И така. Остана ми малко време днес и реших да опиша какво представляваше конверсията при мен.Преди да отида в сервиза се бях обезпечил с комплект спирачни апарати от Фиат Мареа 2.4 ТД125 от 1997-а година. Заедно с апаратите взех тавите, планките, на които се монтират супортите на спирачните апарати, всички болтчета, шайбите под главините и първата метална тръбичка от спирачната система след спирачния апарат. Може и без нея да се мине, но е по-лесно и удобно с нея.Ревизирах апаратите и ги боядисах в червен цвят.
В сервиза майстора започна с демонтиране на барабаните. За целта разви фиксаторите на барабаните и на тяхно място нави други болтове, чрез които започна да изважда барабана. Оказа се, че от дясно барабанът има доста голям ръб и малко трудно излезе, но излезе. Вътре се разкри много тегава картинка.
Поради липсата на едни капачка на тавата, в барабана е влизало вода и мизерия, благодарение на което накладките и механизмите вътре бяха в плачевно състояние. Феродото на накладките буквално се разпадаше. Самите накладки са били марка Локхийд.След като демонтира челюстите и жилото за ръчната спирачка, дойде ред да се извади главината. Тя излезе много много трудно, защото оста беше корозирала и дефакто главината беше залепнала за оста.
Тъй като лагерът на главината отзад е двуредов сачмен, при изваждането му се случва вътрешната черупка да остане на оста. Това не трябва да ви притеснява. Трябва внимателно да се извади и да се постави на мястото й в лагера.Слеед като главините бяха демонтирани, продължихме с планката и тавата на новите ми спирачки.
След тях монтирахме супортите.
Не трябва да се забравя, че след монтиране на тавата и планката, трябва да се постави шайбата под главината, която сте взели от колата донор, тъй като тя е с по-малка дебелина, за да компенсира дебелината на планката. Т.е. планката + новата шайба са равни на дебелината на старата шайба. По този начин за автомобилите с АБС на задния мост датчика се позиционира правилно и дисковете влизат точно в супортите. След това уточнение, монтирахме главините.А след супортите - новите дискове - Брембо Макс.
Следвашата операция беше монтиране на новите накладки и спирачния апарат.
След това монтирахме новите жила, които са специално за Фиат Мареа с дискови спирачки. Различават се от жилата за барабан. Това да се има предвид.
Тъй като барабанните спирачки при Фиат Мареа завършват с тръбичка, навита в цилиндърчето, а при дисковите спирачки завършва с маркуч, аз закупих нови маркучи, а от колата донор взех оригиналната тръбичка и планката, където се извършва връзката между тръбичка и маркуч. Ако не разполагате с тръбичката, то трябва да разполагате поне с планката, за да извършите връзката между двата детайла. Ако не разполагате с тръбичката, то старата тръбичка може да се огъне така, че краят й да дойде точно до планката и да се извърши нормална връзка с маркуча.
Обезвъздушихме 2 пъти и потеглих на тестдрайв. За съжаление, ръчно/крачно трудно се обезвъздушава след такава операция, защото след това още 2 пъти обезвъздуших и все още излизаше въздух от системата. След последното 4-то обезвъздушаване, педалът вече не е мек, не хваща ниско, а и накладките започнаха да се сработват с дисковете, в следствие на което имам жестоки спирачки. Смея да твърдя, че в момента колата спира по-добре от преди и се люшка по-малко напред. За сега съм минал 150 км и не смятам, че съм достигнал пълните възможности на спиране, така че след още време ще пиша допълнително как усещам колата.Поздрави.П.П. Ако имате въпроси, моля питайте.














Коментар