Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на спирачна течност.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на спирачна течност.

    Здравейте, Мисля да си сменя спирачната течност защото не е смяняна откакто карам колата (вече година и половина), а преди това кой знае колко време е карано. Понеже до сега не съм правил подобна манипулация, а мисля да си я сменя сам, някой може ли да ми обясни как точно се обезвъздушава?До колкото знам се отвива пробката за обевъздушаване на някое от колелата и педала се помпа докато не започне да тече новата течност. При затягането на пробката педала трябва ли да е в най-долно положение?Също искам да питам дали има някакъв начин да го направя сам, без да ангажирам втори човек който да помпа педала?Колата е пунто 1.1 96г. Предполагам спирачната течност която трябва да купя е дот 4 или се лъжа?Главната причина поради която искам да сменя спир. течност е, че падала на спирачката ми е леко трърд още от както купих колата. При другите коли само като погалиш педала и колата спира, а при моята трябва да го натиснеш силно и чак тогата колата ще започне да спира. Това дали е заради старата спир. течност и евентуално влязал въздух в системата или от нещо друго? Също трябва да кажа, че като купих колата смених предните накладки. Дисковете и задните накладки си бяха добре, така че не е от тях.
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    #2
    няма как без 2 човек. а твърдостта на педала ти не е от нея, може да е от въздух, но не е от самата течност.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      А каква спир. течност да купя? 0.5л ще ми стигне ли?Ако не е спирачната течност значи остана сервото или помпата. Има ли начин да проверя от какво може да ми е твърдичак педала?
      _/''''''''''''''''''''''''\_
      //---------------\\
      [( )== //// ==( )]
      |_|'------------'|_| ....Punto

      Коментар


        #4
        По някакви далечни спомени, мисля че беше около литър и половина...
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          #5
          M5kov написа:
          По някакви далечни спомени, мисля че беше около литър и половина...
          Не е ли много ?До колкото знам на повечето коли е между 0.5 и 1л.Само, че не искам да ангажирам друг човек да помпа педала като обезвъздушавам.Дали има някакъв начин да го направя сам?
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            кола

            Сам едвали ще се справиш трябва и друг поне да помпи Ама смени Спирачните маркучи поне предните и колата ще се оправи не са скъпи сменят се лесно така и така ще сменяш течноста а иначе вадиш казанчето почистваш ако има нещо трябва да е бяло и после слагаш новата течностГЛЕДАЙ да не попадне по боята почисти после
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Като купих колата смених единия преден маркуч, другия не беше за смяна.Но явно тогава в сервиза само са обезвъздушили въпросния маркуч, но не са сменили спирачната течност.А ако извадя и почистя казанчето после няма ли да се наложи да обезвъздуша и помпата и да стане сложно?Това което мисля да направя е да "изсмуча" със спринцовка старата спирачна течност, да налея новата и след това на всяко колело да започна да обезвъздушавам докато не текне от новата.Притеснява ме да не би помпата да е започнала да заминава и от там да ми е твърд педала. Мога ли да проверя дали помпата и сервото са ми здрави?А няма ли да стане ако си намеря капачка на която да сложа винтил за гуми, да я завия на казанчето и да създам някакво налягане с крачна помпа и да развия пробките и така да обезвъздуша системата? Мисля, че така ще стане доста по-лесно и бързо.
              _/''''''''''''''''''''''''\_
              //---------------\\
              [( )== //// ==( )]
              |_|'------------'|_| ....Punto

              Коментар


                #8
                Така... сам самичък си подмених спирчаната течност, без дори да спазвам някаква последователност. Всъщност започнах от задните колела. Купих си две тубички по 500мл. като от втората ми остана доста. Старата течност бе с доста тъмен цвят и лесно се познава в прозрачната тръбичка, която се закача за всяка пробка, кога се появява прясната течност. Не знам дали това, че някой трябва да ти натиска педала докато затягаш пробката е мит, но при мен се получи без тази манипулация! Спирачките са на 6 вече почти година!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  с капачка няма да стане, защото ти надуваш преди помпата , а тя има семеринги, нали тя прави налягането по принцип, така че има да си дуеш само преди помпата. ако помпата е почнала да си заминава бързо се скапва, няма да си карал 1 година така. натиска се педала и тогава се затяга пробката, защото като го пускаш и помпата всуква и може да вземе въздух точно така.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    кола

                    е сменя се и сам нали прозрачното маркуче се слага на пробката където се развива и другия край в спирачна течност и ако смукне смуче не въздух ами течност
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Така мисля да го направя.Днес отворих капачката и течността вътре беше тъмна (почти черна), но като си потопих пръста и го извадих изглеждаше бистра.Ето вижте на какво попаднах:http://www.google.com/imgres?imgurl=...isch:1Дали ще стане ако го направя както го е направил човека?
                      _/''''''''''''''''''''''''\_
                      //---------------\\
                      [( )== //// ==( )]
                      |_|'------------'|_| ....Punto

                      Коментар


                        #12
                        И на мен ми е интересно това дали ще стане? Правил ли е някой подобно нещо?
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          До колкото знам в сервизите я сменят по подобен начин.Някой който знае как точно работи спирачната помпа и цялата система може да каже дали ще стане.На пунто колко милиметра са щуцерите? Питам за да знам какъв маркуч да си купя и от къде.
                          _/''''''''''''''''''''''''\_
                          //---------------\\
                          [( )== //// ==( )]
                          |_|'------------'|_| ....Punto

                          Коментар


                            #14
                            Аз мисля, че ще стане! Докато не е натиснат педала на спирачката, пътя на течността в системата не се възпрепятства от нищо. Затова и когато сменяме накладки и върнем буталцатата, течността в казанчето се увеличава. Аз ще го пробвам също, защото това не ангажира втори човек.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Аз мисля да го направя със балон, склобка и крачна помпа Остана въпроса какъв маркуч да си купя?А някой може ли да препоръча марка спирачна течност dot 4 на нормална цена.
                              _/''''''''''''''''''''''''\_
                              //---------------\\
                              [( )== //// ==( )]
                              |_|'------------'|_| ....Punto

                              Коментар

                              Working...
                              X