Абе моите си бяха 21 мм ама пак бая бой отнесоха с 2 кг чук .Освен това след смяната на тампоните,нямаше да мога да ги сложа сам и без канал носачите,това за колегата който сам ще ги сменя.
И аз имах преди време дилемата - само тампони или цели носачи.Накрая реших - носачи, защото:- ако сменя само тампоните това означава да следя после какво става с шарнира- когато видях разбитите тампони (а здрави шарнири със здрав маншон) се сетих че носача след това ще се монтира трудноВ домашни условия борбата е жестока. Потроших си ръцете с лостове и приспособления и откарах до 02 часа през нощта.Успех ти пожелавам. Щом се захващаш все ще се справиш. Дали ще си удовлетворен от себе си или ще съжаляваш за хамалията е друг въпрос.Ако имаш помощник до теб ще ти е по-лесно.
Колеги пробвах... Свалих единият носач, бих с чукове, тръби, с баба си и нистаа. Сглобих си го както беше и утре ще я водя на майстор той да се мъчи 40 лева ще ми излезе да ми ги смени.Съвет към следващите с такива проблеми: Купувайте носачи комплект с тампоните, че изобщо не е лесна работата!
"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
ами като избиваш тампона да беше го цепнал с шлаифа щеше да ти е по лесно ,на мен тази операция ми отне не повече от половин час махане и слагане на тампона даже и почнах да монтирам носача на колата и това на плаца без канал и така нататъка
Е ти по добре смени целите носачи.То лесно ще свалиш старите тампони ама докато набиеш новите.Някъде ми се мотаеха 2 в нас ама знам ли ги вече къде са
Да не говорим, че новите трябва да се набият при точно определено положение, което може да се определи на око само ако имаш цял носач за пример пред себе си. Иначе със сигурност ще се скъсат много бързо, а и монтажът обратно към моста може да се окаже непосилна задача.
Теоретично е така.По принцип набиването се прави на преса и не би трябвало да е толкова трудно.Аз моите ги набивах с чук,голям зор беше сигурно по 5 мин.на тампон отиде.Гледах да ги набия както трябва но единия се извъртя при набиването,и въпреки че тампона и носача бяха намазани с грес така и не можах да го изправя с чука,но след като ги монтирах на колата с доста зор естествено,като се натиснаха от тежестта и се чу как изпука ненаместения и явно се намести.А и за мене е показно това че съм минал 37 000 км оттогава и още са си здрави,така че ако щяха да се късат от неправилен монтаж да са се скъсали досега.За мене си струваше понеже шарнирите на носачите си бяха здрави и някакви оригинални явно и минах само с 40 лв за тампони на двата носача,а ако бях сложил някакви носачи за 120 и повече лева като гледам не се знае дали щях да мина тея км.Но казвам пак ако сам ги махаш,трябва рязане със шлайф и избиване с чук+голямо псуване а набиването ако е пак с чук а не с преса също е яко зор.За мен си струва да се прави на оригинални носачи със здрави шарнири,на носачи купувани оттук е безмислено.А и не знам дали във всеки сервиз биха се навили да направят процедурата.Аз си я правих сам иначе би трябвало да е по 25 лв на носач труда за смяна на тампони+демонтаж/монтаж на носача.И ако решиш да сменяш само тампоните сложи по скъпи и качествени.
Коментар