Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изпушили спирачки на Стило! Буквално изпушили!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ///// написа:
    Наясно съм за какво каране говориш! Наясно съм и със завоите на Обзорски проход. Натоварването на спирачките е наистина повече от възможностите на сериния автомобил. Добре, че не са отказали посредата на прохода. Правил съм го от Варна до Бургас за час и 10 - 15 минути (като забирах Краси за към Карандила). Та по темата - имаше нещо подобно пуснато във форума, но младежа беше запалил спирачките си на аладжата. Тогава пак се коментираха нещата, но истината е една - и Илиян (ici) тогава го беше написал и на него и сега и аз ти го казвам - за такова спортно каране трябват спортни спирачки. От обикновените части - каквото и да сложиш - пак ще ги палиш - оправия няма.
    Сега тази седмица навъртях 1500км с изпушилите спирачки и си работят добре. Дори имам чувството, че пак започнаха да си спират нормално(или просто им свикнах). За сега няма да ги сменям до пролетта, а тогава директно ще търся спортни дискове и накладки. Сега предстои смяна на масло. Мисля да я карам 14к км с това масълце, фабрично мисля, че 15к го дават. Не съм му долял и капка и те така вече 11 000км от ноември насам. А относно спирачките беше ми по-интересно да ми разясни някой какъв е ефекта от изпушилите спирачки. Какво им се изпича на тея накладки след като са направени да работят при триене и защо с перфорирани или рязани дискове прегряват дооооооооооста по-бавно (поне така знам). Чувал съм там за някакви балончета газ между накладките и диска ама не съм на 100% убеден, че знам истината. КАто знам тези неща ще мога да си отговоря на въпроса кога е по вероятно да се изкривят дисковете при прегряване дали при кофти дискове или при кофти накладки. И защо при прекалено загряване диска също си губи свойствата?!
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #17
      Защото при обработката на диска, той е нагряван до определена температура, охлаждан е по определен начин с определена скорост на охлаждане. Когато го изпечеш, ти все едно отново минаваш през процеса на тази обработка, но с тази разлика, че го нагряваш пак до много висока температура, само че охлаждането не става по правилния начин за технологията, а става чрез естествено изстиване - в пъти по-бавно. Така се променя структурата на диска, променя се кристалната му решетка, съответно се губят механичните му свойства, повърхността му вече е с друг състав.

      Коментар


        #18
        Логично е диска да се промени при такова загряване (сигурно са били червени когато са били най-загряти), но не бързай със смяната им, тъкмо ще видиш дали има последствия като изкривяване или по-бързо износване на дисковете. Все пак са от чугун, а не от локум. За накладките: изпича се един слой примерно от 1мм., който за няколко дни до седмица при нормална употреба се изтрива (изпеченото феродо се износва по-бързо) и затова вече усещаш подобрение в работата на спирачките. Ако накладките са по-евтини и некачествени или вече са под 3-4мм.дебелина на феродото има вероятност да се е спукало феродото и след време (в най-лошия случай) да изпопада и да се озовеш с потънал педал на спирачките и леко блокирало колело. Препоръчвам ти проверка и/или смяна на накладки. Ако няма да караш редовно така не ти трябват спортни спирачки, те трябва да са топли, за да работят добре.

        Коментар


          #19
          Слагай карбонови дискове и караи.

          Коментар


            #20
            Перфорираните спирачни дискове имат повече повърхнини за охлаждане. Тези дупки за това се правят. И така по-лесно се охлаждат от въздуха.Относно прегряването на диска - при него целята отливка от чугуна е с един и същ материал. Не се правят някакви повърхности обработки - азотиране, навъглеродяване и др подобни, защото няма смисъл. Единственото, което може да се случи е да се изкриви. Макар, че отливката е така конструрирана и оребрена, че това да не става лесно.Така че, ако не са криви карай, няма смидъл да ги сменяш.
            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

            Коментар

            Working...
            X