Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване...

    Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване на спирачки след смяна на накладки- не успях със щангата да върна супорта за да сложа по- дебелите накладки и отвих пробките за обезвъздушаване и явно е дръпнало малко въздух- сега педала е по- мек и хващат по- късно спирачките.Та правих обезвъздушаване и на четирите колела при работещ двигател, но ефекта не беше голям- педала потъва до над половината. моля за съвет как да обезвъздуша- колата е Темпра с ABS.
    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

    #2
    Re: Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване...

    КИМИ написа:
    Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване на спирачки след смяна на накладки- не успях със щангата да върна супорта за да сложа по- дебелите накладки и отвих пробките за обезвъздушаване и явно е дръпнало малко въздух- сега педала е по- мек и хващат по- късно спирачките.Та правих обезвъздушаване и на четирите колела при работещ двигател, но ефекта не беше голям- педала потъва до над половината. моля за съвет как да обезвъздуша- колата е Темпра с ABS.
    При неработещ обезвъздушавай. Дай им малко време да се понапаснат, в началото хващат трудно и педала седи като мек такъв един при натискане.

    Коментар


      #3
      Феродото е ново и парвите около100-150км.няма да хващат добре.Щом няма въздух в системата всичко е ок.

      Коментар


        #4
        Оki,значи първите 100 километра ще ми е мек педала- все пак хваща на половината- не е чак толкова зле, но имам чувството че няма и инерция- дали пак е от напасването- да трият по малко и без спирачки?!
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #5
          Да.Енерцията няма да е голяма,но като си впаснат накладките ще я има.

          Коментар


            #6
            Re: Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване...

            КИМИ написа:
            Колеги, имам въпрос за обезвъздушаване на спирачки след смяна на накладки- не успях със щангата да върна супорта за да сложа по- дебелите накладки и отвих пробките за обезвъздушаване и явно е дръпнало малко въздух- сега педала е по- мек и хващат по- късно спирачките.Та правих обезвъздушаване и на четирите колела при работещ двигател, но ефекта не беше голям- педала потъва до над половината. моля за съвет как да обезвъздуша- колата е Темпра с ABS.
            Защо си обезвъздушавал при работещ двигател? Защото спирачната ти система има АБС или отнякъде си чул за подобен метод?!Надявам се колегата да си прегледа темата и да отговори, както се надявам технически запознатите колеги да дадът отговор на въпроса: Как се обезвъздушават спирачките на автомобил с АБС?Във връзка с това ще ви цитирам някои мнения свързани с настоящото питане:Предварително се извинявам за дългото мнение, по-долу!
            :P Благодаря още веднъж на колегата Heavyman , защото без това ,което написа в края на двегодишната ми тема никога нямаше да зная какво да търся!!!!!!И ето доказателството, при правилно зададен въпрос или по-точно казано зададен на правилните хора се стигна до някаква развръзка. Извода е, че МНОГО "майстори" не знаят да обезвъздушават модерни спирачни системи, предвид наученото от старите пушки ,които на свой ред са правили единствено и само "соц возила". Някои от които дори серво нямат И след зададен от мен въпрос: има ли специфична процедура за обезвъздушаване на спирачна система с АБС , за две години никой не успя да ми отговори!!! И причината не е само до незнание, а е и предвид това,че в самия Хайнес за Фиат-Браво/а/, Марея, поне аз не намерих такова уточнение, напротив пише си ,че няма никаква разлика ... пълно безумие?! Както и предполагах , естествено че има разлика и то огромна, т.е. не трябва да си мислим ,че Фиат са уникални!И последно бих искал да помоля ,технически грамотните хора от екипа на Hit-ko да разтълкуват цитираните мнения, някои от които - признавам не се отнасят за италиански автомобили с изключение на последният цитат. Бих искал да помоля и още нещо, някой да се нагърби и да обобщи информацията и да се напише един простичък алгоритъм , който да се ползва и от нас лаиците! Благодаря на всички заинтересувани!
            Обезвъздушаването на спирачната система има своите особености. И така върху щуцера за обезвъздушаване се "нахлузва" прозрачен маркуч и неговия край се потапя в съд със спирачна течност. Натиска се педала на спирачката, охлабва се щуцера и се включва запалването. При това започва да работи помпата на ABS, която обезвъздушава системата. Когато в съда престанат да излизат мехурчета, педала на спирачката се отпуска, завива се щуцера за обезвъздушаване и се изключва запалването.
            Здравейте колеги. Развитието е следното: Сменено задно ляво цилиндърче с друго 2-ра употреба заради липса на обезвъздушителен щуцер. Сменена спирачна течност и обезвъздушена система в последователността цитирана в Хайнес-а за кола с ABS Bosch, изваден предпазител на ABS-а и двигател работещ на празен ход. ... http://media.snimka.bg/s1/0642/027528622-big.jpg?r=0
            Съвет, който смятам да пробвам и аз следващият път е, че след изгасянето на двигателя се вади бушона на ABS-а. Обезвъздушава се, отново се слага бушона и се пали колата. Може и да помогне, защото често след процедурата (както и при мен) спирачките омекват. Дали е от въздух, който не може да излезе, или нарушен вакуум някъде по маркучетата-още не знам, факт е. че неколкократно обезвъздушаване не помага.
            Информация изнамерена и споделена от Airfan:
            Recently I had to bleed my whole brake system and have listed below how I went about it and some other relevant info that may help you if you decide to do the same.My 2006 147 GTA runs the Bosch 5.7 ABS system with 12 solenoid valves and four hydraulic brake circuits. The ABS system uses an electric pump to pressurise brake fluid to the circuits.Each of the hydraulic circuits is controlled by a load valve, normally open, and a drain valve, normally closed. When the ECU detects one wheel decelerating at a rate much greater than the others, the ECU closes the load valve and opens the drain valve for that wheel to bleed off hydraulic pressure and prevent lockup. Once the imbalance is corrected and the wheel is decelerating at roughly the same rate as the others, pressure must be reapplied to the brake caliper to help stop the car. This is accomplished by closing the drain valve and opening the load valve.Unless the ABS is activated between normal manual brake fluid bleeding the ABS system holds brake fluid. In my case the fluid I got out of the system was cloudy and had flakes in it (suggesting to me it was still the factory fluid). Of course you could find a good stretch of road and slam on the brakes to circulate the fluid or you can follow below...I used Fiatecuscan (FES) 3.6 on a HP Mini laptop running Windows 7 starter connected to the OBDII port via Lonetec brand FES Adaptor Lead Set and a ELM327 USB cable.I don’t know if bleeding the ABS circuit should be done regularly, but because I had air in the system I had to do it (definitely do it if you change a circuit pipe or master cylinder). I strongly suggest that if you have brake bleed issues, that you bleed the system normally before using FES to action the ABS valves.1. Check fluid level2. Bleed system normally. I do RR - LR - RF - LF. Your choice.ABS bleeding (only after normal bleeding)1. Constantly check the fluid level. The reservoir filter can trap the fluid and can give false readings - which is why I remove it.2. Connect the tubes to the bleed nipples - I run four tubes (that go upwards first before going down in to the jars - (traps fluid which ensures no air can go back into the nipple) into 4 jars part filled with clean fluid. Although 1 jar moved to each wheel is enough. If you’ve got 330 6 pot brembos don’t be a goose and forget about the second nipple...3. Get FES ABS connected to "F6 Actuators" tab4. Have some one ready to crack open the RR bleed nipple5. Pump the brake pedal (approximately ten times) and hold with enough pressure to keep at equal to or above 15 bar = basically hold pedal down enough to stop the wheels from spinning - do not put too much pressure on so that during the execute stage the pedal goes to the floor. Hold until #8 is complete6. Tell your helper to crack the bleed valve and immediately (goto 7)7. From FES (I connected to Bosch ABS 5.7 VDC on my 147 GTA) Execute the RR drain valve - the pedal will drop during the tick tick tick tick - then holds position, until - tick tick tick tick - and pedal drops again (don’t let it hit the floor - if it does you are pushing too hard and must restart)8. tell helper to close nippleThe helper should see some (cloudy) fluid and air come out - if not repeat the procedure but use the ’load valve’ instead of ’drain valve’. Not sure if required but you could also possibly execute the pump motor (I did).check reservoirdo on remaining wheelsRight-hand rear wheel (1)- left-hand rear wheel (2)- left-hand front wheel (3)- right-hand front wheel (4)c) Check the pedal travel and if it is incorrect, restart the bleeding procedure.http://i1096.photobucket.com/albums/...alpressure.jpg
            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
            http://www.keepfighting.ms

            Коментар


              #7
              Kaто на кола без АБС.От най-крайно към най-близко до помпата.5-6 хубави ама хубави спирания и ще е напаснат, освен ако диска
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Въпреки идиотски простата процедура по обезвъздушаване автомобилна спирачна система има неща, които убягват и на най-големите спецове.Предполагам, т.е. надявам се, че Hit-ko няма да има нищо против да го цитирам тук:
                Hit-ko написа:
                Обезвъздушаване на спирачна система с ABSМного е писано по този въпрос и колкото повече чете човек, толкова повече се обърква. Причината е, че голяма част от информацията се копира и предлага непроверена или с неграмотен превод при това, без да се уточнява каква е ABS системата, за кола с ляв или десен волан става въпрос и т.н.Тук ще споделя някои от вариантите за обезвъздушаване на спирачна система с ABS базирани на фирмените ръководства за ремонт и изпробвани многократно в нашата практиката. Хронологията по обезвъздушаването се отнася конкретно за най-популярната спирачна система с ABS на която всички компоненти /помпа, изпълнителни клапани и хидроакумулатора/ се намират в един общ блок...другите системи не са за работа в домашни условия и изискват специализирана техника!За процедурата по обезвъздушаване са необходими единственно прозрачна бутилка около 500мл. със 100мл. спирачна течност и разпробита капачка на която е вкаран прозрачен маркуч с диаметър 5-6мм и дължина около 30-40см. и..... най-важното - помощник-асистент! Започваме първо с обезсвъздушаване на главния спирачен цилиндър (спирачната помпа). Това се налага единственно при смяна на сирачната течност, при смяна на самата спирачната помпа или при смяна на някоя спирачна тръбичка!Съществуват 2 варианта които са валидни както за системите с ABS, така и без ABS:Вариант - I - бавенНапълва се резервоарчето на помпата със спирачна течност, развиват се всички нагнетателни тръбички и се изчаква напълването и преливането на спирачна течност през изходите на помпата. Завиват се гайките на тръбичките и помпата е готова! Метода е доста бавен, понеже се изчаква напълване на самотек, а това може да отнеме доста време!Вариант - II - бързНапълва се резервоарчето на помпата със спирачна течност. Изважда се предпазителя през който се захранва ABS системата така, че при контакт, да не заработва помпата!!! Запалва се двигателя и се оставя да работи на празен ход за да е по-лек натиска върху спирачния педал! Развива се една от тръбичките отиваща към задните спирачки. Тук влиза в роля асистента - натиска се спирачния педал до упор, затваря се с палец отвора на помпата, отпуска се спирачния педал и се маха палеца от отвора. Това се повтаря няколко пъти, докато прелее спирачна течност от отвора, след което се притяга спирачната тръбичка. Същата процедура се прилага на всички отвори от които излиза спирачна тръбичка, като се завършва с тръбичките отиващи към предните колела и.... помпата е готова!И при двата варианта, не збравяйте да наблюдавате нивото на спирачната течност и при необходимост да доливате!След като сме обезвъздушили помпата, преминаваме към обезвъздушаване поотделно на спирачния апарат на всяко едно колело!Тук припомням още една особенност - автомобил, със спирачна система при която има регулатор на налягането на задните спирачки, обезвъздушаването не трябва да се прави при вдигнат автомобил на подемник!!! Сега влиза в употреба бутилката с прозрачно маркуче, което е вкарано през капачката и долния му край е потопен в около 1/3 спирачна течност от бутилката.Започваме от най-дългата тръбичка, най-отдаличеното колело - задно дясно, обърнете внимание - за автомобили с ляв волан!1. Нахлузете горния край на прозрачното маркуче върху пробката за обезвъздушаване на спирачния апарат2. При вече запален двигател, помощника натиска няколко пъти спирачния педал и задържа в натиснато положение.3. Развива се пробката за обезвъздушаване и през спирачната течност в бутилката започват да излизат мехурчета, което е признак за наличие на въздух в системата.Задържа се в това положение докато педала на спирачката не стигне крайно долно положение4. Завива се пробката за обезвъздушаване и чак тогава помощника отпуска спирачния педал!5. Действието се прави няколко пъти докато през спирачната течност в бутилката престанат да излизат мехурчета!6. Тази процедура се прилага последователно по-нататък на задно ляво колело, после на предно дясно и завършва с предно ляво! 7. Непрекъснато се следи за нивото на спирачната течност в резервоарчето и при необходимост се допълва! Накрая, не забравяйте да поставите обратно предпазителя и ABS системата е готова за проба. При добре обезвъздушена система, педала на спирачката не трябва да потъва повече от 5-10мм до момента на твърдо усещане при натиск! При мек или потъващ педал, процедурата се почва отначало!Този начин на обезвъздушаване, с изключване на ABS-а е по-лесен, по-достъпен за възприемане и хронологията е лесно запомняща се!По-нататък ще пусна хронологията за обезвъздушаване и с работеща помпа на ABS-аУСПЕХ! Hit-ko
                Към това му мнение ще допълна и личното ми.По принцип самата технология на обезвъздушаването на спирачната система на един автомобил не е нещо сложно, както сами знаете и написахте по горе има няколко начина и те не се различават особено при автомобили С и без АБС, но има една основна разлика и тя е в самата подготовка!!! При "обикновени" автомобили единственото нужно е , да следим течността да не падне под минимума в казанчето и от там нататък, заедно с помагача да си изберем някой от по-горе описаните начини. Обаче при автомобили с АБС, с електрохидравлична помпа, а предполагам ,че и с механичната е така е необходимо още нещо, но много важно:
                ... Изважда се предпазителя през който се захранва ABS системата ...
                Не знам какво се случва с модула на АБС при принудителното му изключване, нямам представа, НО явно има отношение!!! По съвет на Hit-ko /червеното по-горе/ отидох в сервиз, в който се занимават само със спирачки и съединители. Преди да вляза в сервиза извадих предпазитела на АБС, като естествено започнаха да светят лампите на АБС и ръчната. След това им казах само: обезвъздушете моля ?!Майсторите се справиха перфектно, както между другото са го правили и предишните 5-6 пъти, не помня. Разбира се И този път нищичко не казаха за тоя вездесъщ АБС ... ! Платих , тръгнах и на първата пряка отбих колата, върнах АБС предпазителя на мястото му, врътнах контакта и след като загаснаха всички лампи, които трябва да загаснат запалих и потеглих. Колеги няма такъв кеф, от това да шофираш изправната си кола след толкова луткане по форуми и сервизи!!! Имам невероятни спирачки , като се вземе предвид, че всичко е ново и ревизирано по някакъв начин и само сервото остана не разглобено ... ?! Аве страхотно просто!
                Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                http://www.keepfighting.ms

                Коментар


                  #9
                  Няма да коментирам въпросите по обезвъздушаването ,а само ще попитам във връзка с това ,че не си успял да върнеш буталата с щанга дали са подменяни спирачните маркучи?
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Безпроблемно ли е свалянето на бушона на АБС? Смисал няма да дава грешки и да неработи изправно след поставянето му?
                    Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                    Коментар


                      #11
                      Няма проблем със свалянето му, единственият такъв е, че просто нямаш АБС. Не отразява грешки или подобно, ако това те притеснява.
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар

                      Working...
                      X