Има изписани теми, как се сваля барабана! При сваляне на барабана се развива гайката под лоста за ръчната! Така е описано и в ръководството! И за пореден път ще спомена, че регулирането на челюстите става с автоматичната машинка и гайката под ръчната! А да се отпуснат челюстите чрез въртене на машинката за саморегулиране преди да се свали барабана първо, че е работа за факири и второ, колкото по-малко се базика тази машинка, толкова по-добре! С отверката на сляпо я ще повредите пластинката, я ще замажете зъбчетата. И последно, защото изпатих от уж добре написано ръководство по смяна на челюсти във форума (направих грешка че не прочетох и сервизното ръководство) искам да ви предупредя да не бъзикате механизъмчето! Ако ще го отпускате го направете с половин ди един оборот, но не повече! Ако след, като смените челюстите барабаните не влизат развийте още гайката на ръчната, а не механизъмчето! Колега по-горе е описал, как се тества дали то работи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на задни накладки, ръчната не държи - нормално ли е?
Collapse
X
-
Да така е и така става но само когато не са ти вкопани барабаните. Или ако преди това без да е натегнат механизма е натегната ръчната достатъчно, че като се отхлаби гайката под маншона да има достатъчно ход да се свият челюстите и да излезнат барабаните. Което както се оказва е често явление. Даже си спомням как някой тука от форума се жалваше че лостчето на ръчната толкова е свито че чак му стърже в гребена на АБС. А за да стане така явно механизма вообще не е бил разтегнат и за да спира са натягали само от ръчната. А и какво ще се получи ако примерно само едното на колело не е разпънат а на другото си е нормално монтирано. Както и да се опитваш никога няма да постигнеш еднакво натягане на девте колелета. Конструкцията на захващането на жилата там си е такава че не позволява кой знае какви компенсирания на разликите. Та мисълта ми беше, че когато не става по нормания начин трябва да се прави и по друг, а не да се кара по нашенския с ТЕСЛАТА И ВЪЛШЕБАТА ДУМИЧКА. От практиката дето я имам мога да твърдя смело че поне в 20% от случаите при ремонти на техника се налага да претаковаш дявола. Въпроса е да се мисли, а не давай щото така е написано някъде и друго решение няма. И въпроса ми с онази пластина в механизма все още стои. Интересно толкова много ли са знаещите та все още си траят както помолих. Или темата не се толкова интересна и се чете от малко хора.
Коментар
-
lov написа:...И въпроса ми с онази пластина в механизма все още стои. Интересно толкова много ли са знаещите та все още си траят както помолих. Или темата не се толкова интересна и се чете от малко хора.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
u_bo
lov написа::D Продължавай с опитите имаш право на още 2.
Коментар
-
u_bo
lov написа:u_bo написа:това е биметална пластина - задейства се при температура около 100 110 гр. Целзий. - тоест при прегряване на спирачките
Коментар
-
u_bo написа:lov написа::D Продължавай с опитите имаш право на още 2.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
А можеш ли да си представиш каква ще е температурата на самото феродо при условие че механизма няма добър термоконтакт пък и на всичко отгоре се обдухва от въздуха непрекъснато. Така че при достигане на температура от около 100-110 индиректно се знае че в областа на триене температута е достигнала максималните си стойности и механизъмчето не трябва да продължава да работи и обира луфта. Защото от температурните разширения спирачния барабан си е увеличил размера и после при изтиване ако е обран луфта просто ще блокира.Та както казахме пластината е биметална тоест при промяна на температурата се изкривява в определена посока и механизма се блокира да не разпъва повече.Разгледай снимката там в края има едни зъбчета и ще се ориентираш какъв механизма на работа. Надявам се че го обясних на елементарен език. Ако имаш още неясноти насреща съм.
Коментар
-
lov написа:А можеш ли да си представиш каква ще е температурата на самото феродо при условие че механизма няма добър термоконтакт пък и на всичко отгоре се обдухва от въздуха непрекъснато. Така че при достигане на температура от около 100-110 индиректно се знае че в областа на триене температута е достигнала максималните си стойности и механизъмчето не трябва да продължава да работи и обира луфта. Защото от температурните разширения спирачния барабан си е увеличил размера и после при изтиване ако е обран луфта просто ще блокира.Та както казахме пластината е биметална тоест при промяна на температурата се изкривява в определена посока и механизма се блокира да не разпъва повече.Разгледай снимката там в края има едни зъбчета и ще се ориентираш какъв механизма на работа. Надявам се че го обясних на елементарен език. Ако имаш още неясноти насреща съм.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
lov написа:.....С тънка отверка имате достъп до него през отвор на болтовете дето се завива джантата да го превъртите така че да разпъне максимално. Когато барабана вече е вкопан за да влезе върху накладките механизма се налага да остане доста свит и за това се получават тези аномалии с ръчната. Така че задължително трябва да се разпъне. ...Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Ако при дърпане на ръчната тясе затяга на около 4-5 зъбчета /мисля че толкова бяха/ а нямаш спирачка проблема ти е във феродото. Или ако я оценяваш само при спиране може само едно от колелата да се задяйства. Тоест това механизъмче да не работи. При мен точно това се беше получило. Изядени зъбчета от ръждата и то не превърта да обере луфта. А може и майстора ти да не ги е разкарал и почистил при смяната. Почваме да се правим малко на врачки така. Опния ръчната на някой пясък и виж дирята дали само едното колело блокира или двете.
Коментар
-
Когато майстора ми сменя нещата го гледах в ръцете. Оправи саморегулиращите механизъмчета, разви ги, смаза ги с някаква бяла грес и после ги тества дали работят. Това, което ми каза той е да натегна ръчната от болта в купето. Натегнах го и ляво колело започна да грее. Тогава при яко дърпане колелата блокираха (и двете на асфалт). Заради греенето обаче развих болта и сега чакам мнения от Вас - които са решавали вече такъв проблем.ПоздравиFiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Ако си чел внимателно предишните постове щеше да видиш че такова натягане от болта под лоста не се прави при правилно регулиране и работа на тези механизъмчета. Съжалявам ама почти невъзможно е да се каже точната причина само по обяснения. С риск да се повторя при мен бяха изядени точно 2 зъбчета и при тестване на ръка всичко изглеждаше нормално защото хода е по голям и успяваше да прескочи точно тези. Обаче монтирани на място когато хода е точно едно зъбче ядец. Там си остава и запецва.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар