без забелязани промени в поведението на колата последният път, след като не съм я карал два дни ,тази вечер видях че свети контролната лампа на ABS Какво да правя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
свети лампа на ABS
Collapse
X
-
abs проблеми
Същото е и при мен-Пунто 1.2 16v - 2000 год. Така го купих със светеща лампа.Проверих бушона, после релето и накрая измерих двата предни датчика - не показва нищо омметъра- отворена верига. Обикновено показва около 1 Ком. При други коли е така - индукционен датчик с около 5000 намотки -0.06, но тук не показва нищо-!?И двата да са гръмнали?Ще търся задните да измеря.Някой да има схема на АБС на Пунто с двигател 188А5000 или нещо подобно!? Помогнете
-
Датчик за АБС
Днес извадих един датчик.Няма нищо общо с тези които съм виждал досега- метални цилиндри. Представлява пласмасова пластина с размери -37/9/4 мм -произведена от БОШ, отгоре с планка с метализирана шайба за закрепващия винт. Нищо чудно , че нищо не съм измерил с омметъра- явно няма бобина вътре и сигурно е на друг принцип. Почистих го и го върнах обратно. И другите ще ги проверя и почистя поне външно.това е засега. Явно никой друг няма сходни проблеми.
Коментар
-
ДАТЧИК СЕ СМЕНЯ ЛЕСНО след няколко опита!
Здравейте на всички и най-вече на ТОМАZO!Днес почистих и другите 3 датчици!Единият беше много мръсен и заяде-напръсках го с шпрей за ръждиви болтове и изчаках 5 минути.После беше лесно.Не съм запознат с датчиците на БРАВОТО, но принципа е един и същПри свалено колело проследяваш проводника-той воде до планка обикновено с един стягащ винт, който го развиваш. Ако не се извади не го насилвай-пръсни със спрей, може и нафта. Леко завърти или с тънко ножче отдолу под планката му помогни. Предните два датчика имат щекери в моторния кош, а задните са под задната седалка. Разкачаш ги и на други места- отдолу са със щипки . По-добре е да издърпаш куплунга надолу към датчика -него го пазиш от удари и ухлузвания. На моите пишеше БОШ, произведено в Германия -беха с номер 10 цифри, а по кабелите пишеше ляво или дясно. Задните и предните са различни по конструкция и вътре и от вън.Моят въпрос е как установи , че е този датчик - на тестер ли беше. При мен не можах да ги меря с уред-при други модели дават 1-2 килоома- ако е отворена веригата - значи е прекъсната бобинката. Някои ги правят. После го почисти-моите бяха мръсни-също и леглото -отвора надолу . След слагане -трябва да изчистиш грешката АВС на таблото- при мен е минимум 24 часа с вдигната клема минус на акумулатора. На другия ден лампата изгасва няколко секунди след слагане на ключа. Значи грешката е изчистена. Тогава тръгваш и ако пак светне АВС -нищо не сме направили!? Или проблема е другаде.Сега чакам 24 часа за до пробвам какво съм направил. Пробвал съм с 1 час, с 12 часа-чакане, с давани на късо плюс и минус на акумулатора във въздуха- само след 24 часа ми нулира АВС -то. При теб не знам как е.Имам още един въпрос към теб- от къде и за колко си купил датчика, на старо или е нов.Успех :P :P :P
Коментар
-
Благодаря за изчерпателния отговор.Датчика рабрах че дава грешка във веригата след диагностика .Рядко светва ABC-a и то предимно когато карам градско и перката на охлаждането се включи на 2-ра степен .Не съм купувал още датчик ,защото нов е към 120 лева ,а и го няма ,а втора употреба не съм намерил . Ще пробвам както ми каза ,да сваля датчика и да го напръскам с 10W40 дано проработи .фиатче Браво 2.0
Коментар
-
Доколкото ми е известно, грешките от ABS не могат да се изчистят по този начин (чрез прекъсване на захранването), а софтуерно (т.е. чрез достъп до паметта през диагностичния куплунг).Не мисля, че записаните грешки пречат на една нормално работеща ABS. Всеки път при стартиране, системата си прави тест и ако всички параметри са в нормата, гаси лампата на таблото - знак, че работи. Ако лампата светне, причината не е в това, че има записани грешки отпреди, а защото някой от параметрите при теста е бил с отклонение (неработещ датчик, разлика в сигнала на някой датчик от записаните в паметта стойнсти, грешка в соленодите, ниско напрежение, прекъсваща стоп-машинка и др.).ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
АБС ми изгасна
При мен АБС грешката ми изгасна след 24 часово откачане кабелите от минуса на акумулатора. Преди съм пробвал с 1 час, 12 часа и даване на късо във въздуха на кабелите от акумулатора- не гаснеше. Разбира се и след проба -реално гумите се хлъзгаха и педала не риташе-нямах АБС.При 24 часа стана- изгасна , но след тръгване пак светна АБС -има проблем. После извадих всички датчици и ги почистих.Сега чакам да минат 24 часа.Тъй като съм се оправял с АБС досега при други автомобили, пробвам и при Пунтото. Тук датчичите са съвсем други-пласмасови паралепипети -не са кръгли и метални- и четирите ми дават отворена верига.Ако ли не стане - следва стенд и сервиз разбира се. Вие къде си правихте диагностични тест?
Коментар
-
ДАНЪК за ПУНТО 2
Смених датчика с нов!Вече не ми свети лампатаСега АБС ми работи ,но педала вибрира и при най малко натискане на спирачката.При по-силно натискане се чува даже и бучене?! Когато след по рязко натискане на спирачката , пак ми светне лампата-нямам АБС. След загасване на двигателя и отново всичко се нулира, лампата не свети и имам АБС!?Изчистих датчиците, релетата, но явно трябва да ходя на тестер!?Някой да знае специалист по АБС, не ми си влиза в сервиз на Фиат! :P
Коментар
-
Майна като не ти се влиза в сервиз,пускаш и четеш AutoData .Подробно е описано как се мери,къде и грешките които дава компа.Най-честа повреда за датчиците.Аз си купих датчик от морга за 15 лева.Разликите (ако ги има) са само в ухото за закрепване.Завъртян е на 90 градуса.Вземи си почисти всички клеми към датчиците и компа - намира се под задната седалка(за типо).Успех.Alfa Romeo 156 2.0 TS
Коментар
-
Vladim написа:Има два вида датчици! При едната система взимат импулси от външното каре, а при другата от лагера в главината! Разбира се датчиците са доста различни на външен вид, но мисля, че вътрешноста им е еднаква!M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар