Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вероятен проблем с вакум помпата или спирачната помпа ... ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вероятен проблем с вакум помпата или спирачната помпа ... ?

    Здравейте, колеги!В една друга тема засегнах проблема, който ме притеснява, но явно трябва да е отделно, зада предизвика вниманието ви.Та на въпроса: педала на спирачките ми е по-твърд от обикновенно и крайната му позиция, в натиснато състояние, е по-високо от обикновенно. Заедно с това когато колата престои на място повече време имам спирачки само при задните колела. До скоро си мислех, че постепенно се оправят,но явно греша. Защото колата не спира равномерно и се понася настрани и усещането е, като да спират основно задните спирачки.Забелязах, че лампата на АБС-а при контакт свети и при старт на двигателя изгасва, това е нормално и винаги е било така. Също забелязах, че АБС сработва коректно, защото си направих експеримент. На влажна, павирана настилка натиснах силно спирачките и усетих ритане в педала. На самия автомобил по спирачната система са сменени: предни и задни накладки заедно със спирачните дискове и задните цилиндърчета. Нивото на спирачната течност е в норма. При техническия преглед всичко беше изправно.От какво може да се получава това? Защото ако беше спирачната помпа би трябвало да ми потъне педала, а той стои "дървен" в най-горно положение. Колега от италауто ми подхвърли версията за сервото или вакум помпата, моля дайте сега и вие някакви предположения
    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
    http://www.keepfighting.ms

    #2
    Спирачните маркучи сменяни ли са скоро ?

    Коментар


      #3
      Не , както и спирачната течност.
      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
      http://www.keepfighting.ms

      Коментар


        #4
        И аз имам подобен проблем при спиране ---твърд педал,дълъг спирачен път , а и автомобила при рязко натискане на спирачката се накланя наляво ,след това се стабилизира ! При загрял двигател предните гуми блокират при рязко спиране, а задните гуми -не блокират . При студен двигател педала на спирачката е толкова твърд че нямам никакви спирачки ----което всъщност е основния проблем !!! Някой да даде съвет моля

        Коментар


          #5
          Това са причините, сервото или вакум помпата. На загасен двигател натисни няколко пъти спирачката за да си сигурен, че е макс. твърд. Натисни го и го задръж така докато запалиш и виж след паленето и в момента на самото палене дали ще ти пропадне педала. Накладките да не са някакво голямо менте и затова да не иска да спира и ти да си мислиш, че педала ти е твърд. А хода на педала зависи най вече от луфтовете между накладките и дискове/барабани/

          Коментар


            #6
            благодаря за съвета,но това вече го пробвах --- педала пропада леко надолу след запалването. На студен двигател педала е толкова твърд че все едно нямам спирачки,като загрее след 10 мин ---имам блокиране на гумите при рязко натискане --как бих могъл да се объркам -отговарям на въпроса на chaveto

            Коментар


              #7
              и не знам дали да спомена и това, че при студено време се влошава положението при студена кола.Проблема се появи миналата зима -не го реших, лятото положението не ми е толкова зле и си карах така, но сега зимата -пак ми се стъжни положението -докато загрее колата или не помпам с педала --нямам спирачки

              Коментар


                #8
                nidodi написа:
                и не знам дали да спомена и това, че при студено време се влошава положението при студена кола.Проблема се появи миналата зима -не го реших, лятото положението не ми е толкова зле и си карах така, но сега зимата -пак ми се стъжни положението -докато загрее колата или не помпам с педала --нямам спирачки
                Колега я погледни спирачната ти течност ако е черничка сменяй маркучите на спирачките мисля бяха 3

                Коментар


                  #9
                  това не го разбрах с трите маркуча

                  Коментар


                    #10
                    nidodi написа:
                    това не го разбрах с трите маркуча
                    Кое точно не разбра колега ако спирчната ти течност е черничка (в казанчето ) то се сменят спирачни маркучи (разлагат се вътрешно)и запушват отвора

                    Коментар


                      #11
                      да - това е ясно , аз питам защо да са 3 маркуча като има 4 спирачни апарата

                      Коментар


                        #12
                        Аз също мисля, да пробвам първо със смяна на спирачни мъркучи,промивка на системата и нова спирачна течност...предполагам ДОТ4?! Само това остана да не съм сменил. Не заради проблема, а по принцип. Това с палене при натисната спирачка го пробвах...е потъва, но в последствие имам чувството ,че пак се втвърдява. А дори и след 15-20 минути движение колелата не спират равномерно, колата се клати видимо.
                        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                        http://www.keepfighting.ms

                        Коментар


                          #13
                          Провери дали ти загряват дисковете или барабаните. Трябва да са равномерно топли, но не и горещи. Щом си сменил цилиндърчетата, ако някой диск или барабан е горещ, голяма е вероятността за запушен спирачен маркуч.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            аз често си следа джантите колко са нагрети , понеже имах най разнородни проблеми с тях :блокирал спирачен апарат,скасан маркуч, пробита спирачна тръбичка от ABS към сп.апарат, неотвиващ се болт за обезвъздушаване на сп.апарат и проблем с вакум маркуча от вакум помпата към серво усилватела който се разклонява и влиза в една електроника и отделно си имам и счупен датчик на ABS , и наскоро и ръчната спирачка ми блокира на снега, затова често пипам джантите колко са нагрети ! Всички възможни проблеми ги имам ! Но повредата на вакум маркуча от вакум помпата към серво усилватела даваше странни ефекти --- колата нямаше инерция и дисковете се напичаха до червено ! Докато съм отсранявал всички тези проблеми (в продължение на 1 година се случиха) не съм успял да оправя проблема с твърдия педал докато колата е студена, което лятото почти не е проблем. А това с наклоняването на ляво при спиране и блокирането със закъснение на двете гуми една спрямо друга се появи сега и съм съгласен че е от маркучите или от амартисорите (за дърпането на ляво).При мен положението е като на -- jimy- "Това с палене при натисната спирачка го пробвах...е потъва, но в последствие имам чувството ,че пак се втвърдява. А дори и след 15-20 минути движение колелата не спират равномерно, колата се клати видимо." ........... Но педала при мен си е съвсем нормален като загрее автомобила.Днес ми се случи нещо странно но много ме зарадва :P .Вчера си смених свещите , които бяха на над 100 000 км -средните 2 бяха доста черни и с голяма междина.Така.Ок. ДНЕС сутринта пала в студа и тръгвам и понеже всеки път помпам педала на спирачката понеже на студа е твърд като камък и той поомеква, а сега --- той си беше добре --все едно не е зима ---работеше съвсем като на загряла кола. Свещите смених защото от 3-4 месеца колата харчи около 12-14 литра градско,а нормално беше 8-10 литра. Възможно ли е работата на двигатела да влияе на твърдостта на педала при студен мотор ?Оффффффф тия спирачки !!! 4 години карам тая кола и нищто не се развали по нея , а само спирачки права през 5 месеца ...егати късмета.Прошавайте че ви занимавам .

                            Коментар


                              #15
                              Смених предни и задни спирачни маркучи, заедно със спирачната течност ДОТ4. От старите маркучи, преден ляв бе почти запушен. Незная за другите, но състоянието им надали е по-добро, т.е. и те са се разлагали ... предполагам. Интересното е ,че видимо нямаха грам напукване, но пък е факт, че от както колата е моя не са сменяни , вече почти две години.Тези дни колата ще е в покой и ще споделя ако има промяна в поведението, засега педала е с нормален ход и НЕ е твърд.
                              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                              http://www.keepfighting.ms

                              Коментар

                              Working...
                              X