Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стило: тропане отдясно през неравности

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стило: тропане отдясно през неравности

    Колеги я да ви питам и евентуално някой да стигне до ключа от бараката. От много време насам, почти през цялото време от което имам колата присъства един много дразнещ проблем който и до ден днешен немога да намеря и разреша. Когато карам по малки дупки и неравности на пътя с ниска скорост се чува едно ужасно тропане отдясно, може би от цялата предница. Шума е буквално хлопане някъде се едно нещо не е затегнато и се разхожда. Забелязвам го само през малки пукнатини в асвалта и когато колелата минават през тях, при плавни неравности и големи дупки когато пада цяло колело това нещо го няма. Друг момент в който се чува много отчетливо е примерно когато правя обратен завой и мина през трамвайна релса или малка дупка/пукнатина ... тогава от вътре в купето имам чуството че колелото ми ще изпадне буквално, дори мога да го оприлича с удряне метал в метал. а отвън не се чува нищо.Сега идва и по-смешната част, по окачване колата е с нови носачи, нови биалетки, нови външни кормилни накраиници, нови спортни амортисиори, нови пружини, и хлопането си го има .... като при всяка смяна на изброените компоненти нищо не се оправи. Остава стаб щанга тампони, но са перфектни, а и колата при полегнали полицаи и други препядствия не издава никакъв шум ?!Друго което ми идва на акъла са .... накладки да хлопат ?Моля ако някой има идея да сподели, силно се надявам че не всички Стила хлопат така ужасно.Това мнение беше отделено от темата "Да опознаем Стило".Колега, въпросите свързани с технически проблеми трябва да се публикуват в съответния раздел.Модераторски екип на fiat-bg.org
    '08 Alfa Romeo 147 Q2
    ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V

    #2
    Моите проблеми бяха абсолютно същите, но вместо отдясно тропаше отляво. Днес смених тампони на задния мост и настана тишина. Преди това и аз си мислех, че е отпред проблема, но цялата предница е изрядна, според всички майстори, които я видяха.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp

    Коментар


      #3
      Колега ако наистина си прав ще почерпя. Задните тампони от сума време се каня да ги сменя, дори съм ги купил и вече 3 месеца преседяват в мазето. Тази събота и неделя ще сменя, благодаря много ... направо ми вдъхна надежда. За тях не се бях замислял.
      '08 Alfa Romeo 147 Q2
      ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V

      Коментар


        #4
        аз имам подобния проблем на моето Стило 1.6 три врати.предницата утихна,когато ми рециклираха рейката.лошото е че след 6 месеца пак се поразтропа но доста по-слабо.с течение на времето шумът не се увеличава(за още 6 месеца).по въпроса за тампона на задния мост няма как да го збъркате.кото мина през дупка никога не я целя с четирите колелета едновременно.на мен ми е тръгнал заден десен и като мина през дупка точно от зад отдясно го усещам.не го сменям защото в един сервиз ми обявиха цена само за труд 150 лв.!!!
        FIAT STILO 1.6 16V 3 врати

        Коментар


          #5
          Колега виж рейката и по- специално втулката в дясната част.
          Fiat linea 1.3 mjet, Bravo2 1,4 . EX -Lancia Y 1.2, Stilo 1.8 MW ,Brava 1.8,Dedra 1.8 16v,Delta2 1,6,Ritmo 1,5,Lada 1500.

          Коментар


            #6
            И аз имам абсолютно същия проблем, но мисля, че са биалетите. Като минавам през много малки неравности нещо, точно по същия начин хлопа. А през по-големи дупки и легнали полицаи вози стегнато. Смених носачи, дискове и накладки и продължава. По-интересното е, че като вали, не се чува и вози много стегнато, без никакви потропвания. Кое е рейка, това от кормилото ли с накрайниците, дето завиват? От нея също ли тропа? Колко струва евентуален ремонт?

            Коментар


              #7
              radoslavp написа:
              Колега ако наистина си прав ще почерпя. Задните тампони от сума време се каня да ги сменя, дори съм ги купил и вече 3 месеца преседяват в мазето. Тази събота и неделя ще сменя, благодаря много ... направо ми вдъхна надежда. За тях не се бях замислял.
              При мен беше нещо страшно. На всяка неравност се чуваше ужасно тропане и направо все едно под краката си го усещах. Благодарение на gal76 от форума установихме, че това е от задните тампони, а аз си внушавах какви ли не неща за предницата. Това можеш да го провериш ако качиш предните гуми на някой тротоар и тръгваш да качваш задните и точно в този момент се чува тропането и това упражнение може да го повтаряш докато се увериш, че са те. Поне при мен беше така и след смяната разликата е огромна. Яд ме е, че не направих снимки да видите как се е разкъсал тампона отвътре и как от удрянето на алуминий в метал, даже се е изшлайфала тази вътрешна алуминиева ос, която е обвита с гумата (мале как го обясних :D ) А иначе самата смяна е много трудоемка. Трябва да се сваля целият заден мост, разкачат се ABS датчици, маркучи... абе всичко. При мен за около 5 часа стана работата, но колкото са по-разбити тези тампони, толкова по-лесно се махат. Успех със смяната и да кажеш какво е станало, че ми е интересно
              Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp

              Коментар


                #8
                Stelio89 написа:
                radoslavp написа:
                Колега ако наистина си прав ще почерпя. Задните тампони от сума време се каня да ги сменя, дори съм ги купил и вече 3 месеца преседяват в мазето. Тази събота и неделя ще сменя, благодаря много ... направо ми вдъхна надежда. За тях не се бях замислял.
                При мен беше нещо страшно. На всяка неравност се чуваше ужасно тропане и направо все едно под краката си го усещах. Благодарение на gal76 от форума установихме, че това е от задните тампони, а аз си внушавах какви ли не неща за предницата. Това можеш да го провериш ако качиш предните гуми на някой тротоар и тръгваш да качваш задните и точно в този момент се чува тропането и това упражнение може да го повтаряш докато се увериш, че са те. Поне при мен беше така и след смяната разликата е огромна. Яд ме е, че не направих снимки да видите как се е разкъсал тампона отвътре и как от удрянето на алуминий в метал, даже се е изшлайфала тази вътрешна алуминиева ос, която е обвита с гумата (мале как го обясних :D ) А иначе самата смяна е много трудоемка. Трябва да се сваля целият заден мост, разкачат се ABS датчици, маркучи... абе всичко. При мен за около 5 часа стана работата, но колкото са по-разбити тези тампони, толкова по-лесно се махат. Успех със смяната и да кажеш какво е станало, че ми е интересно
                Задните тампони много добре се усещат, че са заминали. Първо си мислих, че е от гумите нещо, но после стана толкова зле, че по павиран път все едно бях на джанти, хлопаше яко на желязо. Това стана изведнъж след зимата, както всичко си беше наред. Карах така един месец и като ги смених, направо бях забравил колко хубаво возеше.

                Коментар


                  #9
                  Тропане от дясно

                  Колеги,при мен тропането от пред от дясно беше разбит вътрешен накрайник.След смяната му настана тишина за известно време и пак се почна.Сега предполагам че е външния накрайник.
                  Фиат Стило 1.9 jtd 2003 Multi wagon

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте, понеже това е темичката в която малко се доближават нещата до моя проблем.Тъй като колата (стило 1.4) направи 78 000км, от тях около 40к в наши ръце, та дойде време да се посменява това онова. Първо взе да бяга осезаемо на дясно и да хлопа по всякакви дупки, чакъл и т.н. Смених външните кормилни накрайници, както и биалетките макар че вторите май не бяха за смяна толкова ама.. като за 24лв бройката що пък не. След стенда нещата заспаха и спря да бяга за .. около 800км. Сега се появи странното глухо хлопане когато се минава през малки неравности, или да кажем направо по по-едър чакъл. Също така ако давам назад, и съм на пълен десен и започна да въртя на ляво се чува едно като чукване/прихлопване. Също на място ако напъна волана на дясно и след това върна рязко наляво.. пак така, претраква в един момент и после няма нищо.Четейки мненията преди мен ми мина през акъла за вътрашни накрайници примерно, но тях би трябвало да хвана ако повдигна от едната страна с крика и опитам да местя колелото - такова няма.Колата не бяга наляво или на дясно.Гледам носачите много е омекнала гумата на задната втулка и с щангата като понапъна и се мести като дъвка но според мен това не трябва да предизвиква това прихлопване.След това направих експеримента пак вдигайки само от ляво с крик, въртя полека волана от крайно дясно към крайно ляво, и някъде където е средното положение пак това прихлопване и след това нищо.. 1 - Възможно ли е да е някаква втулка или подобно в края на рейката и ако да как се проверява?2 - Носач? Да ама там пък би трябвало да хлопа при всяка неравност и тръгвайки на заден с пълно завит волан би трябвало да се обади а то не иска..Само ако играя с волана..3 - Каре на волана? Гледах го от тук и там.. не ми се вярва ама...Та ако някой от сменялите по рейката знае къде мога да и видя устройството ще съм благодарен - така де да локализирам малко проблем че дразни, а и частите са скъпи тук за да се пилеят пари за експерименти..
                    Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

                    Коментар


                      #11
                      Aко някой чете в по късен етап ето моето развитие.. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=79276 - за рейка съм ама цялата
                      Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

                      Коментар

                      Working...