Много странен проблем наблюдавам при моята Брава.Сутрин при първо потегляне се наблюдава много голямо спирачно усилие на задния мост в сравнение с предния.Това е почти все едно че през първите 500м спирам чрез дърпане на ръчната - задницата кляка и почти винаги се суркат задните гуми.След това всичко е ок. Напълно нормално спиране, нямам никакви оплаквания.Разбирам да беше постоянно. Не разбирам каква е връзката с оправянето след малко каране? Някой имал ли е подобен проблем?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спирачно усилие на предни и задни спирачки
Collapse
X
-
Като начало опитай преди да тръгнеш да натиснеш няколко пъти спирачката. Идеята е да разберем имали нужда колата да се движи за да се оправи или е достатъчно само да се натисне педала на място. Защото съм имал случаи когато задните колела ръждясват от седенето и първите няколко пъти при спиране скърцат и спират в повече точно както при теб.
Коментар
-
Много добра идея!Тази сутрин напомпих яко спирачката и резултатът е че колата спираше съвсем нормално от самото потрегляне.Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. Дали пък не е от същия този механизъм?Засега не ми пречи, но да очаквам ли влошаване в бъдеще?FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. ?
Коментар
-
sasho_izgrev написа:stanleyhacker написа:Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. ?Сериозно свалянето на барабан много пъти е сериозен проблем, аз реших че 30лв не си струват нервите...Нататъка се раздвижва въпросния самонастройващ механизъм на ръчната. Понякога вероятно си трябва нов, но май е рядко.Между другото майстора разбра за този механизъм чрез просто дръпване на жилото на всяко от колелетата. Видя че едното е по-опънато и постави диагнозата.
FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:sasho_izgrev написа:stanleyhacker написа:Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. ?Сериозно свалянето на барабан много пъти е сериозен проблем, аз реших че 30лв не си струват нервите...Нататъка се раздвижва въпросния самонастройващ механизъм на ръчната. Понякога вероятно си трябва нов, но май е рядко.Между другото майстора разбра за този механизъм чрез просто дръпване на жилото на всяко от колелетата. Видя че едното е по-опънато и постави диагнозата.
Коментар
-
днес отстраних точно същия проблем само задно дясно държеше,на прегледа миналия месец излезе с 4 единици по-слаба задна лява от задна дясна,смених накладките,но беше протекло цилиндърчето може и при теб да е протекло и да е омазало нещетаalfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
fiat bravo TD100-печката на брата
Коментар
-
marian2784 написа:днес отстраних точно същия проблем само задно дясно държеше,на прегледа миналия месец излезе с 4 единици по-слаба задна лява от задна дясна,смених накладките,но беше протекло цилиндърчето може и при теб да е протекло и да е омазало нещета
Коментар
-
а при повторното монтиране на барабаните еднакво лесно или тая дето не държи влезе по-лесно.защото има нагласация пробвай да натегнеш малко челюстите,поне на алфата има сигурно и при теб има.раздалечи ги до толкова че да не влиза барабана и после постепенно ги отпускай докато влезе,после след като го сложиш натисни спирачката и почукай леко по барабана пробвайки дали задържа при въртене,ако задържа ги отпусни още малко аз така ги настроих моите.има още какво да се желае от ръчната че има ход 4-5 зъба,а трябва да е 3 до 4 максимум,но като се окарат малко накладките ще е натегна данеби да затяга сега.успехalfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
fiat bravo TD100-печката на брата
Коментар
-
Здравейте колеги,ще използвам темата за да попитам за 1 проблем,на какво се дължи това че задните спирачки ми спират повече от предните все едно спирам на ръчна и друго което забелязвам е това че,ако завъртя пълен ляв или десен и натисна спирачката и после я пусна задницата на колата се вдига и спирачките задържат,също така при дръпната ръчна педала на спирачките ми става по твърд,сменил съм задни накладки заедно с механизмите.Колата е браво тд100 98г и не е с кантар за спирачно усилие.Благодаря ви предварително
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар