Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Марея JTD 105-стабилизираща щанга.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Марея JTD 105-стабилизираща щанга.

    Колеги,проблема е,че предницата хлопа и диагностиката показа -разбити биалетки и тампони на стаб.щанга.Въпроса ми е има ли колеги които са сменяли тези тампони и има ли ефект.Разбрах,че работата е трудоемка,но дали се сменят сполучливо тези тампони.Щанга комплект с тампоните от 200лв е дълбок резервен вариант.Важно е дали поотделно могат да се сменят.
    Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

    #2
    Разбира се, 4-те тампона на стабилизиращата щанга се продават отделно, последния път като ходих в магазина на АХМ в София - имаха вътрешните. Евтини са, но за смяната май се сваля моста.... Откачай я от биалетите, и не се занимавай, тамън по-меко ще ти вози.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Разбира се, 4-те тампона на стабилизиращата щанга се продават отделно, последния път като ходих в магазина на АХМ в София - имаха вътрешните. Евтини са, но за смяната май се сваля моста.... Откачай я от биалетите, и не се занимавай, тамън по-меко ще ти вози.
      А,с стабилноста на колата какво става.Да не се отъркалям някъде.
      Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

      Коментар


        #4
        kimirai написа:
        А,с стабилноста на колата какво става.Да не се отъркалям някъде.
        Този въпрос сериозен ли е? Ако да - потърси из старите теми на колегата Stefan Hadjov, в която той беше обяснил за тази щанга. Как мислиш, с каква скорост трябва да влезеш в който и да е завой, за да успее колата да се претърколи ?

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          kimirai написа:
          А,с стабилноста на колата какво става.Да не се отъркалям някъде.
          Този въпрос сериозен ли е? Ако да - потърси из старите теми на колегата Stefan Hadjov, в която той беше обяснил за тази щанга. Как мислиш, с каква скорост трябва да влезеш в който и да е завой, за да успее колата да се претърколи ?
          Не знам с каква скорост,но тя не е сложена за красота. :D
          Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Разбира се, 4-те тампона на стабилизиращата щанга се продават отделно
            На Мареа не са ли два тампоните?Сменянето не е толкова трудоемко, колкото ти казват Номера е да откачиш едната биалетка, за да се "отпусне" щангата. Иначе ще има да напъваш и да береш лайки Другият пиниз е предварително да напръскаш болтовете с WD-40 или нещо от сорта, защото обикновено са се спекли доста и можеш да ги скъсаш. Малко зор е напасването на новият тампон и планката, която го държи. Ако не ти се дават пари за нови тампони можеш да изрежеш парче от вътрешна велосипедна гума и да подложиш между тампона и щангата. Върши работа на 100% и няколко години няма да пипаш там.Аз миналата пролет ги сменях тези тампони сам на тротоара пред къщи
            Alfa 159 SW 2.4 Ti
            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

            Коментар


              #7
              kimirai написа:
              ogi28b написа:
              kimirai написа:
              А,с стабилноста на колата какво става.Да не се отъркалям някъде.
              Този въпрос сериозен ли е? Ако да - потърси из старите теми на колегата Stefan Hadjov, в която той беше обяснил за тази щанга. Как мислиш, с каква скорост трябва да влезеш в който и да е завой, за да успее колата да се претърколи ?
              Не знам с каква скорост,но тя не е сложена за красота. :D
              То и катализатора не е сложен за красота,но го махате.Ауспусните гърнета-също ги махате или слагате разни измишльотини.Да не говориме за въздушния филтър и още много други неща.Махни щангата,покарай малко и сподели как се чувстваш.Не вярвам да я върнеш обратно.

              Коментар


                #8
                Stefan Hadjov написа:
                kimirai написа:
                ogi28b написа:
                kimirai написа:
                А,с стабилноста на колата какво става.Да не се отъркалям някъде.
                Този въпрос сериозен ли е? Ако да - потърси из старите теми на колегата Stefan Hadjov, в която той беше обяснил за тази щанга. Как мислиш, с каква скорост трябва да влезеш в който и да е завой, за да успее колата да се претърколи ?
                Не знам с каква скорост,но тя не е сложена за красота. :D
                То и катализатора не е сложен за красота,но го махате.Ауспусните гърнета-също ги махате или слагате разни измишльотини.Да не говориме за въздушния филтър и още много други неща.Махни щангата,покарай малко и сподели как се чувстваш.Не вярвам да я върнеш обратно.
                Добре де-някой кара ли колата си без стабилизираща щанга.
                Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                Коментар


                  #9
                  Ами ако караш колата си без щанга на завой колата ти ще ляга доста, и ще се загуби устойчивостта и. По добре не я махай, щом е сложена има защо не е просто така.

                  Коментар


                    #10
                    Никой не кара колата си без стабилизираща щанга, защото всеки разсъждава по този начин: "Щом е там - значи има защо." Едно време баба ми само със стабилизирщи щанги си е карала колите.... Не се е претърколила на завой. gamma - имам предвид че и биалетите също са тампони на щангата. Затова казах 4, но всъщност си прав - 2 тампона държат щангата към моста, и 2 биалети я държат към носачите/амортисьорите.На вашето внимание - За или против стабилизиращата щанга

                    Коментар


                      #11
                      kimirai написа:
                      Добре де-някой кара ли колата си без стабилизираща щанга.
                      Аз!Всичките ми коли са без. Не мога да разбера какво философствате.Махаш я,пробваш,караш,ако не ти хареса я връщаш.

                      Коментар


                        #12
                        Колега, как най-бързо, лесно и безболезнено може да се "махне" щангата? Достатъчно ли е само да се откачи от биалетите, и как трябва да се застопори , за да не мърда? Например с универсално закрепване тип "скоба за таЗа на гоуфо" (свинска опашка) ? Сега като сменям гумите, бих опитал, но все пак не съм сигурен къде , и как да я застопоря?

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          Колега, как най-бързо, лесно и безболезнено може да се "махне" щангата? Достатъчно ли е само да се откачи от биалетите, и как трябва да се застопори , за да не мърда? Например с универсално закрепване тип "скоба за таЗа на гоуфо" (свинска опашка) ? Сега като сменям гумите, бих опитал, но все пак не съм сигурен къде , и как да я застопоря?
                          На колегата ivannik обясних на същия въпрос на лични,ще обясня и на теб:откачи само биалетките/свалят се лесно/ и намери едно неутрално положение на стабил.щанга за да не опира в движение по носачи,полуоски,амортисьор или другаде и я фиксирай в това положение завързваики я с някаква тел за нещо неподвижно от пр.мост или купето..Направи си тестовете в движение за да разбереш харесва ли ти или не без нея.Всеки си има различни критерии за поведение на автомобила в реално време.Ако не ти хареса,закачай обратно,ако смяташ че е по добре,ще трябва да я отстраниш физически от предня мост,защото така с тел завързана не може да се кара постоянно.Аз ще споделя моите впечатления,но не ги натряпвам на никой и всеки да си прецени сам за себе си:-Осезаемо подобрение на копирането на предните колела по неравностите на пътя,съвсем независимо ляво от дясно и общо подобрение на возията на колата.Предния мост наистина става с независимо действие ляво,дясно.-намален шум и вибрации от предния мост и тропаници особено ако е имало преди това износени тампони.-Не се занимаваш с честата подмяна на елементи от стабил.щанга,както и по-дълъг живот на шарнирния болт на носачите,защото вече не се товари за да пренесе товара от стабил щанга към амортисьора,набирайки пружината.-Недостатък,ако някой го приеме за такъв-в завой с по голяма скорост купето се накланя с една идея повече,но е абсурд да се смята че това е загуба на стабилност.При нормална скорост ,почти не се забелязва.-понеже държа много на доброто возене и по малкия шум от колата, съм бил принуден от край време да се разделям с тази заводска придобивка.

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря ти, след седмица-две ще споделя впечатленията си. Моето каране е изключително в градски условия, и не смятам че ще усетя липсата и, освен в положителна посока, предвид пълната независимост на лявото и дясното колело. По принцип имам едно неприятно тропане, което се чува много глухо при най-леките неравности, предимно отдясно, и подозирам щангата - вътрешните и тампони, или тампона на амортисьора. Сега поне едното подозрения ще отпадне, а ако е от него - ще изчезне завинаги Все пак - нещо пречи ли щангата да остане закачена за моста само на вътрешните тампони? Май не може да се извади без да се свали моста...

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              Все пак - нещо пречи ли щангата да остане закачена за моста само на вътрешните тампони? Май не може да се извади без да се свали моста...
                              Мислил съм по този въпрос,но за съжаление не може.Много е критично положението на щангата за да започне да опира по движещите се части от предния мост.Може временно само за тест.Не е чак толкова трудно свалянето и,не се сваля предния мост.Развиват се болтовете на кормилната рейка към моста за да остане в горно положение,разхлабват се предните болтове,които го крепът към купето а задните се свалят,освобождават се средните тампони на щангата към моста,задната част на моста се накланя надолу за да се отвори процеп и цялата комплект с тампоните се измъква назад.П.С.Ако са ти разбити тампоните на щангата ти предстои същата процедура за да ги смениш.На нашите коли корм.рейка,алтернатор и стаб.щанга се свалят по-трудно. Любопитен съм да споделиш резултатите от теста.

                              Коментар

                              Working...
                              X