Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Схема на механизма на ръчната спирачка на Пунто1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Схема на механизма на ръчната спирачка на Пунто1

    Здравейте,Вчера ми се скъса жилото на ръчната и понеже съм беден студент ще ми се наложи да си го оправя сам.Някой може ли да ми даде схема на механизма на ръчната и ако се е занимавал да ми даде насоки как да сменя жилото.
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    #2
    Колега жилата са две,ляво и дясно,имат съответно и различни дължини.Аз проблема го реших като се скъсаедното с ново беше 15-16лв. и си мисля че ремонта не е оправдан!
    Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

    Коментар


      #3
      E и аз ще го сменя най-вероятно.Интересно защо като жилата са две ръчната ми спирачка изобщо не работи като я дръпна.Ако се скъса само едното жило би трябвало да спира едното колело, но при мен изведнъж ръчната тотално изчезна.Даже жилото се скъса в момент в който бях дръпнал спирачката и имах късмет, че бях оставил колата на скорост, иначе щях да я гоня надолу по баира.
      _/''''''''''''''''''''''''\_
      //---------------\\
      [( )== //// ==( )]
      |_|'------------'|_| ....Punto

      Коментар


        #4
        не се притесняваи нормално е като скъсаш едно жило и да загубиш ръчната въобще но ти препоръчвам да смениш и двете жила или да смажеш идеално старото
        ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
        ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

        Коментар


          #5
          Някой може ли да даде напътсвия как се сменят?Има ли нещо специфично което трябва да знам преди да легна под колата?
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            ...жилата са две, отделни ляво и дясно, като лявото е с 3см по дълго! С братовчед ми не обърнахме внимание на това иги обърнахме, но става и така без проблем.Първо се сваля коженият калъф на лоста на ръчната и пластмасата на бара около нея, тя се държи с едно болче на гърбицата между седалките, пот пластмасово капаче.Охлабва се натягащата шпилка на жилата и ще разбереш защо не ти лови здравото жило на спирачката! Самите жила се задържат от прорязани шайби на бронята.Свалясе барабана на спирачката и се откача жилото от лоста на спирачният апарат, малко трудно пада барабана заради наклатките и ръбчето на барабана, за по лесно ако се работи на канал от вътрешната стра на спирачният апарат има отвор със гумена тапа от който се вижда как е закачено жилото и може да се помогне за прикачването на новото.Старото жило или по точно бронята му, се вади със леко почукване от спирачния апарат и се мушка новото.Сега идва момента със събирането на спирачните наклатки, пунто имат саморегулиращ механизъм на принципа на тресчотката и със две натискания на едно палче до външната наклатка /откъм багажника/, челюстите се събират и барабана влиза без никакви ядове и псувни!При добро време наличие на канал и помощник чялата работа става за два часа, при мен ме забави това кака да прибера малко наклатките за да вкарам барабана, иначе не е сложно и трудно !Колата ми на която се заучвах е Пунто МК1 1,1 S !Успех с ремонта, пък и чуството че сам си го направих е супер!
            ...хладилник, карам хладилник...

            Коментар


              #7
              Мерси!Като имам свободно време (идната събота и неделя най-вероятно) ще го направя.
              _/''''''''''''''''''''''''\_
              //---------------\\
              [( )== //// ==( )]
              |_|'------------'|_| ....Punto

              Коментар


                #8
                кола

                като отвориш маншона при лоста развивиаш болта да ги освободиш после и при барабана и се сваля вземи виж и тук http://www.fiatforum.com/cinquecento...ru/Haynes.html
                Прикачени файлове
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  това цялото мероприятие какво ще излезе в сервиз??? п.п. на принципа - ако имаш един килограм брашно - занеси го на майстор да ти направи хляб...
                  Fiat Punto 1.1-Синята птица
                  Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                  Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                  Коментар


                    #10
                    Въжето си, дясното, смених на канал без да свалям барабана и споменатите усложнения по събирането на челюстите.Въжето се откача от към лоста на ръчната спирачка. След това се маха тапата за която вече стана въпрос и през отвора се откача другият край на въжето. Края на кожуха на въжето от към колелото не е на резба, а е набит на мястото си.Абе технически грамотен като го погледне, ще му стане ясно.А иначе схемата на Ключар е много нагледна и точна.
                    Fiat Punto 1,1- 1996г.
                    газ-бензин , "Lovato"

                    Коментар


                      #11
                      бе то лесно през този отвор, ма за гинеколог, тесно тъмно и пипкаво...а аз обичамда работя по най одобния начин за мин и ако се наложи да разглобя повече бих го направил а не да се мъча като грешен дявол и да загубя време как точно да го прикарам през тая дупка която е около 2,5 см
                      ...хладилник, карам хладилник...

                      Коментар


                        #12
                        кола

                        Те този отвормай за това са го сложили ама трябва който си снае как иначе и аз съм се пробвал на кола ама нещо не стана веднага .
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          seninkn написа:
                          бе то лесно през този отвор, ма за гинеколог, тесно тъмно и пипкаво...а аз обичамда работя по най одобния начин за мин и ако се наложи да разглобя повече бих го направил а не да се мъча като грешен дявол и да загубя време как точно да го прикарам през тая дупка която е около 2,5 см
                          И аз не съм пианист.Струва ми се, че или нещо грешиш, или неправилно се изразяваш.Този 2.5 см. отвор ( дупка ) не е за да прекараш въжето от там, а да го насочиш и закачиш на мястото му.Демонтажа на въжето започва от към лоста на ръчната спирачка, а монтажа завършва там.
                          Fiat Punto 1,1- 1996г.
                          газ-бензин , "Lovato"

                          Коментар


                            #14
                            Сега видях темата и се сетих, че така и не написах как го смених.Смяната е сравнително лесна.По принцип е работа за канал, но аз го смених като вдигнах колата с два крика така, че задните гуми да се вдигнат във въздуха и легнах под колата от към задната броня.Смяната се извършва без да се сваля барабана и без да се махат дори гумите!От задната страна на главината има капачка и дупка от която се откача жилото.Цялата операция ми отне някъде към 1ч.Най-много време отне откачането на бронята от страна на барабана което става с чук и отверка и набиването на новата броня което става пак с чук и права отверка :D
                            _/''''''''''''''''''''''''\_
                            //---------------\\
                            [( )== //// ==( )]
                            |_|'------------'|_| ....Punto

                            Коментар

                            Working...
                            X