Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сериозен проблем с предните макферсони.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сериозен проблем с предните макферсони.

    Здравейте, моля да ми помогнете да си разреша казуса. Благодарение на колегата от форума koko.aleksiev се сдобих със спортни пружини за темпрата 1.6 1992г. , както и с добре изглеждащи амортисьори от алфа 155 (взех ги сглобени с два не ставащи тампона) и отделно два тампона от 145.При майстори смених тампоните. И вчера ги монтирах.След монтажа (който извърших без скоби и много мъки, благодарение на невежеството ми) гумите се разкрачиха от горната страна и отпред, а трябва да е обратно и в двата случая. Днес отидох на реглаж и каза, че има голямо отклонение и не може да се оправи(+или-3,1 инещо такова не знам в какво се мери) Имам няколко предположения:1)Не обърнах внимание на тампоните дали имат ляв или десен.2)Мястото на което амортисьора се хващата за шенкела става с два болта, та горната дупка е разширена на амортисьора.3)Несъвместимост.4)При смяната на тампоните момчетата нещо да не са направили като хората.Моля да не ме съветвате да върна старите, просто вече го чух.
    FIAT tempra 1.6

    #2
    И още нещо има стрелкички на тампоните, които видях днес сочат напред (по посока на движението)
    FIAT tempra 1.6

    Коментар


      #3
      Проблема ти е в амортисьорите и по точно в ъгъла който би могъл да бъде измерен между вертикала и мислената права която прекараш между центровете на на двата отвора на амортисьора , не знам как да ти го обясня но тези амортисьори си вървят с техните си шенкели .Можеш да разшириш горния отвор на амортисьора навътре или долния навън /не разширявай и двата защото този дето я регулира ще се види в чудо после/.този начин за регулиране на страничния наклон с елипсовидни отвори се използва оригинално в някои автомобили така че не го смятам за опасен но решението си е твое.

      Коментар


        #4
        Обяснил си го много добре, затоваи те разбрах ясно, за което съм ти много благодарен. Явно това е причината за различните отвори на ямортисиора и преди са били нагласяни по този начин, а може да са така и оригинално, което е в подкрепа на думите ти. Долните са 1:1 с оригиналните, а горните бяха разширени не се сештам в коя посока, но е лочно да е в посока шасито.Утре ще ги охлабя и ще пробвам да ги преместя навътре с чука Ако мръдне малко ми се струва, че ще се приберът гумите.
        FIAT tempra 1.6

        Коментар


          #5
          Успокоих се малко, че не съм се прецакал много :Д А ако не мръдне, къде, как и колко да го разширявам тоя отвор. Ама по това утре ще се умува
          FIAT tempra 1.6

          Коментар


            #6
            button написа:
            Успокоих се малко, че не съм се прецакал много :Д А ако не мръдне, къде, как и колко да го разширявам тоя отвор. Ама по това утре ще се умува
            Това за което ти говориш колега е Camber или страничен наклон на гумите Така ли ти стоят гумите /--- Отвора не е оригинално така, ами някой се е правил на разбирач, да прави страничен наклон на гумите понеже на фиата няма как да се направи, при голфа например се регулирва от шарнира , при BMW също може и т.н. Опитай се да ги оправиш, защото ще ти изяде гумите за отрицателно време
            Теоритиците си лаят, голфа си върви!

            Коментар


              #7
              Ако бяха така /--- щях да се кефя :ДТе са нещо подобно на това ---/ (прикачил съм снимка и нямам представа какво стана с нея) и неможе да се кара в права посока, защото и отпред е разкрачена.И вероятно MEMO е прав за това,че амортисьора е за друг шенкел.
              Прикачени файлове
              FIAT tempra 1.6

              Коментар


                #8
                А етоя снимката Сигурно като са били на алфата тези намеси по амортисьора са служили за Camber, ама сега не
                FIAT tempra 1.6

                Коментар


                  #9
                  Тампоните сигурен ли си че са правилно сложени
                  '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
                  '97 Coupe 16VT 262WHP+

                  Коментар


                    #10
                    1)Не обърнах внимание на тампоните дали имат ляв или десен.И още нещо има стрелкички на тампоните, които видях днес сочат напред (по посока на движението)И са от алфа 145Не съм сигурен.
                    FIAT tempra 1.6

                    Коментар


                      #11
                      button написа:
                      Успокоих се малко, че не съм се прецакал много :Д А ако не мръдне, къде, как и колко да го разширявам тоя отвор. Ама по това утре ще се умува
                      Фащай кръглата пила и дерзай горния отвор навътре към купето ,място има достатъчно , при монтирана гума ,пусната и преместена напред-назад кола и пуснат отвес от външна страна на гумата трябва да докараш идеален вертикал. 1 градус е допустимото отклонение но в обратна на сегашната посока. После на реглажа на предницата се разхлабват болтовете и се наместват наклоните,това е работа на майстора не твоя ти само трябва да осигуриш възможността за реглаж.

                      Коментар


                        #12
                        Днес не предприех действия (домързя ме) Първо ще се проверя дали тампоните са сложени правилно, искам да ги погледне майстор , защото в магазините ги продават ляв/десен. И ако тях ги изключа, като проблем ,ще пиля.
                        FIAT tempra 1.6

                        Коментар


                          #13
                          Не си се прее*ал много,колега.Разшири елипсовидно горните дупки на амортесиора и отивай на реглаж.
                          Fiat Tipo
                          Corsa b комби !

                          Коментар


                            #14
                            MEMO написа:
                            Проблема ти е в амортисьорите и по точно в ъгъла който би могъл да бъде измерен между вертикала и мислената права която прекараш между центровете на на двата отвора на амортисьора , не знам как да ти го обясня но тези амортисьори си вървят с техните си шенкели .Можеш да разшириш горния отвор на амортисьора навътре или долния навън /не разширявай и двата защото този дето я регулира ще се види в чудо после/.този начин за регулиране на страничния наклон с елипсовидни отвори се използва оригинално в някои автомобили така че не го смятам за опасен но решението си е твое.
                            Подкрепям колегата,на самарата ми беше така,горния отвор беше с ексцентричен болт и се регулираше от него наклона на колелото.
                            Fiat Brava 1.2,16в

                            Коментар


                              #15
                              Днес натрупах информация за размисъл. Проверих при майстор тампоните и са сложени правилно. После реших да видя как стоят нещта с елипсовидна дупка и установих, че някой си е разкрачвал колата и после го е отремонтирал. Ще е много смешно ако някой си познае експериментите.Вижда се допълнително заваряно парче метал.
                              Прикачени файлове
                              FIAT tempra 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X