Да, възможно е. Въпреки че аз го правих с компресор (ама трябва да се внимава да не се вдигне прекалено високо налягане) - и въпреки това - с втори човек. Това е от темата Да опознаем Фиат Стило.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на спирачна течност.
Collapse
X
-
Добре де... ще ме светнете ли, защо е нужно налягане? В крайна сметка, като за пробката се закачи прозрачен маркуч, който прави едно U образно завойче нагоре и въпросната се развие всичко става ясно! :D А с доливане в казанчето новата спирачна течност сама ще стигне до прозрачният маркуч с помпане на педала. Когато нивото в казанчето се следи и се долива нова течност няма шанс за попадане на въздух в системата.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Да не е такава:http://zimber.bg/index.php?page=shop...3?Хрумна ми нещо друго.Вместо да се помпа резервоара не може ли просто спирачната течност да се "изсмуче" през щуцерите за обезвъздушаване със спринцовка например?_/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
Пробвах номера с помпата и стана.Кофтито при мен беше, че гайките на задните апарати бяха добре ръждясали и не успях да ги отвия дори след като ги напръсках с WD40. Заради тази причина само обезвъздуших предните спирачни апарати колкото да видя дали ще стане. След време ще пробвам да развия гайките с гедоре защото явно с гайчен крюч няма да стане и ще сменя цялата течностНакрадко ще обясня как сам обезвъздуших предните апарати:Нямах балон и за това използвах първото нещо което видях в гаража, а то беше една вътрешна гума от колело Въпросната гума я изрязах. От едната страна я захванах за маркуча на помпата, а от другата я нанизах на мястото на капачката на резервоара и я стегнах със свинска опашка:За обезвъздушаване използвах тръбичка която купих от един зоомагазин (използват ги за въздух за аквариумите) и един пластмасов съд.От новата течност сипах малко в съда (защо от новата ще напиша по долу) след което поставих въпросния съд над пробката за обезвъздушаване и на принципа на скачените съдове засмуках малко течност от съда за да се напълни тръбичката със спирачна течност и да започне да тече. След това сложих единия и край на пробката, а другия край си остана пълен на дъното на съда със спирачна течност.Ето две снимки по въпроса:Така в тръбичката няма въздух и понеже съда е над нивото на пробката в системата няма как да слезе въздух дори и да се засмуче течност. По този начин системата може да се обезвъздуши от педала от един човек. Нанизва тръбата отива да натисне n пъти педала и след това отива и си стяга пробката.Аз обаче вместо да натискам педала итидох и помпах с помпата.След всяко помпане се вижда как старата течност влиза в тръбата. За това преди да се наниже тръбата сложих от новата течност за да мога да видя дали в крайна сметка става нещо. Действително старата течност е доста по-жълта от новата и се различават лесно.След операцията с помпането затегнах щуцера и преминах към другото колело.Цялата хамалогия излезе, че е доста проста. Още повече, че на пунто нямаше нужда дори да свалям гумите. Достатъчно беше само да повдигна колата с крик и да легна под нея.Имам един въпрос относно спирачната течност:Днес минах по Симеон и един от арабите ми каза, че Dot 3 и Dot 4 не трябва да се смесват.Това вярно ли е? До колкото знам могат да се смесват, но той беше сигурен, че не трябва.И искам да питам друго.Същия арабин ме уверяваше, че за моето пунто трябва да си купя спирачна течност Dot 4 и действително в аутодата пише, че трябва да е дот 4, но на капачката ми пише дот 3.На пунтото на майка ми което е същото на капачката пък пише dot 4.В крайна сметка с каква течност да налея, dot 3 или dot 4? И още един въпрос:Арабите на Симеон ми предлагаха някаква руска спирачна течност dot 4 за 5лв 0.5л. Тя хубава ли е, да не е някакъв боклук?_/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
MorningEnergy написа:...Днес минах по Симеон и един от арабите ми каза, че Dot 3 и Dot 4 не трябва да се смесват.Това вярно ли е? До колкото знам могат да се смесват, но той беше сигурен, че не трябва...ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Не знаех за тази опция.Снимките са качени в data.bgЕто директни линкове:http://pics.data.bg/categories/1/%d0...71629d4325/3t/_/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
Пробките развий с удължен накрайник за гедоре, защото с ключе има голяма вероятност да "заклепаш" пробката и отвиването да стане невъзможна мисия. Беше някакъв малък смотан номер между 6 и 8, забравил съм. Аз специално сипвам такава спирачна течност, каквато пише на капачката на съда. А марка... аз лично бих избягвал руската. В крайна сметка тази течност се сменя на няколко години (по каталог пред година) така, че си струва да дадеш някой лев отгоре още повече, че става въпрос за спирачна система.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
еми разтягаш я с камък или затворен ключ, после слагаш тръбичката, не е нужно всеки път като обезвъсушаваш да стягаш пробката до откат, съвсем малко е достатъчно. а най-добре със затворен ключ и тръбичката нека си седи и ключа нека си седиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар