Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спирачно усилие на предни и задни спирачки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спирачно усилие на предни и задни спирачки

    Много странен проблем наблюдавам при моята Брава.Сутрин при първо потегляне се наблюдава много голямо спирачно усилие на задния мост в сравнение с предния.Това е почти все едно че през първите 500м спирам чрез дърпане на ръчната - задницата кляка и почти винаги се суркат задните гуми.След това всичко е ок. Напълно нормално спиране, нямам никакви оплаквания.Разбирам да беше постоянно. Не разбирам каква е връзката с оправянето след малко каране? Някой имал ли е подобен проблем?
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    #2
    и аз го имам същият проблем до 2-3то натискане на спирачката задните колела държат много повече от предните,чак задницата кляка цялата и след това се оправя от само себе си,мисля си да не би да са заминали спирачните цилиндърчета отзад,друго не ми идва на ум сега

    Коментар


      #3
      Като начало опитай преди да тръгнеш да натиснеш няколко пъти спирачката. Идеята е да разберем имали нужда колата да се движи за да се оправи или е достатъчно само да се натисне педала на място. Защото съм имал случаи когато задните колела ръждясват от седенето и първите няколко пъти при спиране скърцат и спират в повече точно както при теб.

      Коментар


        #4
        Много добра идея!Тази сутрин напомпих яко спирачката и резултатът е че колата спираше съвсем нормално от самото потрегляне.Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. Дали пък не е от същия този механизъм?Засега не ми пречи, но да очаквам ли влошаване в бъдеще?
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #5
          и при мен след като натисна на няколко пъти спирачката преди тръгване,после няма проблем ама не мога да си обясна това от какво е и все си мисля че след като постои колата и спирачните цилиндърчета задържат за момент и после се оправят

          Коментар


            #6
            stanleyhacker написа:
            Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. ?
            колега имам същия проблем обаче с дясното колело,можеш ли да ми дадеш малко повече информация относно интервенцията с този механизъм, къде е , какво точно се прави ще съм много благодарен

            Коментар


              #7
              sasho_izgrev написа:
              stanleyhacker написа:
              Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. ?
              колега имам същия проблем обаче с дясното колело,можеш ли да ми дадеш малко повече информация относно интервенцията с този механизъм, къде е , какво точно се прави ще съм много благодарен
              Ами колега, тъй като се сваля спирачния барабан, оставих на майсторите в сервиза да се мъчат, а аз да наблюдавам отстрани и да се успокоявам какво мъчение съм си спестил Сериозно свалянето на барабан много пъти е сериозен проблем, аз реших че 30лв не си струват нервите...Нататъка се раздвижва въпросния самонастройващ механизъм на ръчната. Понякога вероятно си трябва нов, но май е рядко.Между другото майстора разбра за този механизъм чрез просто дръпване на жилото на всяко от колелетата. Видя че едното е по-опънато и постави диагнозата.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                stanleyhacker написа:
                sasho_izgrev написа:
                stanleyhacker написа:
                Сега се сещам малко предистория: когато я взех имах проблем с постоянно блокиране на задно ляво колело при спиране.В сервиза ми раздвижиха саморегулиращия механизъм на ръчната.След това се оправи, но остана проблема със сутрешното спиране. ?
                колега имам същия проблем обаче с дясното колело,можеш ли да ми дадеш малко повече информация относно интервенцията с този механизъм, къде е , какво точно се прави ще съм много благодарен
                Ами колега, тъй като се сваля спирачния барабан, оставих на майсторите в сервиза да се мъчат, а аз да наблюдавам отстрани и да се успокоявам какво мъчение съм си спестил Сериозно свалянето на барабан много пъти е сериозен проблем, аз реших че 30лв не си струват нервите...Нататъка се раздвижва въпросния самонастройващ механизъм на ръчната. Понякога вероятно си трябва нов, но май е рядко.Между другото майстора разбра за този механизъм чрез просто дръпване на жилото на всяко от колелетата. Видя че едното е по-опънато и постави диагнозата.
                при мен е точно така само дясното колело ми държи като опъна ръчната

                Коментар


                  #9
                  Точно.Вероятно е същия проблем. Тъкмо ще видиш и накладките на какво дередже са.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #10
                    stanleyhacker написа:
                    Точно.Вероятно е същия проблем. Тъкмо ще видиш и накладките на какво дередже са.
                    накладките съм ги сменил преди 5000 километра

                    Коментар


                      #11
                      stanleyhacker написа:
                      Точно.Вероятно е същия проблем. Тъкмо ще видиш и накладките на какво дередже са.
                      накладките съм ги сменил преди 5000 километра

                      Коментар


                        #12
                        днес отстраних точно същия проблем само задно дясно държеше,на прегледа миналия месец излезе с 4 единици по-слаба задна лява от задна дясна,смених накладките,но беше протекло цилиндърчето може и при теб да е протекло и да е омазало нещета
                        alfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
                        fiat bravo TD100-печката на брата

                        Коментар


                          #13
                          marian2784 написа:
                          днес отстраних точно същия проблем само задно дясно държеше,на прегледа миналия месец излезе с 4 единици по-слаба задна лява от задна дясна,смених накладките,но беше протекло цилиндърчето може и при теб да е протекло и да е омазало нещета
                          отварях барабаните, всичко е наред

                          Коментар


                            #14
                            а при повторното монтиране на барабаните еднакво лесно или тая дето не държи влезе по-лесно.защото има нагласация пробвай да натегнеш малко челюстите,поне на алфата има сигурно и при теб има.раздалечи ги до толкова че да не влиза барабана и после постепенно ги отпускай докато влезе,после след като го сложиш натисни спирачката и почукай леко по барабана пробвайки дали задържа при въртене,ако задържа ги отпусни още малко аз така ги настроих моите.има още какво да се желае от ръчната че има ход 4-5 зъба,а трябва да е 3 до 4 максимум,но като се окарат малко накладките ще е натегна данеби да затяга сега.успех
                            alfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
                            fiat bravo TD100-печката на брата

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте колеги,ще използвам темата за да попитам за 1 проблем,на какво се дължи това че задните спирачки ми спират повече от предните все едно спирам на ръчна и друго което забелязвам е това че,ако завъртя пълен ляв или десен и натисна спирачката и после я пусна задницата на колата се вдига и спирачките задържат,също така при дръпната ръчна педала на спирачките ми става по твърд,сменил съм задни накладки заедно с механизмите.Колата е браво тд100 98г и не е с кантар за спирачно усилие.Благодаря ви предварително

                              Коментар

                              Working...
                              X