Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

тропане предница брава 1.6 16в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    тропане предница брава 1.6 16в

    Здравейте, надявам се поне във форума да открия хора който знаят какво и е на предницата. Тропането в купето се чува като ясно отчетливо плътно тропане от двете страни, което се проявява при малки неравности с честота в синхрон с неравностите. При по - големи резки неравности от към дясната гума се чува силно издрънкване, метал в метал. От лявата също се чува издрънкване, но по-слабо. Отидох на "МАЙСТОР" и почваме: сменяме комплект(ляв , десен) биалетки - ефект никакъв, сменяме комплект носачи - ефект едвам забележим, сменяме комплект тампон лагер макферсон - ефект почти никакъв. Амортесиори предни без забележки, тампони реактивна щанга видимо наред(без напуквания), рейка - наред, кормилни накрайници без луфт, тенекии, спирачни апарати стегнати. Кори и табло в купето препипано и престегнато. Общ ефект от ремонта никакъв. Заключение на "МАЙСТОРА" - "Те теа коли така си ги правят".Та решавам аз да взема нещата в свой ръце, отивам на канал и почвам да дърпам и бутам всичко наред. Гледам полуоските и двете с аксиален луфт около 5, 6 мм и причукване откъм главините. Страничен луфт обаче никакъв. Гледам по форума намирисва на каре въпреки, че при завой не щракат . Разпечатвам маншона на дясно външното каре и гледам полуоската към лагера около 3 4 мм луфт и самия лагер около 2 мм луфт към външната му част. При аксиално преместване на полуоската в купето се чува привидно същия шум. Разпитах пак "майстори" и те ми казват че това си нормално. Пълня си маншона с нова грес, запечатах и тропането от тази страна намали а придрънкването почти изчезна.Та въпроса ми трябва ли да се сменят карета или наистина "те са си така" и тропането дали е от тях или от друго? Новите карета имат ли такъв аксиален луфт? Незнам дали това е причината тъй като по форума се споменава като симтом за износено каре само тракане при завой, а моите не тракат и странично нямат никакъв луфт, само надлъжно на полуоската.

    #2
    Нормално е да имат такъв луфт. А подложките на пружините проверихте ли ги. На мареата ми смениха цялата предница и пак си тропаше и накрая се оказаха някакви гумени подложки на пружините.

    Коментар


      #3
      Re: тропане предница брава 1.6 16в

      Аксиалният луфт на полуоските е нормален.
      nosuch написа:
      тампони реактивна щанга видимо наред(без напуквания)
      Аз бих заложил на това, защото го ядох същия Имах почукване в предницата и смених половината кола, но тропането си остана. Накрая се оказа, че е "изядена" самата стабилизираща щанга и даже да се сложи нов тампон продължава да има съвсем малък луфт и от там си чука. Всичко се оправи, когато свалих двата тампона и подложих между тях и щангата парче вътрешна гума от велосипед. Засега всичко е ОК.
      Alfa 159 SW 2.4 Ti
      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

      Коментар


        #4
        А може ли да ми кажете какви са тея гумени подложки на пружините. При ритване на гумите се чува леко дрънчене каточели откъм прожините. А за стабилизиращата шанга много добре си и изглеждат тампоните. А и забравих да кажа какъв експеримент проведох. Откачих едната биалетка и щангата остана свободна, без никакво усукващо усилие и покарах колата 200, 300 метра при което тропането си беше същото. Казвам ви вдигнал съм ръце вече.

        Коментар


          #5
          Да не ти тропат спирачните апарати?
          Alfa 159 SW 2.4 Ti
          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

          Коментар


            #6
            Като натисна спирачките тропането не се променя. Интересно ми споменатите подложки за пружини какво представляват? А нормално ли е полуоската да чука като достига крайно положение движена по аксиалния и луфт? Това чукане ме притеснява. Някой може ли да провери здрава предница дали така и чукат полуоските?

            Коментар


              #7
              Еми моите чукат, когато ги мърдам с ръка, но нека и някой друг колега даде мнение.
              Alfa 159 SW 2.4 Ti
              Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
              "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

              Коментар


                #8
                Колеги,зачел съм се в тази тема понеже и аз имам неустановено чукане метал в метал при преминаване през неравности.Вчера сменях амортисьор и дръпнах полуоската при което установих аксиален луфт от около 5 мм. и чукане откъм главината.Незнам дали е нормално.Други луфтове не открих,а гумените подложки на пружината са здрави.Явно чукането идва от този аксиален луфт в полуоската.Да няма там някоя зегерка ,която да не си е на мястото?Или просто трябва да се смени смазката на карето?
                Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
                Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006

                Коментар


                  #9
                  Преди малко прочетох това - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=326832
                  Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
                  Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006

                  Коментар


                    #10
                    По принцип има зегерка, която държи полуоската в карето. Доколкото си спомням, когато сменяхме каре на моята кола - луфт откъм карето нямаше, свободен ход имаше откъм кутията. Може и да бъркам, не съм сигурен

                    Коментар


                      #11
                      според мен е тръгнало да си заминава каре

                      Коментар


                        #12
                        луфт

                        Колеги, по принцип трябва да си има малко луфт,нали правите завой и се мени дъльината с мм.
                        Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                        харчи: DOSTA

                        Коментар


                          #13
                          Иаместена стаб.щанга? Аз имам същия проблем, даже писах тук, повечето мнения бяха за каре, ама от тогава съм минал 35 хил.км и шума не се е променил...Канал и при пусната кола на колелетата да се провери щангата да не опира в носача....
                          Fiat Punto 1,7 td
                          Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                          Коментар


                            #14
                            Колеги, по принцип трябва да си има малко луфт,нали правите завой и се мени дъльината с мм.
                            Да ,но тази промяна в дължината се осигурява от шлицивото съединение на полуоската и скоростната кутия.Според мен аксиален луфт в карето не трябва да има,но може и да греша.
                            Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
                            Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006

                            Коментар

                            Working...
                            X