Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем със Спирачки и ABS

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Vladim написа:
    ogi28b написа:
    ... Май че в Аутодата имаше стойности на съпротивленията на датчиците, може да опиташ да ги измериш.
    Това е трудна работа. Дори всички датчици да показват нормално съпротивление това не означава, че работят коректно. Ако има замърсяване, или повреда в магнитните рингове например датчика няма да получава импулси при въртене на колелото въпреки, че самият той е здрав. При светване на двете индикации в блока се записва грешка, която се разчита само при диагностика.
    Съгласен съм ! Ако показват стойности в нормите, не значи че всичко е наред.

    Коментар


      #17
      Оги е много прав защото за повечето от датчиците с които съм имал вземане даване са показвали винаги почти нормални съпротивления и въпреки това не работят коректно. Причината е в самата конструкция на датчика. Имам тема по ремонта на такъв датчик който иска да чете какво представлява. Но основно причината е намотка на късо която с мерене на съпроивление с уреда не може да се регистрира. Защото променя съпротивлението с хилядни от ома и това е извън всякакви предели на точност на кавито и да е уреди. Това налага косвено измерване по други показатели. Най-точния начин с подръчни средства е да се измери какво напрежение генерира. Като се сравняват показанията 2 по 2. Защото предните и задните не са еднакви.Но по принцип разликате е около 10% между предни и задни и все пак може да послужи за ориентир. Закачаш волтмера и поставяш на миливолтове и въртиш колелото на ръка с една постоянна скорост и гледаш какво напрежение отчита. Отиваш и мериш на другото като се стремиш да въртиш по същия начин. Или с два еднакви уреда и някой следи показанията в движение на автомобила. Но и на ръка става сравнително точно. Колкото е по-високо толкова по добре. Ако има голямо разминаване причината е в датчика с по ниското напрежение.В повечето случаи напрежението на повредения е почти наполовина спрямо здравия. Или ако е по малко магариите се проявяват от време на време. Но преди да обвиниш датчиците пък и да ги мериш задължително почисти гребените от ръждилаци и мръсотия. Че май вече ми омръзна да повтарям едно и също и това ще е последната тема дето ще пиша за тях. П.П. Този метод не важи за по новите модели след 1998-9 че не ми се рови да видя точно. Те са от съвсем друг тип.
      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


      http://vbox7.com/play:124bedab

      Коментар


        #18
        lov написа:
        ...Но преди да обвиниш датчиците пък и да ги мериш задължително почисти гребените от ръждилаци и мръсотия. Че май вече ми омръзна да повтарям едно и също и това ще е последната тема дето ще пиша за тях. П.П. Този метод не важи за по новите модели след 1998-9 че не ми се рови да видя точно. Те са от съвсем друг тип.
        Така, така... колегата е с JTD мотор... нали се сещаш, от кой тип му е АБС-а?! В този ред на мисли няма никакви гребени, а магнитни елементи!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          Точно така. Колата е 2001 г. и магнитния елемент е в лагера.
          Brava 1.9 JTD 100, 2001

          Коментар


            #20
            Колегата NIK_THE_FLASH, пуснал темата е с по-стара кола. Казвам, за да не се омота някой zim, твоите датчици са други и не могат да се мернат по метода на lov. Вземи иди на една диагностика, пък после ще го мислим.
            Alfa 159 SW 2.4 Ti
            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

            Коментар


              #21
              Все пак реших да измеря съпротивлението на датчиците: ПД - 1,05 К, ПЛ - 1,05 К, ЗД - 1,15 К и ЗЛ - 1,05 К. Това се отчита само в едната посока ( като диод ). В другата посока е безкрайно голямо.Прегледах визуално кабелите им и нямаше видими белези на износване.
              Brava 1.9 JTD 100, 2001

              Коментар


                #22
                zim написа:
                Все пак реших да измеря съпротивлението на датчиците: ПД - 1,05 К, ПЛ - 1,05 К, ЗД - 1,15 К и ЗЛ - 1,05 К. Това се отчита само в едната посока ( като диод ). В другата посока е безкрайно голямо.Прегледах визуално кабелите им и нямаше видими белези на износване.
                Този тип датчици много трудно се прецакват. По-често се случва да се зацапат. Иди на диагностика и ще разбереш, в кое колело е грешката. Може проблема да е и в самият блок. Не искам да те разочаровам, но на мен ми отне повече от две години да разбера, къде е проблема при мен за да го разреша! Но пък за сметка на това научих добре устройството на тази система!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #23
                  Днес отидох на диагностика и това което компютъра показа е грешка на датчик предно ляво колело. ABS е Teves MK20. Майстора се опита да изчисти грешката, но при следващото включване на контакт, тя се появи веднага. Всъщност когато проверявах съпротивленията на всички датчици, този беше с най-малко - 1,01 К. (В поста си по-горе съм сбъркал при набирането).Дали си струва усилието само да го сваля и да го почистя? Или да търся друг датчик и да го подменя?
                  Brava 1.9 JTD 100, 2001

                  Коментар


                    #24
                    zim написа:
                    Днес отидох на диагностика и това което компютъра показа е грешка на датчик предно ляво колело. ABS е Teves MK20. Майстора се опита да изчисти грешката, но при следващото включване на контакт, тя се появи веднага. Всъщност когато проверявах съпротивленията на всички датчици, този беше с най-малко - 1,01 К. (В поста си по-горе съм сбъркал при набирането).Дали си струва усилието само да го сваля и да го почистя? Или да търся друг датчик и да го подменя?
                    Датчика се сваля изключително лесно. Държи се само на едно болтче с малък шестограм. След като го развиеш с леко размърдване го изваждаш. Ще си проличи дали става въпрос за мръсотия, или проблемът е друг.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #25
                      Мисля че няма да е проблем да си намериш "нов" от някоя морга, не е нещо необичайно. Успех, и пиши като разрешиш проблема. Щом компютъра записва грешката преди колата да е в движение, значи едва ли е мръсотия, но дано да не съм прав, и да стане само с почистване.

                      Коментар


                        #26
                        ogi28b написа:
                        ... Щом компютъра записва грешката преди колата да е в движение, значи едва ли е мръсотия, но дано да не съм прав, и да стане само с почистване.
                        E нали идеята е грешката да се записва в паметта!? А пък и контролера си прави чек първите 100-200 метра. Тогава, ако всички датчици получават адекватна информация от всяко колело системата сработва. Ако от някой датчик указва, че колелото е блокирало, а другите три се въртят системата се самоизолира, като светва червеният датчик. Все пак инжинерите са предвидили грешките да се записват, защото иначе трябваше диагностика да се прави в движение, или на стенд за тест на спирачки например... А иначе някои "майстори" вместо да купуват нови "магнитни" лагери, които знаеш са почти три пъти по-скъпи от стандартните взимат обикновени, като ги разглабят и взимат от старите лагери магнитната част... Според мен е възможно при подобна калпава сглобка да е паднало капачето на лагера и да е блокирало работата на датчика. Всъщност може да е, какво ли не... А иначе доколкото познавам устройството на тези датчици, единственият начин да се развалят е механично нарушаване на цялостта им!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #27
                          И така, тази сутрин свалих въпросния датчик. Оказа се, че кабела му е трил в маншона на карето и това е довело до прекъсване на единия проводник. Жалко, че не съм го забелязал при първоначалния оглед, щях да си спестя една диагностика, но нали казват че човек се учи цял живот. Срязах го в мястото на протриване, оголих двата проводника от двете страни на проводника, присъединих ги, изолирах и монтирах датчика. Лампата на АБС продължи да свети първите 100 метра и загасна. И мисля че сега всичко е наред. Дано интервенцията която направих да е достатъчно надеждна, защото кал, вода и т.н.Благодаря на всички колеги за техните мнения. :D
                          Brava 1.9 JTD 100, 2001

                          Коментар


                            #28
                            Извини ме колега ама пак не се сдържах. Tова с триенето на грешката е пак поредната тъпотия на поредния тъп майстор. Не знам с какви букви да го напиша че дано го запомни някой колега и в такива ситуации просто да сменят майстора веднага. Там всяка една неизправност се констатира и целта им е да може да се направи точна диагностика какво е повредено. При всяко едно палене на двигателя системата всеки път се рестарира и ако не се открие неизправност тя работи нормално. Като в памета оставас само записа от предишните без да оказва влияние на работата и към настояшия момент. И така всеки път се записва последната неизправност. Като най старите се трият автоматично. Контролера взима под внимание какво има като данни от последния старт и решава дали да изключи системата тоест да си имаш най-обикновенни спирачки или всичко е ОК.
                            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                            http://vbox7.com/play:124bedab

                            Коментар


                              #29
                              lov написа:
                              Извини ме колега ама пак не се сдържах. Tова с триенето на грешката е пак поредната тъпотия на поредния тъп майстор. Не знам с какви букви да го напиша че дано го запомни някой колега и в такива ситуации просто да сменят майстора веднага. Там всяка една неизправност се констатира и целта им е да може да се направи точна диагностика какво е повредено. При всяко едно палене на двигателя системата всеки път се рестарира и ако не се открие неизправност тя работи нормално. Като в памета оставас само записа от предишните без да оказва влияние на работата и към настояшия момент. И така всеки път се записва последната неизправност. Като най старите се трият автоматично. Контролера взима под внимание какво има като данни от последния старт и решава дали да изключи системата тоест да си имаш най-обикновенни спирачки или всичко е ОК.
                              Ами то в България, 90% и нагоре от майсторите са само в кавички такива. И добре че го има този форум човек сам да се справи доколкото е възможно. Аз лично всеки път когато ми се наложи да ходя на "майстор" сякаш си виждам...
                              Brava 1.9 JTD 100, 2001

                              Коментар


                                #30
                                То добре си гледал внимателно и си от тези дето четат по форумите. Светнал ти е защото грешката от предишния път е била записана. И вече по време на движението си прави втори тест за наличието на импулси от датчиците и понеже ги има вече игнорира тази грешка итя отива назад в регистъра. Е тва се опитвах да обесня по елементарния начин. Не знам с какво си го изолирал но в такива случаи ползвам термосвиваем шлаух. Има го по магазините за ел материяли. Нагряваш го със запалката и местото практически се херметезира.
                                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                                http://vbox7.com/play:124bedab

                                Коментар

                                Working...
                                X