Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против стабилизиращата щанга
Collapse
Заключена тема
X
X
-
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
-
Vladim написа:Ти знаеш, а пък ние сме невежи...
Коментар
-
Колега тази щанга няма силата когато минеш през бабуна с едната гума да прибере и другата гума нагоре и да остане на едно колело. Има сила когато минеш през дупка да задържи колелото да не пропадне в дупката. В един завой когато започне да се накланя автомобила от страната която се отдалечава от пътя през щангата колело се опитва да повдигне другата част и по този начин да изравни автомобила и обратното центъра на тежестта става по ниско и според теб гумите от другата страна започват да се отделят но в този момент трябва да има много голяма сила която да задържи автомобила във въздуха. Ако тази сила я няма по пътя на логиката автомобила трябва да се опита да се изравни защото щангата ще свива гумите и не им позволява да повдигат автомобила. И не казвай, че автомобила никога не се обръща от накланяне в завой. Вадил съм хора от автомобил който не се обръща от накланяне в завой. Виждал съм мотокари, фадроми, камиони и т.н. на които им е трябвало много малко да се обърнат.
Коментар
-
Malone написа:Stefan Hadjov написа:Повярвай ми,всичко при тебе е предположения и догатки.Не си запознат с управляемоста и устойчивоста на автомобила.Ако имаше малко вероятност това да се случи което твърдиш,аз никога нямаше да си махна стабил.щанга.Автомобила никога не се обръща от накланяне в завой.Много преди това той поднася.А със и без щанга еднакво поднася.Слага се само за намаляване на напречните колебания на колата,което е изискване за по висок конфорт.Тази теория ми е първа специалност и мога да споря и да го доказвам до колкото искаш и винаги ще твърдя това.Щангата е жизнено необходима за по малък наклон,НО НЕ и за стабилност.За да ти стане ясно това първо трябва да разбереш,че стабилноста на една кола не зависи от накланянето и в завой.Ако това го вразумееш,ще разбереш и за какво се слага щангата.
Коментар
-
chaveto написа:Колега тази щанга няма силата когато минеш през бабуна с едната гума да прибере и другата гума нагоре и да остане на едно колело. Има сила когато минеш през дупка да задържи колелото да не пропадне в дупката
Коментар
-
Наистина щангата действа и в двете посоки с една сила но има разлика когато минаваш през бабуна или дупка. И тук говорим да имаме скорост а не да пребутваме автомобила. При офроуда няма скорост и там се цели всяко колело да има максимален контакт със земята и той няма нищо общо с обръщането в завой с голяма скорост.Поднасянето на автомобила зависи от състоянието на неговите гуми, при завой когато автомобила се накланя му се променя центъра на тежестта и колкото повече се накланя толкова повече се увеличава този център, колкото по високо толкова по лесно се обръща. Ще ти дам един пример с мотокар, когато товара е повдигнат на високо му е достатъчно да настъпи нещо което да му повдигне гумата 1см и от там на татък изхода е ясен.
Коментар
-
Стабилизиращата щанга съвсем не е задължителен елемент за стабилноста на автомобила. Но там се залага на други похвати и изчесления - сходимоста на предните колела и наклона им, както и на височината на гумите (респ джанти). Ако се наруши едно от тези условия (примерно сложите по ниски пружини, или по широки гуми) изобщо ако нещо се отклони от фабрично зададения трапец (понеже такава е формата на мислено прокараните линии на предния мост) всичко отива по дяволите. Имаше някъде статия с чертежи и обяснения защо един автомобил без реактивна щанга може да бъде по стабилен от такъв с наличието на такава. Визираше се форд фиеста мк1 (без щанга). Сетете се и за ситроена "грозното пате" от филмите на Луи дьо Фюнес как се накланяше, обаче нямаше обръщане. Ако случайно попадна на статията ще я пусна тук.
Коментар
-
Не знам , обаче как да си обясня това че на баджо пунтото е 1.1 и с 140км/ч е по стабилно от моята 1.2 75 със стабилизираща щанга!Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
chaveto написа:Наистина щангата действа и в двете посоки с една сила но има разлика когато минаваш през бабуна или дупка. И тук говорим да имаме скорост а не да пребутваме автомобила. При офроуда няма скорост и там се цели всяко колело да има максимален контакт със земята и той няма нищо общо с обръщането в завой с голяма скорост.Поднасянето на автомобила зависи от състоянието на неговите гуми, при завой когато автомобила се накланя му се променя центъра на тежестта и колкото повече се накланя толкова повече се увеличава този център, колкото по високо толкова по лесно се обръща. Ще ти дам един пример с мотокар, когато товара е повдигнат на високо му е достатъчно да настъпи нещо което да му повдигне гумата 1см и от там на татък изхода е ясен.
Коментар
-
bmahob написа:Не знам , обаче как да си обясня това че на баджо пунтото е 1.1 и с 140км/ч е по стабилно от моята 1.2 75 със стабилизираща щанга!
Коментар
-
bmahob написа:Не знам , обаче как да си обясня това че на баджо пунтото е 1.1 и с 140км/ч е по стабилно от моята 1.2 75 със стабилизираща щанга!
Коментар
-
Joro написа:Сетете се и за ситроена "грозното пате" от филмите на Луи дьо Фюнес как се накланяше, обаче нямаше обръщане. Ако случайно попадна на статията ще я пусна тук.
Коментар
-
И аз съм на мнение, че стабилизиращата щанга се слага повече за "премахване за чуството на нестабилност" и по малко за подобряване на стабилноста. Иначе лично аз не бих я махналот колата си, защото не съм с оригиналните си карантии по предницата.А за това ситроенче - тук в бургас има едно реставрирано в автосалон "Тодоров", познавам се със собственника, ако има желаещи да видят, мога да му снимам окачването и да го кача тук.
Коментар
-
chaveto написа:Наистина щангата действа и в двете посоки с една сила но има разлика когато минаваш през бабуна или дупка.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар