Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лагери на Макферсон...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лагери на Макферсон...

    Лятото си смених всичко по предницата на Типото... Останаха стари само пружините...Тогава смених и лагерите на Макферсона...Изкараха общо взето 3 месеца и започнаха да пукат и да щракат, като въртя волана...Усещането беше, че нещо ще се счупи на парчета... Така зверски пукаше...Та днес вече не ги изтраях и ги смених и публикувам една снимка да видят всички какво има там и да не се плашат...А и да знаят да не купуват лагери произведени от фирмата BIRTH... НИКОГА!!! Тъпо е предните лагери да ги карам аз 5 години, а преди това незнам колко още са карани и да им няма почти нищо, а тези не можаха да изкарат и половин година...Извинявам се, че снимката е от телефон, ама нямах фотоапарат под ръка...
    Прикачени файлове
    FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
    Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

    #2
    Колега ти си поредния изпатил от Марката,аз също свалих бирт лагерите след 4-5 месеца употреба,сложих BREDA и съм много доволен вече повече от година.
    Fiat Tipo
    Corsa b комби !

    Коментар


      #3
      Колега направо ме вкара в тъч, и аз преди 5 дена си смених този лагер 4е стария беше на 7-8 годинки скърцаше, и ми дадоха марката BIRTH и като видях какво си написал, май ще трябва дасе готвя даго сменям скоро . ццццц само какви боклуци продавали .
      темпра 1,9тд

      Коментар


        #4
        Breda са малко по-добре, но и те не струват. Ролката на пистовия ремък не изкара и 7-8000км и пак е за смяна. Но напролет ще потърся старата оригиналната и ще видим дали може да се смени само лагера (имаше някакви теми във форума)
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Интересното е, че видимо няма никакви следи от износване или някаква друга повреда... Има си грес вътре, съчмите са си всичките, подредени са правилно и единственото, което ми роди главата, е че най-вероятно всяка съчма си е направила легло в улея, в който трябва да се въртят и не се върти, а си седи в леглото... Един познат майстор ме наведе на тая мисъл и наистина нищо друго не можах да измисля...И реално пукането се получава май от разместване на пружината спрямо лагера...
          FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
          Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

          Коментар


            #6
            Breda е пакетираща фирма, не производител. Веднъж може да е добре, друк път не.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Да добавя само и Akron Malo - лагерите са им същите боклуци. Дори и като нови не са с всичките си съчми вътре. Карат макс. до 1 година. След като за 4 години 3 пъти ги сменявах тия лагери, последния път се изръсих малко повече от 2-но за Монро. Ще ги видя и тях що за стока са.
              AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
              AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

              Коментар


                #8
                колега bgaf, пишеш сякаш се сменят за 5 мин. тези лагери може ли да обясниш методиката на смяна, ако не е много нахално? Не се ли свалят амортисьорите за да се сменят легерите?
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Synthy написа:
                  колега bgaf, пишеш сякаш се сменят за 5 мин. тези лагери може ли да обясниш методиката на смяна, ако не е много нахално? Не се ли свалят амортисьорите за да се сменят легерите?
                  Да свалят се амортесиорите,иначе няма как да стане операцията.Смяната на тия лагери без хубав инструмент и Скоби си е мъчение.
                  Fiat Tipo
                  Corsa b комби !

                  Коментар


                    #10
                    Сменят се за 1/2 час на страна, ако имаш инструмент и не възникнат драми със скъсани болтове на тампоните и запекли такива към шенкела.Трябват скоби за пружини като тези например(25 лв на "Илиянци"):http://trendi.snimka.bg/other/obshti.184397.13579069И ключ като този, например (~9 лв в "Бриколаж"): http://trendi.snimka.bg/other/obshti...52Хубаво е да имаш №18 и 19 от този ключ ....И следваш стъпките по картинките, като не е лошо да се напръскат всички точки за развиване с някакъв антикорозионен спрей:С шестограм и ключът №18 или 19 от горната снимки разхлабваш гайката на макферсона. Може да ползваш и права отверка за допълнителна контра на тампона (от много напъване имат навика да се късат и следва чудене, за разкрачено колело):http://trendi.snimka.bg/other/obshti...хлабваш 3-те болта №13 (срещат се и близки размери) на тампона (често се късат):http://trendi.snimka.bg/other/obshti...хлабваш и 2-та към шенкела (№15 към главата и 17 на гайката, но пак има вариации :D). Клеясват в леглата на шенкела и често има игра с чук: http://trendi.snimka.bg/other/obshti.184397.5895715 Откача се спир. маркуч и кабела за АБС датчика (ако имаш):http://trendi.snimka.bg/other/obshti...азвиваш биалетката към носача (добре е да го подпреш/леко повдигнеш с 2-ри крик, за да не се изстреля нанякъде шайбата и гайката №17 на биалетката ) http://trendi.snimka.bg/other/obshti.184397.5895717 Махаш крик №2; Развиваш и вадиш болтовете към шенкела; Натиска се леко надолу носача, като внимаваш да не изкараш каре или полуоска, за да не си отвориш игра; Развиват се болтовете на тампона; Макферсона се изкарва като се пази маншона на карето. Пускаш скобите за пружини в действие и като отпусне достатъчно пружината към тампона поставяш макферсона с тампона напред в посока, която не би ударил никой или нищо, ако стане "изстрелване" и развиваш гайката. Разглобяваш чаркалата, сменяш, каквото ще сменяш и събираш в обратен ред...
                    AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
                    AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
                    FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

                    Коментар


                      #11
                      До Synthy...

                      До Synthy...Съжалявам, че ще ти го кажа с тоя тон, ама "Нема се пуашиш, копеуе..." Имаше такава песен...Не се сменят лагерите за 5 минути, но на мен без да бързам ми отнема по 1 час на лагер... Ако отида на едно място дето има подемник ще е още по-лесно и бързо...И поемам пълната вина, че имам гараж, в който имам всичкия необходим инструмент за ремонт на автомобил, като изключим някои специализирани инструменти, които замествам с подръчни средства...Мога да се похваля и със свалянето на глава на Типо 1.6, изчистването й от всички части по нея и слагането й в чанта, за да я занеса на шлайф за 40 (четиридесет) минути по часовник...Вярно, че я свалях за втори път и знаех вече всички болтове къде са и как се бърка за да се развият, но все пак...И накрая със сериозен тон... Много е важно да не се плашиш от нещо, което е доста по-тъпо от теб...Все пак става въпрос за някаква подредена купчина желязо...Предполагам, че всеки от вас е редил пъзели...В колата е същото...Просто трябва да намериш вярното място на всяка част...
                      FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                      Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                      Коментар


                        #12
                        Много Благодаря. Като цяло, рзглобената кола е последното нещо, което ме пуаши. Единствено засега ме е шубе да пипам по пружините - не съм сигурен на какви скоби ще попадна, а счупи ли се скоба.. я крак, я ръка потрошена може да получа. Таз атова ми стана интересно, ама явно се сменят както си мисля. Няма да пипам, докато не си направя закалени скоби, или намеря такива да си купя.
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #13
                          Сега пак ме караш да напиша "Нема се пуашиш, копеуе..." :D Натиска на пружините може да е много голям за теб да го преодолееш, но всяка средно статистическа скоба е способна да го преодолее...Аз ползвам две скоби, купени от незнам къде, на срещуположните страни на пружината, и те я свиват с около 1-2 см, което е достатъчно, за да си смениш лагерите...Така че действай...
                          FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                          Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                          Коментар


                            #14
                            Вържи ги с тел както е свита пружината на 4-5 места и си готов аз така правя :D И съм със спортни пружини, после свалям макферсона и съм готов. Не се занимавам със скоби ...
                            Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                            Коментар


                              #15
                              Аз затуй още си карам с оригиналните лагери и съм рахат!

                              Коментар

                              Working...
                              X