Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно смяна предни дискове! Fiat-Bravo 284мм???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос относно смяна предни дискове! Fiat-Bravo 284мм???

    Драги колеги искам да Ви попитам, някой смениял ли е предни дискове със апарати на браво , но не с оригиналните 257мм дискове, а с такива от мареа комби или hgt 284мм?! Мисля че не би трябвало да има проблем, и захващането на спирачните апарати трябва да е еднакво и на двата модела! Не мисля че има разлика в главините и прочие... Прегледах сервизното упътване и там всичко изглежда еднавко, но все пак да се консултирам и с вас!Смяна - 257мм диск и апарат със / 284мм диск и апарат това е целта:Поздрави!

    #2
    Ами шенкелът със сигурност е различен, но в какво точно се изразява разликата... Може да е свързано с радиуса на завоя, на ХГТ мисля че беше 10.7 метра, а на по-малките двигатели - 9.8, или 10.2, ама говоря по спомени. Главината също е различна. Само че отново не мога да ти кажа в какво се изразява разликата. Сравнявам само номерата в каталога.

    Коментар


      #3
      Другото, което не съм проверявал, но ми го казаха, че шенкелите няма да влязат при на Браво-то, коша на Мареа и HGT бил по-широк. Иначе и аз мислех да направя тази операция, но джантите ми са 14", и там спрях.

      Коментар


        #4
        Кошовете на всички модели браво ,брава и Мареа са еднакви като размери.
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          #5
          Когато купувах дисковете, се разприказвахме с пича от магазина, и му споделих, че малко ме е яд, че съм подготвил нещата за сложа 284мм, той ми каза, че шенкелът няма да стане заради разлика в коша. Изобщо не споря, просто колегата да провери хубаво, преди да купува части.

          Коментар


            #6
            Благодаря за мненията! Но диска не се ли сваля, отделно от главината! В смисъл не се ли лепва в/у главината и се хваща с две болчета! Аз продавам части от др. марки коли и там съм срещал такива изпълнения! Прмиерно при французите е така! , Просто за апарата ми беше чудно!Живи и здрави! и Мерси!

            Коментар


              #7
              То от 257х12 да минеш на 257х20 диск трябва подмяна на шенкела, а от там май и всичко около него , какво остава за преминаването на 284 Всичко трябва да се подменя с части от кола оригинално с такива дискове

              Коментар


                #8
                Шенкелите от мареа 2.4 са с 284мм дискове, обаче каретата им са на 56мм, а на твоята най-вероятно са 52мм. Трябват ти от типо 2.0 16 (седичито), дедра турбо или интеграле. От там ще ти трябват полуоските им заедно с каретата и носачите (може би и амортисьорите, не съм сигурен за тях). Резултата - 300лв (минимум) за части, сума работа по подмяната на въпросните неща, настройка и резултат - неопределен. А, и ще трябва да минеш на 15" джанти - задълже. Ще ти трябва и стенд за корекция на сходимостта, щото по-дългите носачи отварят много предницата, и няма да можеш да караш колата (едва ли ще стигне до сервиза). Отделно, че ще ти трябва поне 130 коня двигател за да има смисъл от тази операция (по-големите дискове са по-тежки, от там се губи върт. момент). Абе накратко - не се занимавай. По-добре въпросните пари и работа ги вложи във възтановка на твоите оригинални спирачки. Направи ги както са излезнали от завода, ще има МНОГО осезаем ефект.
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Правил съм я тази операция, но на алфа ромео 145, което е едно и също с на фиат. Значи задачата беше следната - да се прехвърлят предните спирачки от QV на 1.9 JTD. Дисковете си пасват към главината, там няма как да се разминат, щото централния отвор и отворите за болтовете на гумата са същите. Конзолите на апаратите също пасват като междуболтово разстояние, но самата конзола не се центрира спрямо диска. Решението - подложих няколко шайби между шенкела и конзолата, така че да се центрира. Обаче после - чао 14-ки джанти.Кажи с кой двигател ти е бравото?Щото спирачките, които свалихме от JTD-то решихме да ги сложим на едновалово типо. Всичко пасна идеално, само че там се появи обратния проблем - вместо да се подлагат шайби - трябваше да се отнема от материала на шенкела и апарата, което... не е желателно.Всъщност каквото и да си говорим трябва на място да се види как ще се центрира конзолата на апарата спрямо диска. Това е.Апропо - главините се различават по шлиците за каретата (за гайка 32 едните и за гайка 36 за другите) и мисля - по диаметъра за лагера. Но за диска и джантата - никакъв проблем с присъединителните размери към главината.

                  Коментар


                    #10
                    С неговите шенкели 99% съм сигурен , че няма да стане.Болтовете за захващане от супорта са с различен диаметър от тези за супорта на апарата за 284

                    Коментар


                      #11
                      Колегата значи да каже каква е колата!
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря Ви за мненията, помагате ми достатъчно за да преценя какво да правя!Тази интервенция ми е нужна на защото се състезавам, а защото правя тунинг на колата и искам да спира много добре! Сега обмислям смяната на дисковете със такива > http://magazin.tuning.bg/Spirachni-d...to-Marea-Bravo,Но за по сигурно исках да я кача на 284 и тогава да и плесна дискве брембо макс... но щом казвате че така се разминава!Всичко това искам да го направя на ТД 100 , колата е засилена с турбо VNT20 е, кулери и глупости и т.н., скоро като я завърша ще постна темата!Върви страшно добре!Но имам забележка към спирачките, спират добре, но като ги използвам повечко, прегряват и тези малки дискове заповчат да вибрират и ще се прибия някъде! > незнам какво да правя + това смъквам предавки не ги натискам като жена.... Определено трябва да измисля нещо! Ще сложа хубави дискове и феродо, но все ми се струва че си иска 284 ... незнам!В момента съм с текстар феродо и дисковете ми са на 40 хил. ... незнам! ( Нямат ръбче)Помагайте!

                        Коментар


                          #13
                          Със сигурност ще имаш осезаема разлика с по големите дискове.Всичко е възможно,само трябва да прецениш дали ти се дават парите за това.Щом стила ти на каране е по агресивен и колата ти навървява,направи интервенцията за да си по спокоен за себеси.
                          Fiat Tipo
                          Corsa b комби !

                          Коментар

                          Working...