Vladim написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем със Спирачки и ABS
Collapse
X
-
Оги е много прав защото за повечето от датчиците с които съм имал вземане даване са показвали винаги почти нормални съпротивления и въпреки това не работят коректно. Причината е в самата конструкция на датчика. Имам тема по ремонта на такъв датчик който иска да чете какво представлява. Но основно причината е намотка на късо която с мерене на съпроивление с уреда не може да се регистрира. Защото променя съпротивлението с хилядни от ома и това е извън всякакви предели на точност на кавито и да е уреди. Това налага косвено измерване по други показатели. Най-точния начин с подръчни средства е да се измери какво напрежение генерира. Като се сравняват показанията 2 по 2. Защото предните и задните не са еднакви.Но по принцип разликате е около 10% между предни и задни и все пак може да послужи за ориентир. Закачаш волтмера и поставяш на миливолтове и въртиш колелото на ръка с една постоянна скорост и гледаш какво напрежение отчита. Отиваш и мериш на другото като се стремиш да въртиш по същия начин. Или с два еднакви уреда и някой следи показанията в движение на автомобила. Но и на ръка става сравнително точно. Колкото е по-високо толкова по добре. Ако има голямо разминаване причината е в датчика с по ниското напрежение.В повечето случаи напрежението на повредения е почти наполовина спрямо здравия. Или ако е по малко магариите се проявяват от време на време. Но преди да обвиниш датчиците пък и да ги мериш задължително почисти гребените от ръждилаци и мръсотия. Че май вече ми омръзна да повтарям едно и също и това ще е последната тема дето ще пиша за тях. П.П. Този метод не важи за по новите модели след 1998-9 че не ми се рови да видя точно. Те са от съвсем друг тип.
Коментар
-
lov написа:...Но преди да обвиниш датчиците пък и да ги мериш задължително почисти гребените от ръждилаци и мръсотия. Че май вече ми омръзна да повтарям едно и също и това ще е последната тема дето ще пиша за тях. П.П. Този метод не важи за по новите модели след 1998-9 че не ми се рови да видя точно. Те са от съвсем друг тип.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Колегата NIK_THE_FLASH, пуснал темата е с по-стара кола. Казвам, за да не се омота някой zim, твоите датчици са други и не могат да се мернат по метода на lov. Вземи иди на една диагностика, пък после ще го мислим.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
zim написа:Все пак реших да измеря съпротивлението на датчиците: ПД - 1,05 К, ПЛ - 1,05 К, ЗД - 1,15 К и ЗЛ - 1,05 К. Това се отчита само в едната посока ( като диод ). В другата посока е безкрайно голямо.Прегледах визуално кабелите им и нямаше видими белези на износване.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Днес отидох на диагностика и това което компютъра показа е грешка на датчик предно ляво колело. ABS е Teves MK20. Майстора се опита да изчисти грешката, но при следващото включване на контакт, тя се появи веднага. Всъщност когато проверявах съпротивленията на всички датчици, този беше с най-малко - 1,01 К. (В поста си по-горе съм сбъркал при набирането).Дали си струва усилието само да го сваля и да го почистя? Или да търся друг датчик и да го подменя?Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
zim написа:Днес отидох на диагностика и това което компютъра показа е грешка на датчик предно ляво колело. ABS е Teves MK20. Майстора се опита да изчисти грешката, но при следващото включване на контакт, тя се появи веднага. Всъщност когато проверявах съпротивленията на всички датчици, този беше с най-малко - 1,01 К. (В поста си по-горе съм сбъркал при набирането).Дали си струва усилието само да го сваля и да го почистя? Или да търся друг датчик и да го подменя?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
ogi28b написа:... Щом компютъра записва грешката преди колата да е в движение, значи едва ли е мръсотия, но дано да не съм прав, и да стане само с почистване.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
И така, тази сутрин свалих въпросния датчик. Оказа се, че кабела му е трил в маншона на карето и това е довело до прекъсване на единия проводник. Жалко, че не съм го забелязал при първоначалния оглед, щях да си спестя една диагностика, но нали казват че човек се учи цял живот. Срязах го в мястото на протриване, оголих двата проводника от двете страни на проводника, присъединих ги, изолирах и монтирах датчика. Лампата на АБС продължи да свети първите 100 метра и загасна. И мисля че сега всичко е наред. Дано интервенцията която направих да е достатъчно надеждна, защото кал, вода и т.н.Благодаря на всички колеги за техните мнения. :DBrava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Извини ме колега ама пак не се сдържах. Tова с триенето на грешката е пак поредната тъпотия на поредния тъп майстор. Не знам с какви букви да го напиша че дано го запомни някой колега и в такива ситуации просто да сменят майстора веднага. Там всяка една неизправност се констатира и целта им е да може да се направи точна диагностика какво е повредено. При всяко едно палене на двигателя системата всеки път се рестарира и ако не се открие неизправност тя работи нормално. Като в памета оставас само записа от предишните без да оказва влияние на работата и към настояшия момент. И така всеки път се записва последната неизправност. Като най старите се трият автоматично. Контролера взима под внимание какво има като данни от последния старт и решава дали да изключи системата тоест да си имаш най-обикновенни спирачки или всичко е ОК.
Коментар
-
lov написа:Извини ме колега ама пак не се сдържах. Tова с триенето на грешката е пак поредната тъпотия на поредния тъп майстор. Не знам с какви букви да го напиша че дано го запомни някой колега и в такива ситуации просто да сменят майстора веднага. Там всяка една неизправност се констатира и целта им е да може да се направи точна диагностика какво е повредено. При всяко едно палене на двигателя системата всеки път се рестарира и ако не се открие неизправност тя работи нормално. Като в памета оставас само записа от предишните без да оказва влияние на работата и към настояшия момент. И така всеки път се записва последната неизправност. Като най старите се трият автоматично. Контролера взима под внимание какво има като данни от последния старт и решава дали да изключи системата тоест да си имаш най-обикновенни спирачки или всичко е ОК.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
То добре си гледал внимателно и си от тези дето четат по форумите. Светнал ти е защото грешката от предишния път е била записана. И вече по време на движението си прави втори тест за наличието на импулси от датчиците и понеже ги има вече игнорира тази грешка итя отива назад в регистъра. Е тва се опитвах да обесня по елементарния начин. Не знам с какво си го изолирал но в такива случаи ползвам термосвиваем шлаух. Има го по магазините за ел материяли. Нагряваш го със запалката и местото практически се херметезира.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар