Е ти по добре смени целите носачи.То лесно ще свалиш старите тампони ама докато набиеш новите.Някъде ми се мотаеха 2 в нас ама знам ли ги вече къде са
Да не говорим, че новите трябва да се набият при точно определено положение, което може да се определи на око само ако имаш цял носач за пример пред себе си. Иначе със сигурност ще се скъсат много бързо, а и монтажът обратно към моста може да се окаже непосилна задача.
Е ти по добре смени целите носачи.То лесно ще свалиш старите тампони ама докато набиеш новите.Някъде ми се мотаеха 2 в нас ама знам ли ги вече къде са
Да не говорим, че новите трябва да се набият при точно определено положение, което може да се определи на око само ако имаш цял носач за пример пред себе си. Иначе със сигурност ще се скъсат много бързо, а и монтажът обратно към моста може да се окаже непосилна задача.
Теоретично е така.По принцип набиването се прави на преса и не би трябвало да е толкова трудно.Аз моите ги набивах с чук,голям зор беше сигурно по 5 мин.на тампон отиде.Гледах да ги набия както трябва но единия се извъртя при набиването,и въпреки че тампона и носача бяха намазани с грес така и не можах да го изправя с чука,но след като ги монтирах на колата с доста зор естествено,като се натиснаха от тежестта и се чу как изпука ненаместения и явно се намести.А и за мене е показно това че съм минал 37 000 км оттогава и още са си здрави,така че ако щяха да се късат от неправилен монтаж да са се скъсали досега.За мене си струваше понеже шарнирите на носачите си бяха здрави и някакви оригинални явно и минах само с 40 лв за тампони на двата носача,а ако бях сложил някакви носачи за 120 и повече лева като гледам не се знае дали щях да мина тея км.Но казвам пак ако сам ги махаш,трябва рязане със шлайф и избиване с чук+голямо псуване а набиването ако е пак с чук а не с преса също е яко зор.За мен си струва да се прави на оригинални носачи със здрави шарнири,на носачи купувани оттук е безмислено.А и не знам дали във всеки сервиз биха се навили да направят процедурата.Аз си я правих сам иначе би трябвало да е по 25 лв на носач труда за смяна на тампони+демонтаж/монтаж на носача.И ако решиш да сменяш само тампоните сложи по скъпи и качествени.
бих ти предложил да си ги свалиш сам, да занесеш да ти ги набият на преса, предполагам повече от 5 лв на тампон няма да е и после си ги монтирай сам. все пак си мисля, че такова блъскане да ги махнеш и сложиш ще ти дойде повече. от друга страна мога да ти предложа и друг вариант- защо не потърсиш от форума, 2 употреба, но със здрави тампони, особенно ако са оригиналните ще те карат доста повече, цената ще ти стъпи същата... и в двата случая слагаш старо- при единяи всичко му е старо на носача, а при другия само шарнира, който като се разтропа и хвърляш 2 нови тампона на вятъра, а за качеството на новите тампони.....
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Тампоните са с 2 размера отвори - 20мм и 21мм. Не се знае твоите какви ще са, затова първо ги избий и премери.
В AXM ги дават 21 mm само?
Питай патилото! Един колега тъй се мъчи да набие 20 милиметрови тампони на 21 милиметра носач, щото тъй било по каталог (това в сервиз). И после вика: "Баси - изпотиха ме, ама ги набих" Млати нашия с 5 кг чук...
Коментар