Здравейте, надявам се поне във форума да открия хора който знаят какво и е на предницата. Тропането в купето се чува като ясно отчетливо плътно тропане от двете страни, което се проявява при малки неравности с честота в синхрон с неравностите. При по - големи резки неравности от към дясната гума се чува силно издрънкване, метал в метал. От лявата също се чува издрънкване, но по-слабо. Отидох на "МАЙСТОР" и почваме: сменяме комплект(ляв , десен) биалетки - ефект никакъв, сменяме комплект носачи - ефект едвам забележим, сменяме комплект тампон лагер макферсон - ефект почти никакъв. Амортесиори предни без забележки, тампони реактивна щанга видимо наред(без напуквания), рейка - наред, кормилни накрайници без луфт, тенекии, спирачни апарати стегнати. Кори и табло в купето препипано и престегнато. Общ ефект от ремонта никакъв. Заключение на "МАЙСТОРА" - "Те теа коли така си ги правят".Та решавам аз да взема нещата в свой ръце, отивам на канал и почвам да дърпам и бутам всичко наред. Гледам полуоските и двете с аксиален луфт около 5, 6 мм и причукване откъм главините. Страничен луфт обаче никакъв. Гледам по форума намирисва на каре въпреки, че при завой не щракат . Разпечатвам маншона на дясно външното каре и гледам полуоската към лагера около 3 4 мм луфт и самия лагер около 2 мм луфт към външната му част. При аксиално преместване на полуоската в купето се чува привидно същия шум. Разпитах пак "майстори" и те ми казват че това си нормално. Пълня си маншона с нова грес, запечатах и тропането от тази страна намали а придрънкването почти изчезна.Та въпроса ми трябва ли да се сменят карета или наистина "те са си така" и тропането дали е от тях или от друго? Новите карета имат ли такъв аксиален луфт? Незнам дали това е причината тъй като по форума се споменава като симтом за износено каре само тракане при завой, а моите не тракат и странично нямат никакъв луфт, само надлъжно на полуоската.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
тропане предница брава 1.6 16в
Collapse
X
-
Re: тропане предница брава 1.6 16в
Аксиалният луфт на полуоските е нормален.nosuch написа:тампони реактивна щанга видимо наред(без напуквания)Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
А може ли да ми кажете какви са тея гумени подложки на пружините. При ритване на гумите се чува леко дрънчене каточели откъм прожините. А за стабилизиращата шанга много добре си и изглеждат тампоните. А и забравих да кажа какъв експеримент проведох. Откачих едната биалетка и щангата остана свободна, без никакво усукващо усилие и покарах колата 200, 300 метра при което тропането си беше същото. Казвам ви вдигнал съм ръце вече.
Коментар
-
Като натисна спирачките тропането не се променя. Интересно ми споменатите подложки за пружини какво представляват? А нормално ли е полуоската да чука като достига крайно положение движена по аксиалния и луфт? Това чукане ме притеснява. Някой може ли да провери здрава предница дали така и чукат полуоските?
Коментар
-
Колеги,зачел съм се в тази тема понеже и аз имам неустановено чукане метал в метал при преминаване през неравности.Вчера сменях амортисьор и дръпнах полуоската при което установих аксиален луфт от около 5 мм. и чукане откъм главината.Незнам дали е нормално.Други луфтове не открих,а гумените подложки на пружината са здрави.Явно чукането идва от този аксиален луфт в полуоската.Да няма там някоя зегерка ,която да не си е на мястото?Или просто трябва да се смени смазката на карето?Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006
Коментар
-
Преди малко прочетох това - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=326832Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006
Коментар
-
nedialk00
-
Колеги, по принцип трябва да си има малко луфт,нали правите завой и се мени дъльината с мм.Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар