Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против стабилизиращата щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Stefan Hadjov написа:
    Повярвай ми,всичко при тебе е предположения и догатки.Не си запознат с управляемоста и устойчивоста на автомобила.Ако имаше малко вероятност това да се случи което твърдиш,аз никога нямаше да си махна стабил.щанга.Автомобила никога не се обръща от накланяне в завой.Много преди това той поднася.А със и без щанга еднакво поднася.Слага се само за намаляване на напречните колебания на колата,което е изискване за по висок конфорт.Тази теория ми е първа специалност и мога да споря и да го доказвам до колкото искаш и винаги ще твърдя това.Щангата е жизнено необходима за по малък наклон,НО НЕ и за стабилност.За да ти стане ясно това първо трябва да разбереш,че стабилноста на една кола не зависи от накланянето и в завой.Ако това го вразумееш,ще разбереш и за какво се слага щангата.
    ДогаДки. КоМфорт.И мисля, че съм запознат, най малкото теретично. Нямал съм "късмета" да съм се превъртал през таван.Автомобила при определена скорост ще се обърне при завой, независимо дали е поднесъл преди това.Това ще се случи при първото препятствие пред външната гума, дори това да е силата на триене между нея и настилката.Ако ти е трудно, представи си среща с бордюр или влизане в мека пръст.Липсата на щанга "вдига" центъра на тежестта или по точно увеличава рамото, респективно въртящия момент.Надявам се да можеш да смяташ правоъгълни триъгълници, както и да си представиш вектора на силата, която се стреми да преобърне колата.Това дали на теб ти се е случвало не е от значение, чистата механика показва това. Увеличен риск от завъртане на колата около надлъжната и ос.Уточни за себе си понятието "стабилност".Това понятие означава всичко свързано със стоенето на колата на четирите си гуми, а не само дали се хлъзга или не.Наистина не ми се спори, защото мисля, че е безмислено.Смятам, че съм заслужил отличните си оценки по механика и физика в университета.И ако не друго, поне мога да си представя схематично, физически и математически какво са имали предвид проектантите, сметнали стабилизиращата щанга за нужна.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      #62
      Vladim написа:
      Ти знаеш, а пък ние сме невежи...
      Въпроса беше умен и много на място зададен,но тези въпроси на които не можеш да дадеш отговор ти се струват не умни.Предполагам че това се дължи на написаното от тебе в по предишния ти пост.Препоръчвам ти да се придържаш към едно основно правило:когато човек не се чувства уверен в знанията които има в някаква област, да се придържа към категорични изказани мнения и спор.Още повече и когато няма практически опит за това за което спори.Не ти знам професията каква е,но аз изказвам мнения и споря само в теми в които съм професионално сигурен.Например теми касаещи електроника се въздържам от изказвания,защото не се чувствам професионално уверен в тях и още по малко ще ме видиш в спор.

      Коментар


        #63
        Stefan Hadjov написа:
        И в резултат получаваш нестабилност и подскачане на колата.Помисли,така ли е??
        Добре дошли в Pimp my Ride България . Ще взема на напиша едно писмо например на Snoop да погледне темата, ще спести доста .

        Коментар


          #64
          Колега тази щанга няма силата когато минеш през бабуна с едната гума да прибере и другата гума нагоре и да остане на едно колело. Има сила когато минеш през дупка да задържи колелото да не пропадне в дупката. В един завой когато започне да се накланя автомобила от страната която се отдалечава от пътя през щангата колело се опитва да повдигне другата част и по този начин да изравни автомобила и обратното центъра на тежестта става по ниско и според теб гумите от другата страна започват да се отделят но в този момент трябва да има много голяма сила която да задържи автомобила във въздуха. Ако тази сила я няма по пътя на логиката автомобила трябва да се опита да се изравни защото щангата ще свива гумите и не им позволява да повдигат автомобила. И не казвай, че автомобила никога не се обръща от накланяне в завой. Вадил съм хора от автомобил който не се обръща от накланяне в завой. Виждал съм мотокари, фадроми, камиони и т.н. на които им е трябвало много малко да се обърнат.

          Коментар


            #65
            Malone написа:
            Stefan Hadjov написа:
            Повярвай ми,всичко при тебе е предположения и догатки.Не си запознат с управляемоста и устойчивоста на автомобила.Ако имаше малко вероятност това да се случи което твърдиш,аз никога нямаше да си махна стабил.щанга.Автомобила никога не се обръща от накланяне в завой.Много преди това той поднася.А със и без щанга еднакво поднася.Слага се само за намаляване на напречните колебания на колата,което е изискване за по висок конфорт.Тази теория ми е първа специалност и мога да споря и да го доказвам до колкото искаш и винаги ще твърдя това.Щангата е жизнено необходима за по малък наклон,НО НЕ и за стабилност.За да ти стане ясно това първо трябва да разбереш,че стабилноста на една кола не зависи от накланянето и в завой.Ако това го вразумееш,ще разбереш и за какво се слага щангата.
            ДогаДки. КоМфорт.И мисля, че съм запознат, най малкото теретично. Нямал съм "късмета" да съм се превъртал през таван.Автомобила при определена скорост ще се обърне при завой, независимо дали е поднесъл преди това.Това ще се случи при първото препятствие пред външната гума, дори това да е силата на триене между нея и настилката.Ако ти е трудно, представи си среща с бордюр или влизане в мека пръст.Липсата на щанга "вдига" центъра на тежестта или по точно увеличава рамото, респективно въртящия момент.Надявам се да можеш да смяташ правоъгълни триъгълници, както и да си представиш вектора на силата, която се стреми да преобърне колата.Това дали на теб ти се е случвало не е от значение, чистата механика показва това. Увеличен риск от завъртане на колата около надлъжната и ос.Уточни за себе си понятието "стабилност".Това понятие означава всичко свързано със стоенето на колата на четирите си гуми, а не само дали се хлъзга или не.Наистина не ми се спори, защото мисля, че е безмислено.Смятам, че съм заслужил отличните си оценки по механика и физика в университета.И ако не друго, поне мога да си представя схематично, физически и математически какво са имали предвид проектантите, сметнали стабилизиращата щанга за нужна.
            Сега ще ти обясня защо не си прав и къде се заблуждаваш:1.Тук не говориме за обръщане когато колата се подпре в бордюр или влезе в канафка или пропаст,дере.А обръщане в резултат от голямата скорост и голямата центробежна сила.В такива случаи колата винаги поднася и не се обръща,докъто не намери подходящо място за обръщане,независими с или без щанга.2.Ако разчертаеш двете състояния на колата в движение и в завой,центъра на тежеста е винаги някде в средата напречно и на една 1/3 от пътя нагоре приблизително.Стъпи с пергел на пътя и завърти в посока на накланянето за да установиш че центъра на тежеста се смъква по ниско с малко и се премнества в посока на завоя според наклона в завоя пак с малко.Обръщане може да настъпи само ако вертикалния вектор излезе извън габарита на купето.Спомняш ли си урока по Физика за нестабилно състояние на телата-точно тук е в пълна сила.Но за да достигнеш подобно състояние трябва колата наистина да я подпреш в бордюр и центробейната сила да е толкова голяма че да доведе до това състояние.Далече преди това колата поднася,независимо има или няма щанга.ДЕФИНИЦИЯ за стабилност на колата в реално време:Една кола се смята за стабилна в завой когато при движение и зададена КРИВА на завиване с волана няма склонност да ПРОМЕНЯ зададената и траектория на движение,а се движи без ОТКЛОНЕНИЯ от нея.Казано по друг начин,не се налага в процеса на завиване да правиш КОРЕКЦИИ в траекторията която си и задал предварително.Една кола се смята за нестабилна когато се стреми да увеличава или намалява радиуса на завиване в реално време и се налага да се корегира.Това е дефиниция от теория на автомобила.Както виждаш никъде не се третира наклонана колата в завой и никъде не се казва че една кола е стабилна когато не се накланя в завой.Може така да се наклони в завой че ако си отстрани да можеш добре да и разгледаш ходовата част и пак няма да се обърне.Само когато загуби сцепление с пътя ще поднесе.Но то пак не е свързано с наклона а със сцеплението на гумите с пътя и центробежната сила.ЗАКЛЮЧЕНИЕ:Стабилноста на колата не зависи от нейния наклон при завиване.Стаб.щанга се слага за намаляване на този наклон,но не и за стабилност.За това едни коли я имат,а други не.По решение на производителя.Той никога не би си позволил да намали стабилноста на произвежданата кола махайки щангата.А който иска да не му се навежда повече колата в завой да си купи по скъпия модел със щанга.По същия начин който иска да има лек волан си купува със серво.За това се правят различни изпълнения,но никога компромис със стабилноста.

            Коментар


              #66
              chaveto написа:
              Колега тази щанга няма силата когато минеш през бабуна с едната гума да прибере и другата гума нагоре и да остане на едно колело. Има сила когато минеш през дупка да задържи колелото да не пропадне в дупката
              Точно колкото тази щанга няма силата да повдигне колелото както казваш,точно толкова няма сила и да задържи колелото да не пропадне в дупката.Ако не знаеш тя е със еднаква еластичност и в двете си посоки на действие и е с линейна характеристика.Във всеки случай тя се противопоставя в някаква степен на точното копиране на гумите на пътната настилка независимо дупка или бубуна.И поради това намалява перфектния контакт на гумите с пътя,и точно това е нейния недостатък.Но в същото време наистина намалява наклона на колата в завой.Едно за сметка на друго.Колата със тази щанга преминавайки през поредица от дупки и бубуни и спомага колелата да са по дълго време във въздуха или в най добрия случай намалява в някаква степен контакта им със пътя.Попитай тези които се занимават с Офроуд,защо си махат щангите и те ще ти обяснят.При тях им трябва перфектен контакт на гумите по виброполигоните и имат най голяма опасност от обръщане,но предпочитат да са без тази екстра.

              Коментар


                #67
                Наистина щангата действа и в двете посоки с една сила но има разлика когато минаваш през бабуна или дупка. И тук говорим да имаме скорост а не да пребутваме автомобила. При офроуда няма скорост и там се цели всяко колело да има максимален контакт със земята и той няма нищо общо с обръщането в завой с голяма скорост.Поднасянето на автомобила зависи от състоянието на неговите гуми, при завой когато автомобила се накланя му се променя центъра на тежестта и колкото повече се накланя толкова повече се увеличава този център, колкото по високо толкова по лесно се обръща. Ще ти дам един пример с мотокар, когато товара е повдигнат на високо му е достатъчно да настъпи нещо което да му повдигне гумата 1см и от там на татък изхода е ясен.

                Коментар


                  #68
                  Стабилизиращата щанга съвсем не е задължителен елемент за стабилноста на автомобила. Но там се залага на други похвати и изчесления - сходимоста на предните колела и наклона им, както и на височината на гумите (респ джанти). Ако се наруши едно от тези условия (примерно сложите по ниски пружини, или по широки гуми) изобщо ако нещо се отклони от фабрично зададения трапец (понеже такава е формата на мислено прокараните линии на предния мост) всичко отива по дяволите. Имаше някъде статия с чертежи и обяснения защо един автомобил без реактивна щанга може да бъде по стабилен от такъв с наличието на такава. Визираше се форд фиеста мк1 (без щанга). Сетете се и за ситроена "грозното пате" от филмите на Луи дьо Фюнес как се накланяше, обаче нямаше обръщане. Ако случайно попадна на статията ще я пусна тук.
                  https://www.cialispascherfr24.com/

                  Коментар


                    #69
                    Не знам , обаче как да си обясня това че на баджо пунтото е 1.1 и с 140км/ч е по стабилно от моята 1.2 75 със стабилизираща щанга!
                    Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
                    Втората......пак същата!
                    (_-_)______////_______(_-_)
                    Punto75-Вече на жената!
                    Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

                    Коментар


                      #70
                      chaveto написа:
                      Наистина щангата действа и в двете посоки с една сила но има разлика когато минаваш през бабуна или дупка. И тук говорим да имаме скорост а не да пребутваме автомобила. При офроуда няма скорост и там се цели всяко колело да има максимален контакт със земята и той няма нищо общо с обръщането в завой с голяма скорост.Поднасянето на автомобила зависи от състоянието на неговите гуми, при завой когато автомобила се накланя му се променя центъра на тежестта и колкото повече се накланя толкова повече се увеличава този център, колкото по високо толкова по лесно се обръща. Ще ти дам един пример с мотокар, когато товара е повдигнат на високо му е достатъчно да настъпи нещо което да му повдигне гумата 1см и от там на татък изхода е ясен.
                      Като прочетох че ми говориш за мотокари с товар повдигнат на високо и спрях.Ти си забравил че говорим за леки коли в тази тема.Няма ли да ми кажеш за двуетажните англииски автобуси какво е положението там.

                      Коментар


                        #71
                        bmahob написа:
                        Не знам , обаче как да си обясня това че на баджо пунтото е 1.1 и с 140км/ч е по стабилно от моята 1.2 75 със стабилизираща щанга!
                        Ако всичко му е сток и успея да изровя тая статия дето споменах за нея в горния ми пост, ще разбереш защо . Мамка и от 15 мин. я търся с гугъла и нищо....
                        https://www.cialispascherfr24.com/

                        Коментар


                          #72
                          bmahob написа:
                          Не знам , обаче как да си обясня това че на баджо пунтото е 1.1 и с 140км/ч е по стабилно от моята 1.2 75 със стабилизираща щанга!
                          Ако прочетеш внимателно всичките ми постове по този въпрос и ще разбереш ЗАЩО.Нали от 10 дена това се мъча да обясня, и за това съм си я махнал от колата.

                          Коментар


                            #73
                            Joro написа:
                            Сетете се и за ситроена "грозното пате" от филмите на Луи дьо Фюнес как се накланяше, обаче нямаше обръщане. Ако случайно попадна на статията ще я пусна тук.
                            Точно този Ситроен ми беше в мисълта да цитирам като пример.Той така се накланяше в завой,че всичко можеше да се разгледа какво има под пода на купето му,но обръщане-никога.А ако знаеш какво му беше окачването ще паднеш.Едни въжета дърпаха едни хоризонтално поставени пружини.Колкото е по голям хода на пружините на една кола,толкова се накланя повече в завой колата,но не се обръща.По скъпите коли за да возят по добре им се поставят пружини и амортисюори с по голям ход,но тогава се накланят повече в завой и за това им се слага щанга за да го намалят този наклон и да не създава неверното неприятно чувство за нестабилност.

                            Коментар


                              #74
                              И аз съм на мнение, че стабилизиращата щанга се слага повече за "премахване за чуството на нестабилност" и по малко за подобряване на стабилноста. Иначе лично аз не бих я махналот колата си, защото не съм с оригиналните си карантии по предницата.А за това ситроенче - тук в бургас има едно реставрирано в автосалон "Тодоров", познавам се със собственника, ако има желаещи да видят, мога да му снимам окачването и да го кача тук.
                              https://www.cialispascherfr24.com/

                              Коментар


                                #75
                                chaveto написа:
                                Наистина щангата действа и в двете посоки с една сила но има разлика когато минаваш през бабуна или дупка.
                                Е Браво,ти голямо откритие правиш.Естествено че има разлика.Едното е бобуна а другото дупка.Но едните и другите са еднакво срещани по пътищата и тази щанга пречи на гумите да ги копират с еднаква тежаст в единия и другия случай.И прави двете колела зависими едно от друго.Последствията какви са ще разбереш като покараш кола без тази щанга.

                                Коментар

                                Working...