Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да проверя дали един амортисьор е читав?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да проверя дали един амортисьор е читав?

    Купух си задни амортисьори за пунтото които са втора употреба.Това което ме смути е, че като натисна един от двата амортисьора, то той се огъва без особено усилие след което се чува някакво съскане (или по скоро пукане) и амортисьора се разгъва бавно сам. Момчето от което ги купих ми каза, че това било нормално защото амортисьорите са газови. Пускам темата да ви питам нормално ли е наистина или амортисиорите са изпуснали и са ме излъгали?
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    #2
    разгъва се сам, защото е двойно действащ. иначе амортисьор трябва много трудно да се натиска на ръка. вероятно е изтървал ако е лесно, на кромата за сравнение го слагам на земята и се отпускам с цялата си тежест и се свива малко по малко.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Много странно.Сега пак пробвах.Подпрях го на пода и го натиснах рязко и амортисьора се прибра целия (даже се чу как буталото се удари) след което разгънах амортисиора. След това повторих същото нещо, но този път амортисиора въобще не оспя да се свие целия, а вместо това се сви някъде до коловината като го натиснах със сила. И вместо пукане се чуваше съскане сеедно излиза въздух.Каточили тоя амортисиор се помпа сам по някакъв начин.
      _/''''''''''''''''''''''''\_
      //---------------\\
      [( )== //// ==( )]
      |_|'------------'|_| ....Punto

      Коментар


        #4
        При газовите се чува и съскане и пукане.. абе изобщо всеки път различно. Важното е да не се прибира и отпуска свободно!!Може да ги пробваш като ги сложиш и после при D&G на тест. Те са в Овча Купел в края на Обиколна! Пусни гугъл търсене!
        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

        Коментар


          #5
          Слижих ги.Колата вече не тропа от зад и не се лангърка толкова.А старите амортисьори също бяха газови и на пръв поглед са същите като тези с които ги смених, но при трях няма съскане и пукане.
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            MorningEnergy написа:
            Слижих ги.Колата вече не тропа от зад и не се лангърка толкова.А старите амортисьори също бяха газови и на пръв поглед са същите като тези с които ги смених, но при трях няма съскане и пукане.
            Възможно е да са газово-маслени.. притискал съм и такива ... при тях няма!Ако седи стабилно задницата вече значи си ок.. покарай така ако усетиш нещо нередно чак тогава може да отидеш на тест!
            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

            Коментар


              #7
              Днес като покарах возията определено е по-добра.Няма го онова гадно поклащане.Обаче ме притеснява това, че новите амортисьори си се згъваха с ръка както и старите (но определено сега е по-добре).
              _/''''''''''''''''''''''''\_
              //---------------\\
              [( )== //// ==( )]
              |_|'------------'|_| ....Punto

              Коментар


                #8
                MorningEnergy написа:
                Днес като покарах возията определено е по-добра.Няма го онова гадно поклащане.Обаче ме притеснява това, че новите амортисьори си се згъваха с ръка както и старите (но определено сега е по-добре).
                нормално е да се сгъват с ръка
                Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                Коментар


                  #9
                  Тогава какъв е смисала от амортисиора?Нали трябва да се згъва и разгъва трудно.
                  _/''''''''''''''''''''''''\_
                  //---------------\\
                  [( )== //// ==( )]
                  |_|'------------'|_| ....Punto

                  Коментар


                    #10
                    Смисъла е да не позволява колелото да вибрира постоянно. При резки удари се сгъва лесно, ако го натискаш по плавно трябва да върви равномерно надолу. Аз лично не съм привърженик на газовите защото много на каруца става, винаги си слагам маслени и то нови.

                    Коментар


                      #11
                      Възможно ли е ако са тръгнали амортисьорите да са много шумни, особено сега като позастудя? Като покарам малко и шума намалява доста. Не са изпуснали, защото нито са омаслени нито колата се люшка насам натам. Звука си е все едно нещо тропа в такт с колелата, например като караш по павета, особено по-бавно. Става въпрос за предни амортисьори. По предницата няма никакви луфтове, проверена е въпреки че миналата есен смених носачите, беалетките и тампоните на стаб. щанга.За колегата MorningEnergy Миналата година като смених задните, единият беше напълно изпуснал и можех да го движа свободно на ръка, другият малко по-трудно, доколкото при новите няма такова нещо и колата е много по-стабилна.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        MorningEnergy написа:
                        Тогава какъв е смисала от амортисиора?Нали трябва да се згъва и разгъва трудно.
                        Опитай да го сгънеш за една секунда и ще си отговориш сам на въпроса.
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Е значи и в старите има останал някакъв живот.
                          _/''''''''''''''''''''''''\_
                          //---------------\\
                          [( )== //// ==( )]
                          |_|'------------'|_| ....Punto

                          Коментар


                            #14
                            MorningEnergy написа:
                            Е значи и в старите има останал някакъв живот.
                            Има как да няма ,но я ги премахни и разклати задницата или предницата да разбереш за какво иде реч.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Ако видиш някоя кола пред теб да не спира да се клати нагоре/надолу значи няма никакви амортисьори. По принцип маслен като изпусне и маслото стане малко и буталото излезе от маслото при навлизането отново се чува удар/тропане.

                              Коментар

                              Working...
                              X