Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с кормилната уредба на Брава JTD105

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с кормилната уредба на Брава JTD105

    Малко предистория.Рейката ми течеше и реших да не я рециклирам а да си взема втора ръка.Речено строрено.Взех си рейка от Брава JTD105 2000 година комплект с вътрешните и външните накрайници.Оригиналната рейка и накрайници са на TRW.Смених рейката,маслото,реглежче.До тук добре.Сега какъв е проблемът : Воланът се върти нормално и в двете посоки,но когато от средно положение рязко сменям посоките ляво-дясно се чува и усеща едно тропане и луфт.Като въртя пълен ляв/десен не се чува и усеща нищо.Новата-стара рейка не тече,маншоните на вътрешните накрайници са сухи и здрави.Външните накрайници също са здрави.Остава проблемът да е в рейката или вътрешните накрайници.В движение не се чува нищо нередно както направо,така и в завой.Завива си нормално.Като пусна волана си върви направо.В общи линии това е.

    #2
    Да не би да ти чукат каретата на кормилната щанга , тази , която свързва гиврека с рейката

    Коментар


      #3
      Ми не е от там.Странното е че всичко това се случва само на запален мотор.Аз не мога и да го обясня точно.Трябва да се пипне за да се усети.Като въртя бързо ту ляво,ту дясно в самия момент на обръщане на посоката се усеща това.Докато на изгасен мотор няма такова нещо(гумите са на земята а не във въздуха).Другото нещо което забелязах е че като се завърти волана и се задържи се усеща един немалък напън в посока обратна на завъртяната.Воланът при завой си се връща нормално.А може и да си въобразявам че нещо не е наред.

      Коментар


        #4
        Описаният проблем наблюдавам при мен. При приятел с Ауди А6 - проблемът е много по-ясно изразен. При мен - дори не бях забелязал, докато приятелчето ми го демонстрира. Той е сменил рейка, накрайници, и все още има посоченото чукане. При мен е съвсем, съвсем салбо доловимо, но го има. Здрави са вътрешните, външните ми накрайници, носачите, абе изобщо - предницата ми в момента за щастие е бетон.

        Коментар


          #5
          При мен проблема е абсолютно същия - препукване и леко напрежение в един момент. Един майстор ми каза, че най вероятно проблема е в лагера който държи макферсона от горната страна. Не съм сигурен дали е това, но поне се успокоявам, че не е кой знае какъв проблем. Виж това и пиши да знаем

          Коментар


            #6
            nasosupastar написа:
            При мен проблема е абсолютно същия - препукване и леко напрежение в един момент. Един майстор ми каза, че най вероятно проблема е в лагера който държи макферсона от горната страна. Не съм сигурен дали е това, но поне се успокоявам, че не е кой знае какъв проблем. Виж това и пиши да знаем
            Колега съмнявам се да има нещо общо с лагера на макферсона.Аз си мисля че по-скоро имам някакъв проблем с хидравличната част на рейката.В частност хидравличния ротационен клапан на пинъона.В момента в който завъртя волана, спра и го задържа се усеща напън на самия волан да се върне в обратната посока.И като продължа да навивам и пак спра,то пак си дърпа на другата страна и по този начин се придобива усещането за луфт.Като се върти волана пълен ляв/десен без да се спира не се усеща нищо.Нямам луфт в рейката.На изгасен мотор не се чува и усеща нищо.Всичко описано се случва само на запален мотор. Другият вариант е да е от кофти хидравлично масло.Сложиха ми Morris Liquimatic-Dexron IID.Английски масла са това.Странното беше че по каталог го дават да побира 1.1 литра масло , а то пое някъде 600 грама.

            Коментар


              #7
              Точно с лагера на макферсона има МНОГО общо този проблем. Когато е в движение, напрежениетоп върху този лагер е доста по-малко, отколкото при спряла кола. Точно тогава се чува това пукане/удряне при въртене на волана на място. Ако не вярваш - наведи се под колата докато е запалена и някой да върти геврека здраво, и гледай какво прави пружината Решението - или подмяна с ХУБАВИ лагери (закс, скф, койо или нещо друго реномирано - закс са 30лв. бройката), или разглобяваш, хубаво почиствш съчмите и черупките от греста и боклуците, смазваш обилно наново и затваряш. Така караш 4-5000 км. и пак правиш същата операция, докато не ти писне и не си купиш закс лагери Аз все още смазвам и си карам пукащо. Почти е невъзможно да блокира това нещо, така че ако не ти се занимава - карай си така. Нови лагери (някакви...) държат пак 5000км.
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                Колега Synthy,или аз не съм обяснил добре какъв ми е проблема или не четете внимателно.Как преди да си сменя рейката нямах никакви проблеми и шумове,а като я смених се появи въпросния проблем.Не вярвам ако са лагерите на макферсона да са заминали в същия този момент.Все пак мерси за инфото за лагерите.Ще го имам в предвид.Обобщавам.До преди да сменя рейката нямах никакви проблеми.След като я смених с втора ръка комплект с вътрешни и външни накрайници се появиха тези аномалии в поведението на кормилната уредба.

                Коментар


                  #9
                  Сега прочетох отново какво си писал за проблема си. Мда, май наистина не са лагерите на макферсона. Накарай някой приятел да слуша под капака на загасен двигател, а ти лекичко (доколкото е възможно при изключен двигател де..) връткай волана наляво/надясно. Ако са вътрешните накрайници ще се чува съвсем леко тропкане. Връткай бързо, не плавно, прави го с резки движения. Ако е от рейката или тези накрайници - тогава ще се чуе.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    и при мен имаще нещо подобно при напълно здрава и стегната предница. преди малко смених прахозащитните маншони на предните амортисьори че бяха скъсани.така и така бях разглобил всичко, почистих и прегресирах и лагерите на макферсоните.много съм доволен, всякакви притраквания и придрънквания с неясен произход изчезнаха.така че колега, виж ги тези неща, колкото и малка вероятност има да е от тях.
                    Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                    Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                    Коментар


                      #11
                      Synthy написа:
                      Връткай бързо, не плавно, прави го с резки движения. Ако е от рейката или тези накрайници - тогава ще се чуе.
                      Точна така правя.Има съвсем малък луфт във шарнира на вътрешните накрайници,но не вярвам да е от тях.Ама знае ли се?Междудругото имам едно доста силно скърцане като минавам през по-големи неравности.Може ли да е от лагерите или тампоните на макферсона?Амортисъорите ги сменях преди 1 година ,но само тях.Проверени са тампоните на носачите и стаб.щанга-здрави и не скърца от тях. Като цяло предницата в момента ми е зле.Единият шарнир на носача е тръгнал(носача е ФАСТ на 1 година),от него има едно глухо потропване+гадното скърцане+тоя проблем с кормилната уредба.....Абе тия нашите пътища Като я купих колата беше на 7.5 години стегната от всякъде.Чуваше се само мъркането на мотора.Лошото е че почти няма афтър маркет части,които да не са менте и да изкарат поне 10 000км.

                      Коментар


                        #12
                        Всяка рейка трябва да има болт за обиране на хлабина. Пробвай с него. Но знай че прекомерното затягане на болта води до по-твърд волан и съответно невръщането му при завой.

                        Коментар


                          #13
                          Относно скърцането - носачът ОКАП който свалих, освен че единият тампон го вадех на ръка, другият при усукване скърцаше сериозно, но не беше напълно скъсан, не можех да го извадя на ръка. Но си скърцаше хубаво.

                          Коментар


                            #14
                            gemballa написа:
                            Всяка рейка трябва да има болт за обиране на хлабина. Пробвай с него. Но знай че прекомерното затягане на болта води до по-твърд волан и съответно невръщането му при завой.
                            Не всяка рейка има възможност за натягане и обиране на хлабината между зъбите на буталото и пинъона.В частност тази има.Не мисля обаче да я натягам.Не виждам и смисъл.

                            Коментар


                              #15
                              janyboy написа:
                              gemballa написа:
                              Всяка рейка трябва да има болт за обиране на хлабина. Пробвай с него. Но знай че прекомерното затягане на болта води до по-твърд волан и съответно невръщането му при завой.
                              Не всяка рейка има възможност за натягане и обиране на хлабината между зъбите на буталото и пинъона.В частност тази има.Не мисля обаче да я натягам.Не виждам и смисъл.
                              Натягането ще ти даде идея дали проблемът е връзката рейка - прът.

                              Коментар

                              Working...
                              X