Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Взаимоотношение м/у спирачките и климатика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Взаимоотношение м/у спирачките и климатика

    Колеги, забелязвам следното: Климатика е вкл. натискам спирачката и я държа натисната(колата е на място). В този момент изкл. климатика и осещам как педала хлътва, можеби със сантиметър. Може и да си внушавам, но ми се струва, че когато карам с климатик, колата не спира толкова добре.Това хлътване нормално ли е? Хлътване даже е много силно казано, но се осеща.
    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

    #2
    спирачки

    като работи климатика двигателя се натоварва и и като спре климатика двигателя си работи нормално а вакуум усилвателя за спирачките тогава работи по добре -вакума е повече
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Да и аз съм го забелязал това, когато е натоварен двигателя спирачките са много по-слаби.
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        Значи е нормално. Защото две години и половина, откакто имам колата, чак сега го забелязвам. Скоро сменях всичко по спирачките и си помислих, данеби да има някакъв проблем.
        Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
        Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

        Коментар


          #5
          да бе да, нормално. като се пусне климатика и двг вдига оборотите с около 100 на празен ход, а на скорост няма никакво отношение. при мен спирачките са си същите. Прегледай си маркуча към сервото и онази пласмасова работа на входа на сервото, фабрично няма скоба, аз сложих за всеки случай. Въобще огледай вакуумите по колектора
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            да бе да, нормално. като се пусне климатика и двг вдига оборотите с около 100 на празен ход, а на скорост няма никакво отношение. при мен спирачките са си същите. Прегледай си маркуча към сервото и онази пласмасова работа на входа на сервото, фабрично няма скоба, аз сложих за всеки случай. Въобще огледай вакуумите по колектора
            При мен също е така, педала хлътва. Кво не и е наред на колата тогава, спира си нормално, климатика си работи нормално. Просто педала ми хлътва...

            Коментар


              #7
              де да знам, може на моята да й има нещо и да не потъва. може и аз да не съм забелязал де, все пак 5 човека твърдят обратното
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Значи станахме двама, на които не им потъва педала. Значи или вашите коли не са в ред, или нашите. Което по принцип не е добре. (Само да вметна, че аз се вакуумирам по различен начин от вас, с помпа)

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Значи станахме двама, на които не им потъва педала. Значи или вашите коли не са в ред, или нашите. Което по принцип не е добре. (Само да вметна, че аз се вакуумирам по различен начин от вас, с помпа)
                  Пробвал ли си на празен ход да включиш и изключиш климатика? В смисъл, че в движение не се усеща разлика, при мен поне. На какво може да се дължи това, някакви идеи? На колата и няма нищо иначе, спира си наред и климатика си бачка...

                  Коментар


                    #10
                    Ами пак да вметна, че турбодизеловия двигател се вакуумира с помпа, и съм сигурен че климатикът и спирачките са напълно независими системи една от друга. Особено при JTD - оборотите са 850, и няма мърдане. При тези обороти вакуум-помпата си върти също с някаква скорост, и си прави някакъв вакуум. Утре задължително ще пробвам при кола на място, както предлагаш, но се съмнявам че ще има разлика.

                    Коментар


                      #11
                      neonglow написа:
                      ogi28b написа:
                      Значи станахме двама, на които не им потъва педала. Значи или вашите коли не са в ред, или нашите. Което по принцип не е добре. (Само да вметна, че аз се вакуумирам по различен начин от вас, с помпа)
                      Пробвал ли си на празен ход да включиш и изключиш климатика? В смисъл, че в движение не се усеща разлика, при мен поне. На какво може да се дължи това, някакви идеи? На колата и няма нищо иначе, спира си наред и климатика си бачка...
                      специално пробвах вчера- на място, не усетих разлика. а и теоритично няма логика да има връзка- като пуснеш климатика съединителя на компресора завърта самия компресор и мотора почва да се товари- това няма връзка със сервото, вдигат се и оборотите, тук може да има връзка- ако изпуска отнякъде вакуум и на празен ход 850 оборота не му е достатъчен вакуума, защото изпуска, то като пуснеш климатика и вдигне със 100 оборота вакуума се увеличава- така че трябва да се подобрят леко спирачките в такъв случай, но той е обратния на описания от вас
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Ами пак да вметна, че турбодизеловия двигател се вакуумира с помпа, и съм сигурен че климатикът и спирачките са напълно независими системи една от друга. Особено при JTD - оборотите са 850, и няма мърдане. При тези обороти вакуум-помпата си върти също с някаква скорост, и си прави някакъв вакуум. Утре задължително ще пробвам при кола на място, както предлагаш, но се съмнявам че ще има разлика.
                        Ами включи климатика, натисни спирачката до долу, при спряла кола и спри климатика. Не мога да си обясня защо потъва педала, но наистина потъва. Оборотите на двигателя дори се вдигат, като пусна климатика... мистерия някаква.

                        Коментар


                          #13
                          разбирасе, че ще се вдигат, но не това е въпроса. Наскоро сменях освен дискове, накладки, и маркучи смених и сп. течност. Смених я по най-глупавия начин обаче, Първо източих и след това наливах и обезвъздушавах. Този проблем го осетих след тази интервенция. Не съм наясно с помпите, но може ли поради останало минимално количество въздух в системата, при вдигане на оборотите, да намалява налягането, което създава помпата.
                          Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                          Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                          Коментар


                            #14
                            Под натоварване се променя налягането в колектора. Вакуума намалява. А сервото на спирачките е вързано към всмукателния колектор. Примерно налягането през мап-а трябва да е 320-330 на празен ход на колата. Но ако се пусне климатика се вдига на 500-550.Сега по принцип това не можа да влияе много на спирачното усилие, но ако има пробила всмукателна гарнитура и двигателя смуче въздух тези стойности могат да бъдат по-големи и тогава може да усещаш по-леко спирачно усилие.Кофти налягане в колектова може да има и при развален стъпков мотор.
                            Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                            Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                            FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                            Powered by Total & Fobos LPG

                            Коментар

                            Working...
                            X