Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на задни накладки, ръчната не държи - нормално ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Има изписани теми, как се сваля барабана! При сваляне на барабана се развива гайката под лоста за ръчната! Така е описано и в ръководството! И за пореден път ще спомена, че регулирането на челюстите става с автоматичната машинка и гайката под ръчната! А да се отпуснат челюстите чрез въртене на машинката за саморегулиране преди да се свали барабана първо, че е работа за факири и второ, колкото по-малко се базика тази машинка, толкова по-добре! С отверката на сляпо я ще повредите пластинката, я ще замажете зъбчетата. И последно, защото изпатих от уж добре написано ръководство по смяна на челюсти във форума (направих грешка че не прочетох и сервизното ръководство) искам да ви предупредя да не бъзикате механизъмчето! Ако ще го отпускате го направете с половин ди един оборот, но не повече! Ако след, като смените челюстите барабаните не влизат развийте още гайката на ръчната, а не механизъмчето! Колега по-горе е описал, как се тества дали то работи.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #32
      Да така е и така става но само когато не са ти вкопани барабаните. Или ако преди това без да е натегнат механизма е натегната ръчната достатъчно, че като се отхлаби гайката под маншона да има достатъчно ход да се свият челюстите и да излезнат барабаните. Което както се оказва е често явление. Даже си спомням как някой тука от форума се жалваше че лостчето на ръчната толкова е свито че чак му стърже в гребена на АБС. А за да стане така явно механизма вообще не е бил разтегнат и за да спира са натягали само от ръчната. А и какво ще се получи ако примерно само едното на колело не е разпънат а на другото си е нормално монтирано. Както и да се опитваш никога няма да постигнеш еднакво натягане на девте колелета. Конструкцията на захващането на жилата там си е такава че не позволява кой знае какви компенсирания на разликите. Та мисълта ми беше, че когато не става по нормания начин трябва да се прави и по друг, а не да се кара по нашенския с ТЕСЛАТА И ВЪЛШЕБАТА ДУМИЧКА. От практиката дето я имам мога да твърдя смело че поне в 20% от случаите при ремонти на техника се налага да претаковаш дявола. Въпроса е да се мисли, а не давай щото така е написано някъде и друго решение няма. И въпроса ми с онази пластина в механизма все още стои. Интересно толкова много ли са знаещите та все още си траят както помолих. Или темата не се толкова интересна и се чете от малко хора.
      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


      http://vbox7.com/play:124bedab

      Коментар


        #33
        lov написа:
        ...И въпроса ми с онази пластина в механизма все още стои. Интересно толкова много ли са знаещите та все още си траят както помолих. Или темата не се толкова интересна и се чете от малко хора.
        Тази пластина контрира средната част на механизъмчето да не се върти!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #34
          :D Продължавай с опитите имаш право на още 2.
          BRAVA 1.4 12v - 1998г.


          http://vbox7.com/play:124bedab

          Коментар


            #35
            lov написа:
            :D Продължавай с опитите имаш право на още 2.
            това е биметална пластина - задейства се при температура около 100 110 гр. Целзий. - тоест при прегряване на спирачките

            Коментар


              #36
              lov написа:
              :D Продължавай с опитите имаш право на още 2.
              Ц, вече не ми е интересно! :D
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #37
                u_bo написа:
                това е биметална пластина - задейства се при температура около 100 110 гр. Целзий. - тоест при прегряване на спирачките
                Е що не прочете няколко поста по нагоре там бях помолил знаещите да изтраят малко.
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #38
                  lov написа:
                  u_bo написа:
                  това е биметална пластина - задейства се при температура около 100 110 гр. Целзий. - тоест при прегряване на спирачките
                  Е що не прочете няколко поста по нагоре там бях помолил знаещите да изтраят малко.
                  мислех че ме имаш за НЕзнаещ

                  Коментар


                    #39
                    u_bo написа:
                    lov написа:
                    :D Продължавай с опитите имаш право на още 2.
                    това е биметална пластина - задейства се при температура около 100 110 гр. Целзий. - тоест при прегряване на спирачките
                    Стана ми много интересно (явно съм от незнаещите) - та като достигне тази температура от 100 - 110 градуса по Целзий какво се случва? Пластината какво прави?И един друг въпрос - 100 - 110 градуса не са ли твърде ниска температурна граница за спирачки?
                    Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                    Коментар


                      #40
                      А можеш ли да си представиш каква ще е температурата на самото феродо при условие че механизма няма добър термоконтакт пък и на всичко отгоре се обдухва от въздуха непрекъснато. Така че при достигане на температура от около 100-110 индиректно се знае че в областа на триене температута е достигнала максималните си стойности и механизъмчето не трябва да продължава да работи и обира луфта. Защото от температурните разширения спирачния барабан си е увеличил размера и после при изтиване ако е обран луфта просто ще блокира.Та както казахме пластината е биметална тоест при промяна на температурата се изкривява в определена посока и механизма се блокира да не разпъва повече.Разгледай снимката там в края има едни зъбчета и ще се ориентираш какъв механизма на работа. Надявам се че го обясних на елементарен език. Ако имаш още неясноти насреща съм.
                      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                      http://vbox7.com/play:124bedab

                      Коментар


                        #41
                        lov написа:
                        А можеш ли да си представиш каква ще е температурата на самото феродо при условие че механизма няма добър термоконтакт пък и на всичко отгоре се обдухва от въздуха непрекъснато. Така че при достигане на температура от около 100-110 индиректно се знае че в областа на триене температута е достигнала максималните си стойности и механизъмчето не трябва да продължава да работи и обира луфта. Защото от температурните разширения спирачния барабан си е увеличил размера и после при изтиване ако е обран луфта просто ще блокира.Та както казахме пластината е биметална тоест при промяна на температурата се изкривява в определена посока и механизма се блокира да не разпъва повече.Разгледай снимката там в края има едни зъбчета и ще се ориентираш какъв механизма на работа. Надявам се че го обясних на елементарен език. Ако имаш още неясноти насреща съм.
                        Няма да има нужда колега. Добре си го обяснил. Поздрави
                        Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                        Коментар


                          #42
                          lov написа:
                          .....С тънка отверка имате достъп до него през отвор на болтовете дето се завива джантата да го превъртите така че да разпъне максимално. Когато барабана вече е вкопан за да влезе върху накладките механизма се налага да остане доста свит и за това се получават тези аномалии с ръчната. Така че задължително трябва да се разпъне. ...
                          При мен са нови и барабаните..., а ръчна няма. Поне не такава каквото ми се иска да имам. Вече бая километри минах след смяна, но нещата не се подобряват...
                          Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                          Коментар


                            #43
                            Ако при дърпане на ръчната тясе затяга на около 4-5 зъбчета /мисля че толкова бяха/ а нямаш спирачка проблема ти е във феродото. Или ако я оценяваш само при спиране може само едно от колелата да се задяйства. Тоест това механизъмче да не работи. При мен точно това се беше получило. Изядени зъбчета от ръждата и то не превърта да обере луфта. А може и майстора ти да не ги е разкарал и почистил при смяната. Почваме да се правим малко на врачки така. Опния ръчната на някой пясък и виж дирята дали само едното колело блокира или двете.
                            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                            http://vbox7.com/play:124bedab

                            Коментар


                              #44
                              Когато майстора ми сменя нещата го гледах в ръцете. Оправи саморегулиращите механизъмчета, разви ги, смаза ги с някаква бяла грес и после ги тества дали работят. Това, което ми каза той е да натегна ръчната от болта в купето. Натегнах го и ляво колело започна да грее. Тогава при яко дърпане колелата блокираха (и двете на асфалт). Заради греенето обаче развих болта и сега чакам мнения от Вас - които са решавали вече такъв проблем.Поздрави
                              Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                              Коментар


                                #45
                                Ако си чел внимателно предишните постове щеше да видиш че такова натягане от болта под лоста не се прави при правилно регулиране и работа на тези механизъмчета. Съжалявам ама почти невъзможно е да се каже точната причина само по обяснения. С риск да се повторя при мен бяха изядени точно 2 зъбчета и при тестване на ръка всичко изглеждаше нормално защото хода е по голям и успяваше да прескочи точно тези. Обаче монтирани на място когато хода е точно едно зъбче ядец. Там си остава и запецва.
                                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                                http://vbox7.com/play:124bedab

                                Коментар

                                Working...
                                X