Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с разпределението на спирачното усилие - Решен!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ilko-gd написа:
    Някой може ли да каже при система управлявана без механичен кантар, какво определя колко е натоварен задният мост на колата, така че да се разпредели спирачното усилие от електрониката?
    Не се гледа колко е натоварен мостът, а с каква скорост се върти всяко колело, спрямо скоростта на колата, по време на спиране.ред.: Според мен добра отправна точка е това:
    Geraka написа:
    Хит-ко ми каза, че ми задържат спирачните цилиндърчета и затова се получава така.Според мен проблема не е във въпросният кантар.

    Коментар


      #17
      Така ,малко късно виждам темата ама нищо. При мене го имаше същия проблем и какво ли не правих и все задните блокираха при най-малко натискане на педала. Една от причините дори при изправно регулиран кантар на спирачките е при продължително стоене барабаните се окисляват отвътре (при влажно време) и от ръждата имат много сцепление и затова блокират- затова като има такова окисление при бавно движение се дърпа леко ръчната за да могат накладките да оберат ръждата по барабана и няма проблеми след това. Въпроса е ако е разбъзикан реглажа на кантара по една или друга причина (като при мене) тогава си трябва регулиране на лостчето на кантара- развива се една гайка и се гласи няколко пъти точното положение като след всяко положение се тества на безлюдна отсечка как се държат задните колела. При мене в едното крайно положение имах почти само задни спирачки,в другото почти нямах, и след това търсех положението в което да влачат предните ,а задните съвсем леко.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #18
        Съветът ти за ръчната е перфектен, но пък и когато потегляш нищо не пречи няколко пъти да натиснеш спирачката, когато автомобила се движи бавно. Интересно ми е обаче АБС несработва ли, че си успял да "влачиш" гумите или си го изключил ,заради теста.Проблема според мен е в почти запекли задни спирачни цилиндърчета.
        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
        http://www.keepfighting.ms

        Коментар


          #19
          Jimy написа:
          Проблема според мен е в почти запекли задни спирачни цилиндърчета.
          Запеклите спирачни цилиндърчета не водят до блокиране на първо задните колела.За да блокират първо те трябва някой да им подаде хидравлична течност с налягане.А това го извършва прословутия кантар.Никакви запекли цилиндърчета-само кантара е виновен за това.И никави блокирали жила на ръчната спирачка-КАНТАРААААА.

          Коментар


            #20
            Така, при потегляне ако дръпна ръчната зверската и проблемът изчезва след това. Но това си е кофти работа при всяко първо потегляне да мъродерствам ръчната така... Този проблем постепенно започна да се появява от миналата зима, когато мноооого дърпах ръчна по завоите. И най-силно е изразен след дъждовно време. Та определено ще се търси проблемът в кантара ли е, или в цилиндрите ( където и на мен не ми звучи логично да е ). Абс-ът сработва винаги, независимо дали задните колелета провлачват или не... И под провлачване не разбирайте продължително време, блокират за миг и после се осовобождават. А, аз си мислех, че абс-ът работи само за предните колела...
            www.CarProfi-BG.com
            Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
            Зареждане и ремонт на автоклиматици.
            Най-атрактивните цени в София!

            Коментар


              #21
              Проблемът е решен! Герака се оказа прав за предположението си. Колата се отремонтира в Итал сервиза в Люлин при Ники. Какво се случило всъщност? Първо, накладката на лявото задно колело беше абсолютно износена, за сметка на тази на дясното ( разликата беше може би към 3 мм ). Цилиндърчето на лявото колело беше спукано, а това на дясното запекло и въобще не се движеше. И това в комбинация със зверски пренатегната ръчна спирачка ( явно от предишния собственик ) е довело до крайния резултат.Равносметката:-накладки за двете колела - 65 лв.-цилиндърчета за двете колела - 50 лв.-шлайфане на барабани - 20 лв. ( тъй като този на лявото колело беше издълбан, а този на дясното също, но по-малко )-труд - 65 лв.-доливане на спирачна течност - 5 лв.Общо заплатих 200 лв.Това са цени обявени само и единствено от Ники и не знам какви са в магазините.П.П. Още в началото като споделих за проблема Ники каза, че абсолютно не е възможно проблемът да е от кантара, тъй като ако той не е в ред ефектът е спиране пропускането на спирачна течност към някое от колелата и, че реглаж не му се прави.
              www.CarProfi-BG.com
              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
              Най-атрактивните цени в София!

              Коментар


                #22
                Добре де, нали се оказа че твоята кола не е с кантар? Каза че си със скъпите лагери , което ще рече новия АБС, с електронно разпределение. Или всъщност си със стария?

                Коментар


                  #23
                  Радвам се, че си отстранил проблема....Мен ме чака същото, но мисля че и барабаните трябва да сменя, понеже при смяната на задните ми накладки преди 2години имаха много сериозен ръб.При мен положението е идентично - задно дясно е с блокирало цилиндърче - доказано при тест на спирачките на техническият преглед - няма никакво усилие при натискане на крачната спирачка при това колело....с ръчната няма проблеми.Проблема поне при мен си мисля, че дойде от честото използване на ръчната зимата по разбираеми причини Сподели в момента чувстваш ли разлика в спирането, понеже при мен след появата на проблема колата определени не спира като преди?
                  Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    Добре де, нали се оказа че твоята кола не е с кантар? Каза че си със скъпите лагери , което ще рече новия АБС, с електронно разпределение. Или всъщност си със стария?
                    Ами ако е след ноември 98’, мисля че със скъпите лагери....преди това е със старият абс....Той колегата ще каже точно месеца на производство на колата и ще разберем
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #25
                      Тя ако е след ноември ’98, ще е JTD, няма да е ТД 100.

                      Коментар


                        #26
                        ogi28b написа:
                        Тя ако е след ноември ’98, ще е JTD, няма да е ТД 100.
                        Сигурен ли си. Аз си мисля, че го вграждат до 2000г
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #27
                          crush написа:
                          Равносметката:-накладки за двете колела - 65 лв.-цилиндърчета за двете колела - 50 лв.-шлайфане на барабани - 20 лв. ( тъй като този на лявото колело беше издълбан, а този на дясното също, но по-малко )-труд - 65 лв.-доливане на спирачна течност - 5 лв.Общо заплатих 200 лв.
                          Никога няма да дам такава сума само за смяна на накладките и цилиндърчетата ,че и наклдките и те скъпички.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #28
                            А и кантара (в които коли го има) определено има възможност за реглаж чрез планката.
                            Фиат Крома 1.9 16v+
                            Фиат Браво 1.6 16v
                            Фиат Мареа 1.6 16v

                            Коментар


                              #29
                              До колкото си спомням думите му: "Няма такъв вариант да няма кантар, но не е там проблемът" ( тъй като споделих, че сме обсъждали във форума евентуалните причини ). Колата е Май ’98. Разлика в спирането има осезаема, в сравнение с преди това. Колкото до цената може и да я е завишил малко, не мога да съм сигурен. Също така си спомням, че той каза, че този проблем може да бъде предизвикан и от помпата... До колко е вярно...
                              www.CarProfi-BG.com
                              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                              Най-атрактивните цени в София!

                              Коментар


                                #30
                                Малко ще разровя нафталина, що не го направих по-рано?!Та така , ще се хвана от последните ти думи:
                                crush написа:
                                До колкото си спомням думите му: "Няма такъв вариант да няма кантар, но не е там проблемът" ... Също така си спомням, че той каза, че този проблем може да бъде предизвикан и от помпата... До колко е вярно...
                                Незная дали сте чели темата ми за спирачните и вакум помпи, но там се бълтаех с подобен проблем. Това което ме озадачи в мнението на колегата crush е, че при него , виновник са се оказали спирачните цилиндърчета и произтичащите от блокирането им проблеми. Веднага да питам: ако всичко е сменено: цилиндърчета, маркучи/4бр./, накладки, сп.течност и проблема продължава ... къде аджеба да търся разрешение Знам ,че не сте медиуми, но бравото ми /04.1999г JTD105 с АБС, но незнам скъп ли е или ефтин/ дали има кантарче И накрая, дали е възможно именно спирачната помпа да прави мизерии Само да уточня още нещо, когато сменяхме сп.маркучи поне един от тях беше почти запушен! Това означава ли автоматично ,че и гумичките по сп.помпа са започнали да се разпадат п.п. вчера бях в пункт за технически преглед, качен на валяците се установи, че предните колела спират перфектно и с пренебрежимо малка, нищожна разлика. при задните имаше разлика...лявото спира повече от дясното
                                Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                                Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                                http://www.keepfighting.ms

                                Коментар

                                Working...
                                X