Типото от профила ми.Тампоните на носачите сменяеми ли са, или се сменя целият носач? Предполагам е писано някъде във форума, но каква марка носачи можете да ми препоръчате? Вече се замислям дали да не се поръчам от чужбина с това качество в БГ
Типото от профила ми.Тампоните на носачите сменяеми ли са, или се сменя целият носач? Предполагам е писано някъде във форума, но каква марка носачи можете да ми препоръчате? Вече се замислям дали да не се поръчам от чужбина с това качество в БГ
Никога ново.Всяко запазено старо,кара повече от ново.62 евро струва оргиналния носач в Германия-със щемпъл Фиат/Ланча.
Типото от профила ми.Тампоните на носачите сменяеми ли са, или се сменя целият носач? Предполагам е писано някъде във форума, но каква марка носачи можете да ми препоръчате? Вече се замислям дали да не се поръчам от чужбина с това качество в БГ
Никога ново.Всяко запазено старо,кара повече от ново.62 евро струва оргиналния носач в Германия-със щемпъл Фиат/Ланча.
надявам се тяхната щампа да значи нещор защото щампи тук бол можем да си правим. поръчах си съединител валео от англия, скоро ще видя дали има значение откъде е поръчан.по темата оригинални носачи за 60 евро си заслужават отвсякъде
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Ako проблема е само в тампоните,а шарнирния болт е здрав,не си заслужава да се сменя носача.Подменят се само тампоните.Но става на преса.Обикновено проблема е в задния голям тампон и е редно само той да се смени.Нормално малкия тампон изкарва колкото два голями.
В един сервиз ми обясниха за варианта смяна само на тампони (иначе казано сайлентови втулки), обаче като се сетя, че шарнирите може да се бъгнат след два месеца, хич и не ми се занимава. Сменям всичко комплект. Така поне с едно ходене за реглаж се минава. Иначе един братовчед преди време каза, че е ползвал носачи на турска фирма Асметал, и колкото и да е странно, щото са турски, изкарал с тях най-дълго време. Аз съм сменял два пъти и сега се очертава трети. Или ще се отлепят втулките или ще замине шарнир. Крайно време е да ни оправят пътищата, щото вече не се трае.
Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Да и е голяма занимавка. Ако нямаш нужните инструменти, условия и опит не си струва цялото занимание. Разбира се трябва и шарнира да е здрав за да правиш това упражнение.
В един сервиз ми обясниха за варианта смяна само на тампони (иначе казано сайлентови втулки), обаче като се сетя, че шарнирите може да се бъгнат след два месеца, хич и не ми се занимава.
Кoлега,шарнирния болт на носача има неограничен живот ако не е нарушена херметизацията му.Ako шарнирния болт се движи стегнато/без хлабина/ и ако маншончето е читаво и херметизира добре шарнира, не е необходимо да се сменя целия носач.Ако не е читаво,смени само маншончето и го напълни добре с грес MoS2.
Вчера и аз прибягнах до тази процедура.На оригиналните носачи им свалих тампоните с флекса и чука за 30 мин,премерих си фито ( два размера са осите 20мм и 21мм-мойте са 20мм) и утре отивам и си купувам 4 тампона за 50 лева и работата заспива.Просто ми омръзна да купувам ментета,а на оригиналните шарнирите са много стегнати и с здрави маншончета.Не е чак толкова трудо да се сменят тампоните,в домашна обстановка е напълно възможно.
Вчера и аз прибягнах до тази процедура.На оригиналните носачи им свалих тампоните с флекса и чука за 30 мин,премерих си фито ( два размера са осите 20мм и 21мм-мойте са 20мм) и утре отивам и си купувам 4 тампона за 50 лева и работата заспива.Просто ми омръзна да купувам ментета,а на оригиналните шарнирите са много стегнати и с здрави маншончета.Не е чак толкова трудо да се сменят тампоните,в домашна обстановка е напълно възможно.
Извърши цялата операция до прибирането на крика и пак ще си говорим...
Вчера и аз прибягнах до тази процедура.На оригиналните носачи им свалих тампоните с флекса и чука за 30 мин,премерих си фито ( два размера са осите 20мм и 21мм-мойте са 20мм) и утре отивам и си купувам 4 тампона за 50 лева и работата заспива.Просто ми омръзна да купувам ментета,а на оригиналните шарнирите са много стегнати и с здрави маншончета.Не е чак толкова трудо да се сменят тампоните,в домашна обстановка е напълно възможно.
Лесно е само трябва голям чук за набиването ,а по-добре преса.Относно премахването на старите само флекса се справя с тях.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
В един сервиз ми обясниха за варианта смяна само на тампони (иначе казано сайлентови втулки), обаче като се сетя, че шарнирите може да се бъгнат след два месеца, хич и не ми се занимава.
Кoлега,шарнирния болт на носача има неограничен живот ако не е нарушена херметизацията му.Ako шарнирния болт се движи стегнато/без хлабина/ и ако маншончето е читаво и херметизира добре шарнира, не е необходимо да се сменя целия носач.Ако не е читаво,смени само маншончето и го напълни добре с грес MoS2.
Първите носачи които смених, бяха тези, с които колата беше дошла от Италия. И понеже беше 12 годишна, едва ли са и били оригиналните. Трябва да споделя, че втулките си бяха О’К, а шарнирните болтове само дето не бяха изпаднали. При това, доколкото си спомням, си бяха със здрави маншони. И понеже, както казах, явно са сменяни носачите още в Италия, може да се предположи, че и там качеството на тези в магазините е като в нашите. Така че предпочитам да правя ремонт веднъж, ама на две-три години, а не през месец. Ама всеки си знае, де. В крайна сметка двата носача комплект струва ми се още са около 50 лв парчето, а само за втулките някой писа, че са 50 лв. Като сложиш и хамалогията, сметката си идва от самосебе си.
Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
А, и да добавя. Не знам как точно са сглобени шарнирните болтове на Типото, обаче ми се е случвало да разглобявам на други коли. На по-стари машини като Москвич например, първоначално шарнирите бяха пригодени да се ремонтират като се разтропат. Просто се прибавяха едни пластинки под ябълката на болта и готово. По-новите им модели вече бяха почнали да ги правят неразглобяеми, а вътре бяха натъпкани с едни пластмасови шайби, които се сещате какво им се случва, когато се налага да се противопоставят на стоманения болт. Даже в началото на 90-те години се бяха нароили едни хитреци, които рециклираха шарнирите във фурна. Ефектът е, че като се разтопи увяхналата пластмаса, болта едвам го мърдаш на ръка. След 100 км, ако изкара и толкова, ставаш опасен за движението. Та за това - смяна с нов носач и то от проверен магазин по възможност.
Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
И понеже беше 12 годишна, едва ли са и били оригиналните.
моята кола я взех на 10 год и 150 000 км и носачите бяха заводските. сам си направи сметка за качеството им, при все че вече сменям 3ти комплект носачи откакто аз я карам, 15 000 км беше доскоро рекорда, в момента единия ОКАП го подобри и отива на 20 000 и съм много щастлив
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар