Съгласен съм със всичко написано по-горе,но според мен просто си намери кантарче втора ръка,коетода е читаво ,смажи го и го сложи.Щом жабара го е сложил по-добре ще е с него.И малко офтопик,за което се извинявам ,аз пак си купих типо и ще обменяме опит заедно
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Слаби спирачки Фиат Типо
Collapse
X
-
tipo33 написа:Съгласен съм със всичко написано по-горе,но според мен просто си намери кантарче втора ръка,коетода е читаво ,смажи го и го сложи.Щом жабара го е сложил по-добре ще е с него.И малко офтопик,за което се извинявам ,аз пак си купих типо и ще обменяме опит заедноТеоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Колега не бъзай да махаш каквото и да е. Ако наистина не ти държат и предните а си хвърля течност якята при обезвъздушаване може и да са блокирали (ръждясали, задържали) цилиндърчетата. Ако ти греят колелетата (предните са маркучи) , АБЕ НЕ МАХАЙ НИЩО ЗА СЕГА!!! Ако трябва и на скайп да се чуем, но ще ти кажа какво да правиш, но не махай нищо за сега щом и предните ги няма. Не разбирам от всичко (то и няма човек който да разбира де) но последната ми длъжност все пак е диагностик МПС (според ръководството на фирмата).FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST
Коментар
-
КИМИ написа:Valiosport написа:Колеги някой знае ли дали се продават ремонтни комплекти за задни спирачни цилиндърчета (барабанни)Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Една фиеста не я бях карал 4-ри години. Преди зимата реших да я подкарам за зимният сезон. Накладки сменени + спирачна течност и обезвъздушено както си трябва. Спирачки има, но не много добри. На прегледа човека прави какво ли не и просто нямаше начин да мина, въобще не влизаше в нормите.Все пак минах с много зор, човека ме предупреди, че нямам спирачки и да внимавам. Отново раздвижвах спирачни апарати.... спирачките си бяха все същите. Накрая ме посъветваха да си сменя маркучите и се родих. Смених и 4-те маркуча и спирането стана както си пише в дебелите книги.
Коментар
-
chaveto написа:Една фиеста не я бях карал 4-ри години. Преди зимата реших да я подкарам за зимният сезон. Накладки сменени + спирачна течност и обезвъздушено както си трябва. Спирачки има, но не много добри. На прегледа човека прави какво ли не и просто нямаше начин да мина, въобще не влизаше в нормите.Все пак минах с много зор, човека ме предупреди, че нямам спирачки и да внимавам. Отново раздвижвах спирачни апарати.... спирачките си бяха все същите. Накрая ме посъветваха да си сменя маркучите и се родих. Смених и 4-те маркуча и спирането стана както си пише в дебелите книги.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Е ти си решил вече. Но преди да почнеш да сменяш или премахваш каквото и да е да почни примерно със задните. Като махнеш барабана, ако има на таса (където са закрепени накладките) има ръб тикни по някоя отверка по-яка или някоя щанга и понапъни на ДВЕТЕ ЧЕЛЮСТИ и един ЛЕКО да натиска спирачката, и така виж коя се придвижва навън.Като помръднат навън с около приблизително 3-5мм този който натиска да спре а ти напъни с щангата(отверката) да се приберат обратно и ВИЖ коя как се прибира дали е задържал някое буталце. Преди да натикаш барабана виж дали има ръб, ако има трябва да се премахне, а ако е много голям ако можеш замери барабана на него пише колко е максимално допустимия му диаметър и го смени ако трябва. Разхлаби въжетата на ръчната и регулирай челюстите (чрез така наречените компенсатори или саморегулиращ механизъм) така, че барабана да влезе плътно но като го притегнеш с гумата да се върти свободно без да задържа. Това нещо направи и със другото колело, най добре е да са и двете във въздуха на стойки, НО НЕ НАТИСКАЙ СПИРАЧКА АКО СА МАХНАТИ И ДВАТА БАРАБАНА. След това вече можеш да понатегнеш ръчната докато се обере провисването на въжетата и "бастуна" на ръчната спира на около 5-я зъб. За предните ако накладките са нови а диска има износване дори и минимално накладките опират на най дебелите места, а те са вътрешната и външната част на диска. За да може да прилепне накладката към удълбаната част на диска (там където са трили вече предните накладки) леко им отнеми ръбовете на дъгите. Сложи само едната накладка а на мястото на другата сложи пак някоя щанга и друг човек да ти натиска леко спирачката. След като се придвижи буталцето плавно без тласъци опитай се да го върнеш с щангичката и виж дали се връща лесно или със зор. Ако се връща със зор разхлаби цифката за обезвъздушаване и ако тръгне да се прибира по-лесно докато тече маслото тогава са маркучетата ако няма промяна са буталцата.Тях можеш да ги раздвижиш или като ги извадиш или ако под маншона пръснеш някакъв спрей за ръжда и няколко пъти напред назад. Надявам се да съм ти бил полезен, ако има нещо питай.FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST
Коментар
-
на моето типо (двувалка с големите барабани) имах такъв проблем с задните спирачки. Махнах кантара и всичко тръгна . Само че противно на това което казват без кантар колата стана самоубийска . С над 60 км/ч. при спиране все едно дърпаш ръчна да не говорим за 120 примерно. карах я така около година . Един път се натресох с тия спирачки. И накрая ми дойде решението. Задни кантарчета от пунто мк1. има ги в AXM-Auto. ама са около 40 лв.на бр. , а аз за 25 лв. взех 2 употребявани и ги сложих на пътя на спирачната течност към задните колела. Ефекта е поразителен. Самите кантарчета са пасивни т.е. не работят според натоварването на задния мост а ограничават задните колелета постоянно до едно ниво. Това много улеснява и монтажа. Моите са сложени до спирачната помпа отпред в коша и с хванати с болтове за гърба на стойка на акумулатора. Намаляване на спирачния ефект може да се усети само при много пълен автомобил което при мен е на 2 год. веднъж. Инъче слаби предни спирачки може да са от вида на накладките (веднъж поданах на такива ментета), може да са заяли цилиндърчета , спирачни маркучи и т.н. а за задните не е изключено и кантара да е добре а да е от цилиндърчетата. по отношение на кантаречата от пунто мога да пояснявам допълнително относно монтажа ако е необходимо. Успех от мен.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Видя какво написа колегата отгоре. Кантара има много прост механизъм и е закачен на задната стабилизираща щанга, която в движение непрекъснато се мести и е много трудно кантара да клеяса! Това става само ако колата седи на място 2-3 години! Ако не тече избощо не го махай! Ако си сложил по-твърди пружини сигурно те са и по-ниски, което даже още повече "засилва" кантара. Т.е. пропуска повече.Има и регулировка на рамото и може да се донастройва. Ама ако го махнеш найстина ще береш ядове най-вече зимата!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар