки разлики в отливките, основно в стърчащата част, на която се захваща кормилния накрайник.'99 FIAT Marea Weekend TD75
Коментар
-
Монтиране на предни дискове 284мм на Мареа Уикенд
Трансплантацията завършена Колата-донор беше Купе 2.0 16V. Частите от нея - шенкели, спирачни апарати и дискове. Процедурата - демонтиране на същите елементи от комбито, и монтирането на по-добрите такива, свалени от колата - донор. Всичко пасва 1:1, нищо не се преправя или побългарява. Разлика спрямо преди - оригиналните дискове на комбито бяха 257мм, тези от Купе са 284мм. Резултатът - много по-добро спиране от висока скорост спрямо преди в ниските скорости също се долавя известна разлика в положителна посока, но при скорости над 100 разликата е смея да кажа фрапираща Според мен инвестицията си заслужава не е трудно за изпълнение, трябва един свободен ден и желание за работа. По задния мост - монтирах такъв от същото това Купе, малко по-широк е (4см.) спрямо Марейски, но проблем с опиране при здраво натоварена кола и гуми 185/65/15 не съм имал. Там нещата също опират до сваляне на единия и монтиране на другия мост - отново нищо не се преправя. По-добре се държи на пътя с макар и малко по-широката колея отзад Надявам се информацията да е полезна'99 FIAT Marea Weekend TD75
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар