проблема вече е решен !!!напук на всички описания и само единствено по метода проба грешка........... преди 2 часа взех една бутилка 500гр спирачна течност "Бендикс"(дот 4), и едно след друго само от задните колела и източих по около 120-150гр спирачна течност. След първоначалното запалване и минаване около 150м всичко си беше по старому. Лампата светеше без да угасва. Бях се отчаял, че и тази процедура не помогна. Спрях колата пред нас. След половин час ходих от Люлин до "метро"-Божурище. за мое учудване всичко беше ОК. както си пише............ чекване на АБСа, едновременно изгасване на лампите на АБС, еърбег и ръчна.................. всичко на 6.Без да бързам да се радвам много ще пиша какво е положението след ден-два
Здравейте!от петък до неделя съм минал над 500км, 99% от които само в дъжд. Лампата не светна нито веднъж. Дори и пробвах АБСа на мокър път, РАБОТИ си.(за съжаление преди когато лампата си светеше, не съм го пробвал дали се задейства или не). Ами това е, незнам каква е логиката, но споделям мой личен опит
Здравейте!от петък до неделя съм минал над 500км, 99% от които само в дъжд. Лампата не светна нито веднъж. Дори и пробвах АБСа на мокър път, РАБОТИ си.(за съжаление преди когато лампата си светеше, не съм го пробвал дали се задейства или не). Ами това е, незнам каква е логиката, но споделям мой личен опит
Нямам друго обяснение освен в началото, като си раздвижил старата спирачна течност из системата някое боклуче да е блокирало някой вентил в АБС-а, а след това, като си сменил спирачната течност да се е почистил и винтила... Друго обяснение нямам Важното е, че сега е наред. А иначе, когато индикатора на АБС-а свети той не работи, изпитано!
В модула на ABS има ли някакво филтърче за тези боклуци? Как се диагностицира проблем в EBD?
svere написа:
... Значи мерих с мултицет съпротивлението на датчиците ...... при загасен двигател и без контакт, на всичките показанията са 1.10км. ...
Къде се мери, т.е. как точно да меря?
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?! http://www.keepfighting.ms
Кабелът на датчика е цял от колелото до коша на двигателя, където има букса. Тази букса се изключва и се мери с мултицет, мултимер, омметър и т.н.Това датчик на Хол и представлява постоянен магнит с навита на него бобина. Работата му е да подаде сигнал, когато магнитната верига се затваря от зъбите на шайбата. Това е индукционен датчик на Хол. Има и полупроводников, но при него трябва да има постоянен магнит, който да минава от време на време край датчика. Такъв е датчика на скоростната кутия, от който се взема сигнал за километража.Случват се следните проблеми:Отказва датчика за налягането - мноооооого рядък проблем. По-скоро меже да е изгорял някой предпазител.Лош контакт по куплунзите - също се среща рядко, но се случва. Особено, ако някой често пипа по тях.Прекъснал кабел от датчика до коша на двигателя - най-често срещан проблем. Открива се след като е откачен датчика от куплунга при запален двигател, за да има хидравлика, за да се върти по-лесно волана. Един мери съпротивлението на датчитка, а друг върти волана от пълно ляво до пълно дясно. Ако има прекъсване уреда ще отчита около един килоом и в един момент безкрайно голямо съпротивление или прекъснал кабел. Ако горното упражнение мине безпроблемно се минава към другият тест. При изключен двигател и застопорен автомобил се вдига съответното колело и се завърта, като при това положение се мери променливото напрежение идващо от датчика. Прави се за всяко колело и данните се сравняват. Това ще ви помогне да откриете кой от сензорите е замърсен. Замърсяванията обикновенно се свеждат до финни метални стружки, които привлечени от постоянният магнит на датчика окъсяват магнитната верига и пречат от него да излезе достатъчно голяма амплитуда на сигнала.
Колега nikolovvd ... дори и да не се справя, такова полезно обяснение ще е от полза за всички, благодаря!п.п. утре ще сваля всички датчици и ще ги почистя, както и всички връзки!
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?! http://www.keepfighting.ms
Здравейте, при мен светват когато си искат ,или само абс ,или двете с ръчната.Когато включа контакта и изчакам да изгаснат всички лампи обикновенно абс светва със включването на стартера . Имам колата от една седмица и ми е първата с абс и не съм сигурен че работи .Ще проверя кабелите и ще изчистя датчицие но отзад съм с барабани и маи не видях кабели?А компа под задната седалка ли е?Колата е Мареа 1.6 99г
Ама ти точно това чуваш - че АБС проработва, дори сам си го написал. Това не е проблем, но може да му се помогне, изключваш го и няма да чуваш АБС да проработва, ще се пързаляш малко повечко, колата ще е по-неуправляема. Все едно като пръскаш течност за чистачките, да кажеш че помпичката се чува и да се чудиш как да и помогнеш, или просто да я изключиш... Като изключиш АБС, после ще питаш защо му свети лампата.
Коментар