Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Завряла спирачна течност или менте течност - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Завряла спирачна течност или менте течност - РЕШЕНО

    Здравейте колеги,Един приятел, скоро трябваше да ходи да Австрия. По този повод преслушахме целият автомобил. Сменихме и спирачната течност, с маркуче, в шишенце и.т.н. Всичко си беше наред. Човека се върна от път и снощи се видяхме, педала беше много мек. Проверихме за въздух и се оказа, че е пълно с такъв. Това е много странно. Течността излизаше като пяна направо. Обезвъздушихме и нещата си дойдоха на място. Сега ще видим дали няма да се повтори ситуацията. Помпата изглежда наред, защото не пропада и вообще няма симптоми. Течове също няма. Мисля си, че течността е менте и е завряла някъде и така е образувала въздушните мехури, които излезнаха и от 4-те колела.Вие как мислите?
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    #2
    Според мен лично не сте я обезвъздушили добре още при смяната.Ако тая течност е завряла поради неква причина, шофъора на колата щеше го разбере със сигурност (щеше да си му пропадне педала до ламарината и да не спре изобщо).А дали е менте течноста така немое се каже-според мен и най-смотаните марки, би трябвало да не завират при нормална употреба особено като са чисто нови и не са погълнали влага от дълга употреба (в следствие на което да им е паднала много точката на кипене).А ква течност сте сипали като марка и ДОТ?Аз принципно за да немам дилема със завиране и т.н. на колите си я сменям на 2 години и сипвам течност за състезателна употреба-имат доста по-висока точка на кипене и като са нови, а и след това, само дето им е малко кофти цената :D

    Коментар


      #3
      То вообще не е влизал въздух, че да обезвъздушаваме. Течността я сменихме като поставяхме маркуч на съответният щуцер, правихме му "гушка", като сифон, за да няма опасност да дръпне въздух, а другият край на маркуча в шише. Преди това е карана с Джурид ДОТ4. Сега беше купил някаква САМКО ДОТ4, на която пишеше с големи букви - високо качество.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Danchojn написа:
        То вообще не е влизал въздух, че да обезвъздушаваме. Течността я сменихме като поставяхме маркуч на съответният щуцер, правихме му "гушка", като сифон, за да няма опасност да дръпне въздух, а другият край на маркуча в шише. Преди това е карана с Джурид ДОТ4. Сега беше купил някаква САМКО ДОТ4, на която пишеше с големи букви - високо качество.
        Мми по-добър начин сте я сменили течността, особено ако тоя дето е наливал в казанчето не е допуснал да остане празно, наистина не би трябвало да има въздух в системата (в интерес на истината и аз така я сменям, но винаги след това контролно по 2-3 пъти обезвъздушавам всеки апарат и ми се е случвало да поизлезе малко въздух-ненам откъде се е явил обаче :D ).Но въпреки всичко ако шофера не е спирал много дълго по некое нанадолнище или екстремно продължително време и особено ако не е имал оплаквания от пропаднал педал до ламарината след такива спирания, аз лично не мисля че е завряла течността пък макар и САМКО да е :D Между другото Журид-а на мен лично ми звучи много по-добре като марка от САМКО с квито и да е маняшки надписи по тубата

        Коментар


          #5
          Чудим се дали да не я сменим с Тутела или Аджип ДОТ4. Много странен беше тоя въздух дето излезе - пак казвам, като пяна. Все едно вместо спирачна течност сме сипали сапунена вода .
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Danchojn написа:
            Чудим се дали да не я сменим с Тутела или Аджип ДОТ4. Много странен беше тоя въздух дето излезе - пак казвам, като пяна. Все едно вместо спирачна течност сме сипали сапунена вода .
            Ами сменете я ако не ви е проблем с неква по-смислена марка (за да изключите течността като възможен проблем).С ква ще я сменете преценете си вие-тия италянските марки аз лично не ги обичам (аз ползвам Motul RBF600,която e DOT4 съвместима и има бая висока температура на кипене в сравнение със стандартните дот4 ), мма принципно нема причина да не ви свършат работа

            Коментар


              #7
              Аз я смених с Ferodo DOT4 от Евро 07 излезе някъде 5-6лв за 0.5л, което стига за смяна. Предишната ми беше BOSCH в железни кутийки, ама 14лв не ми се даваха тоя път
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                То и тая я е взел за 10лв. 1л. ма кой знае какво е.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Скоро сменях дискове, накладки, маркучи и течност. След като покарах 1 ден, реших да обезвъздуша още веднъж и излезе доста. Незнам дали е нормално, но можеби трябва да се покара и да се повтори процедурата при пълна подмяна
                  Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                  Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                  Коментар


                    #10
                    Ми затова ще поизчакаме да видим ще се повтори ли ситуацията.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Да не оставям недовършена темата!Резултата, е че спирачната помпа е тоталка . Дали и е дошло времето или новата хубава течност го направи незнаем, но се случи 2 000км. след смяната. Сега автомобила е със сменена спирачна помпа и Аджип ДОТ 4, която течност е доста по-мазна на пипане от Самкото. Всичко вече е наред. Благодаря на всички за участието в темата.Поздрави.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        За да не пускам нова тема ползвам на колегата. Надявам се да няма нищо против. Също като неговия случай ми потъва педала, когато спирам плавно - при последвало отпускане и отново натискане (напомпване) спира да потъва и силата на спирачките си е добра. Понеже няма как да се смени днес спираната помпа, нито утре, се чудя до колко това е фатално. Имам предвид може ли да се кара колата, ще ми изчезнат ли спирачките? Имам запазен час за смяна на помпа, но той е чак за другата седмица. Помагайте с мнения.Поздрави
                        Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                        Коментар


                          #13
                          Опасно е разбира се. Ако караш така поемаш голям риск. Ако имаш възможност не карай до смяната. Нямам нищо против за използването на темата.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            Danchojn написа:
                            Да не оставям недовършена темата!Резултата, е че спирачната помпа е тоталка . Дали и е дошло времето или новата хубава течност го направи незнаем, но се случи 2 000км. след смяната. Сега автомобила е със сменена спирачна помпа и Аджип ДОТ 4, която течност е доста по-мазна на пипане от Самкото. Всичко вече е наред. Благодаря на всички за участието в темата.Поздрави.
                            бъди сигурен, че е от течността. ако я отворите ще видиш изядени гумички. предполагам новата течност самко, с която сте сменили преди е излязла черичка сега/от разядените гумички/?
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Точно така беше. И аз мисля че е от течността.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X