Здравейте,Вчера ми се скъса жилото на ръчната и понеже съм беден студент ще ми се наложи да си го оправя сам.Някой може ли да ми даде схема на механизма на ръчната и ако се е занимавал да ми даде насоки как да сменя жилото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Схема на механизма на ръчната спирачка на Пунто1
Collapse
X
-
E и аз ще го сменя най-вероятно.Интересно защо като жилата са две ръчната ми спирачка изобщо не работи като я дръпна.Ако се скъса само едното жило би трябвало да спира едното колело, но при мен изведнъж ръчната тотално изчезна.Даже жилото се скъса в момент в който бях дръпнал спирачката и имах късмет, че бях оставил колата на скорост, иначе щях да я гоня надолу по баира._/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
...жилата са две, отделни ляво и дясно, като лявото е с 3см по дълго! С братовчед ми не обърнахме внимание на това иги обърнахме, но става и така без проблем.Първо се сваля коженият калъф на лоста на ръчната и пластмасата на бара около нея, тя се държи с едно болче на гърбицата между седалките, пот пластмасово капаче.Охлабва се натягащата шпилка на жилата и ще разбереш защо не ти лови здравото жило на спирачката! Самите жила се задържат от прорязани шайби на бронята.Свалясе барабана на спирачката и се откача жилото от лоста на спирачният апарат, малко трудно пада барабана заради наклатките и ръбчето на барабана, за по лесно ако се работи на канал от вътрешната стра на спирачният апарат има отвор със гумена тапа от който се вижда как е закачено жилото и може да се помогне за прикачването на новото.Старото жило или по точно бронята му, се вади със леко почукване от спирачния апарат и се мушка новото.Сега идва момента със събирането на спирачните наклатки, пунто имат саморегулиращ механизъм на принципа на тресчотката и със две натискания на едно палче до външната наклатка /откъм багажника/, челюстите се събират и барабана влиза без никакви ядове и псувни!При добро време наличие на канал и помощник чялата работа става за два часа, при мен ме забави това кака да прибера малко наклатките за да вкарам барабана, иначе не е сложно и трудно !Колата ми на която се заучвах е Пунто МК1 1,1 S !Успех с ремонта, пък и чуството че сам си го направих е супер!
Коментар
-
кола
като отвориш маншона при лоста развивиаш болта да ги освободиш после и при барабана и се сваля вземи виж и тук http://www.fiatforum.com/cinquecento...ru/Haynes.html
Коментар
-
Въжето си, дясното, смених на канал без да свалям барабана и споменатите усложнения по събирането на челюстите.Въжето се откача от към лоста на ръчната спирачка. След това се маха тапата за която вече стана въпрос и през отвора се откача другият край на въжето. Края на кожуха на въжето от към колелото не е на резба, а е набит на мястото си.Абе технически грамотен като го погледне, ще му стане ясно.А иначе схемата на Ключар е много нагледна и точна.Fiat Punto 1,1- 1996г.
газ-бензин , "Lovato"
Коментар
-
seninkn написа:бе то лесно през този отвор, ма за гинеколог, тесно тъмно и пипкаво...а аз обичамда работя по най одобния начин за мин и ако се наложи да разглобя повече бих го направил а не да се мъча като грешен дявол и да загубя време как точно да го прикарам през тая дупка която е около 2,5 смFiat Punto 1,1- 1996г.
газ-бензин , "Lovato"
Коментар
-
Сега видях темата и се сетих, че така и не написах как го смених.Смяната е сравнително лесна.По принцип е работа за канал, но аз го смених като вдигнах колата с два крика така, че задните гуми да се вдигнат във въздуха и легнах под колата от към задната броня.Смяната се извършва без да се сваля барабана и без да се махат дори гумите!От задната страна на главината има капачка и дупка от която се откача жилото.Цялата операция ми отне някъде към 1ч.Най-много време отне откачането на бронята от страна на барабана което става с чук и отверка и набиването на новата броня което става пак с чук и права отверка :D_/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар