Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пукане на предни пружини, при навиване на волана!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пукане на предни пружини, при навиване на волана!

    Както бях писал в другате тема, смених носачи, биалети, амортесьори но пукането от предницата при навиване на волана и леки дупки остана. Установих следното. При изгасен двигател и навиване на кормилото се чува пукане от пружините. Все едно се наместват. Шума мислех, че е от дясно но днес го локализирах и в ляво. При смяната на амортесьорите, имаше подложки, които запазих и сложих на новите. Лагерите(той е в самия тампон на макферсона" уж изглеждаха здрави, въртяха се с лекото.Та сега въпроса. Дали тампоните(самия лагер в тях) ми правят мизерии за да пукат пружините при навиване на волана!?Благодаря за вниманието
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    #2
    Определено са лагерите на тампоните. Тази зима и на мен ми се появи този проблем в ляво. На типото, обаче лагерите се разглобяват. Двата макферсона - на земята. Разглобяване... Греста в лагерите беше станала като размекната бонбона. Почистих с коресилин и прегресирах. Сглобих и проблема изчезна. Сега сме готови за още 20 години.

    Коментар


      #3
      След празниците ще ги сменя и ще пиша за резултата!
      now. BMW E39 523i '98 170hp
      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

      Коментар


        #4
        Ако пукането/хлопането е от лагера в тампона на макферсона - значи лагера е механически увреден. Освен това при Мареа 1.8 лагера не е сменяем.Като го свалиш ще видиш, че лагера не е капсулован. Пластмасовите капаци отстрани се свалят много лесно и може да го измиеш - с WD40 и после корселин. После смазваш, нанизваш плътно дръжката на една отверка в лагера ... и като завъртиш тампона - ако се чува/усеща как сачмите вътре хрупат, никакво смазване няма да помогне. Дано не съм прав.А и не е сигурно, че проблема ти е в тампона на макферсона ...
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          За съжаление си прав съчмите се чуват като завъртях тампона !Тогава се усъмних но предположих, че след като няма затягане всичко е ок. Вероятно тежестта и натоварването върху лагерите е причината за това пукане. Шумът се чува високо горе в бомбетата, както и при навиване на волана на място(при изгасен двигател).....все едно нещо прескача/намества и пружините пукат! Няма да се занимавам да смазвам нищо, ще ги подменя и после ще правя опити със старите
          now. BMW E39 523i '98 170hp
          ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
          ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

          Коментар


            #6
            При мен го има същото гадно пукане откакто взех колата. Смених цялата ходова част без тампоните на макферсона и явно пукането е било от тях
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              Развитие по темата!Смъкнахме преди седмица лагера (който бях набелязал но е здрав) за мое щастие. За мое нещастие, тази вечер си рекох да проверя рейката. Не ме питайте каква нинджа поза заех, да хвана вътрешния накрайник на рейката а с другата ръка да въртя волана Тегаво беше ама усетих пукането по накрайника и то качествено. Мислех си че пукат пружините , но в купето шума вероятно е лъжлив. Та сега, външните накрайници са здрави понеже лично съм ги проверявал, вътрешните уж проверени в сервиз......... Коя може да е причината за това пукане, къде е проблема в рейката. Нямам затягане на волана,движи се с лекота.Помагайте защото този шум при слизане от високо на ниско и обратното (3-4 см) и при десен завой ме дразни много
              now. BMW E39 523i '98 170hp
              ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
              ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

              Коментар


                #8
                от кормилните накрайници беше при мен пукането точно както го описваш на място когато въртя или при много ниска скорост, при мен беше от левия външен накрайник. но маншончето му беше здраво опръсках го хубаво с веро и вода и шума изчезна поне засега, но ще го сменя понеже е тръгнал, когато сменям маншоните на шарнирите

                Коментар


                  #9
                  Изчетох една камара теми за накрайници. Въртейки волана ляво- дясно на угасен двигател няма фрапиращи звуци. Имали нещо вярно в това, че ако външните накрайници са здрави вътрешните няма как да се разбият!? Четох го в някоя тема преди малко но не си спомням в коя!
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #10
                    Това не е вярно може да се разбият и препорачвам да си ги провериш така и така си почнал даваи на ред. Провери и шенкела за износване. Най-често се получава от към шарнира. Откачи шарнира и погледни отвора на шенкела. Ако е направил елипса е за смяна дори и малка да е. Извинявам се за грешките ако има но сам на няколко питиета в повечко
                    Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

                    Коментар


                      #11
                      dimmX написа:
                      Развитие по темата!Смъкнахме преди седмица лагера (който бях набелязал но е здрав) за мое щастие. За мое нещастие, тази вечер си рекох да проверя рейката. Не ме питайте каква нинджа поза заех, да хвана вътрешния накрайник на рейката а с другата ръка да въртя волана Тегаво беше ама усетих пукането по накрайника и то качествено. Мислех си че пукат пружините , но в купето шума вероятно е лъжлив. Та сега, външните накрайници са здрави понеже лично съм ги проверявал, вътрешните уж проверени в сервиз......... Коя може да е причината за това пукане, къде е проблема в рейката. Нямам затягане на волана,движи се с лекота.Помагайте защото този шум при слизане от високо на ниско и обратното (3-4 см) и при десен завой ме дразни много
                      Колега, на Астрата ми признаците бяха същите като при теб. След два месеца мъки и няколко ’майстора’ да разбера от къде е (първите ми съмнения за разбити лагери в тампоните, което изглеждаше най-логично, се оказаха погрешни), накрая се оказа повреден колесен лагер. Нищо не ти пречи да им направиш една проверка.
                      Brava 1.9 JTD 100, 2001

                      Коментар


                        #12
                        "Колесен лагер" - имаш в предвид лагер на главината !?
                        now. BMW E39 523i '98 170hp
                        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                        Коментар


                          #13
                          dimmX написа:
                          "Колесен лагер" - имаш в предвид лагер на главината !?
                          Да, при мене пукането беше отляво, оказа се преден ляв лагер. И когато разбрах къде е причината, се сетих за един не особено безобиден удар в бордюр. Не се сещам дали пукането се появи веднага след удара или след време, но след като смених лагера всичко си дойде на мястото.
                          Brava 1.9 JTD 100, 2001

                          Коментар

                          Working...
                          X