Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с разпределението на спирачното усилие - Решен!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с разпределението на спирачното усилие - Решен!!!

    Извинявам се за заглавението, но не знам как се казва, това което търся, затова ще го обесня просто. Отново се появи един проблем, за който бях писал преди време, а именно това, че когато колата е студена и не е карана при първите няколко спирания колата спира със задницата. Това е много притеснително, защото недай си Боже, падне сняг, стане хлъзгаво и в някой завой така ще ми поднесе задницата и ще стане белята. Къде се намира това "нещо", което разпределя спирачното усилие? И ремонтира ли се, заменя ли се, колко струва?Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    #2
    Колега, предварително пояснявам, че говоря за моя автомобил (ФИАТ КРОМА). Това "нещо" се нарича "кантар". Той в зависимост от натоварването (килограми), разпределя спирачното усилие между мостовете. При мен се намира на задният мост, посредата, отзад. В него влизат и излизат тръбичките от спирачната система. Има шестограмен болт за реглаж, но не смея да давам акъли как се регулира. Все пак е спирачна система. Съветвам те, ако толкова е зле положението да отидеш в оторизиран сервиз. Аз не бих си правил експерименти със спирачната система.
    ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

    FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

    Коментар


      #3
      Re: Къде при TD100 се намира...?

      crush написа:
      Извинявам се за заглавението, но не знам как се казва, това което търся, затова ще го обесня просто. Отново се появи един проблем, за който бях писал преди време, а именно това, че когато колата е студена и не е карана при първите няколко спирания колата спира със задницата. Това е много притеснително, защото недай си Боже, падне сняг, стане хлъзгаво и в някой завой така ще ми поднесе задницата и ще стане белята. Къде се намира това "нещо", което разпределя спирачното усилие? И ремонтира ли се, заменя ли се, колко струва?
      При мен имам същият проблем...ако колата не е карана няколко дена първите спирания са си истинско приключение - само да докосна спирачката и заковава задницата...след няколко спирания нещата се оправят.Хит-ко ми каза, че ми задържат спирачните цилиндърчета и затова се получава така.Според мен проблема не е във въпросният кантар.
      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

      Коментар


        #4
        Прав си колега Geraka ... много е възможно механизмите на предните му колела да заяждат и затова при първите натискания да ловят само задните .....
        AUDI 1.8 20V TURBO
        ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          Не мисля, че проблемът е в предните спирачки, защото ако се засиля и накова яко спирачките чувам и абс-а и как се влачат и задните гуми... Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 По-скоро се чудя дали барабаните отзад не се отварят докрай при отпусната спирачка и при натискането й да хващат първо те...?
          www.CarProfi-BG.com
          Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
          Зареждане и ремонт на автоклиматици.
          Най-атрактивните цени в София!

          Коментар


            #6
            Решението на проблема: Разглобяваш и оправаш ... или втория вариант .... разглобяваш и му еб..... майката ...
            AUDI 1.8 20V TURBO
            ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

            Коментар


              #7
              Щом имаш АБС, възможно е да имаш и електронно разпределение на усилието, а не кантар. Признак за това е ако при контакт и освободена ръчна спирачка, светват едновременно лампите АБС и (!) . След 2-3 секунди гаснат едновременно. Ако обаче свети само АБС, то най-вероятно имаш кантар. Слагат го при задния мост, така че като седнат хора отзад, или я натовариш, купето слиза надолу спрямо моста, и така "премесъва" кантара. Ако разгледаш колата отдолу загледай пътя на спирачните тръбички, и ще го видиш, вероятно в средата на купето, захванат е за моста и за купето. Но може и да е на друго място.

              Коментар


                #8
                crush написа:
                Не мисля, че проблемът е в предните спирачки, защото ако се засиля и накова яко спирачките чувам и абс-а и как се влачат и задните гуми... Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 По-скоро се чудя дали барабаните отзад не се отварят докрай при отпусната спирачка и при натискането й да хващат първо те...?
                Аз имах впредвид спирачните цилиндърчета на задните колела....И моята е с АБС, но не помня в каква последователност светват и изгасват лампите.
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #9
                  Моята кола е произведена малко след фейслифта и АБС-а ми е вторият по-нов тип. Нямам кантар.
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    Vladim написа:
                    Моята кола е произведена малко след фейслифта и АБС-а ми е вторият по-нов тип. Нямам кантар.
                    Което значи със скъпите лагери....при мен АБС е от старите, но не знам дали има кантарче или няма
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      Re: Къде при TD100 се намира...?

                      crush написа:
                      Извинявам се за заглавението, но не знам как се казва, това което търся, затова ще го обесня просто. Отново се появи един проблем, за който бях писал преди време, а именно това, че когато колата е студена и не е карана при първите няколко спирания колата спира със задницата. Това е много притеснително, защото недай си Боже, падне сняг, стане хлъзгаво и в някой завой така ще ми поднесе задницата и ще стане белята. Къде се намира това "нещо", което разпределя спирачното усилие? И ремонтира ли се, заменя ли се, колко струва?
                      Проблема ти е в кантара и никъде другаде.Ако нямаш АБС е наистина опасно и то доста в хлъзгаво време.Ако си с работещ АБС не е опасно,защото той не позволява блокаж на колелата но не е желателно първо да се задействат задните спирачки.Кантара е на много лошо място поставен и лесно се зацапва и блокира.Това е проблем на всички коли с такова нещо и затова в по новите поколения ги изхвърлиха и замениха с електроника.Но при тях също може да настпят проблеми при нередовна АБС-система.

                      Коментар


                        #12
                        crush написа:
                        Не мисля, че проблемът е в предните спирачки, защото ако се засиля и накова яко спирачките чувам и абс-а и как се влачат и задните гуми... Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 По-скоро се чудя дали барабаните отзад не се отварят докрай при отпусната спирачка и при натискането й да хващат първо те...?
                        Пробвал ли си да оставиш колата без да си дръпнал ръчната няколко дни и тогава да видиш дали е от там проблема?
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          Geraka написа:
                          Vladim написа:
                          Моята кола е произведена малко след фейслифта и АБС-а ми е вторият по-нов тип. Нямам кантар.
                          Което значи със скъпите лагери....при мен АБС е от старите, но не знам дали има кантарче или няма
                          Дам... скъпите лагери и скъпите главини отзад! Но поне системата е по-надеждна май... А при теб трябва да има кантар.
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            Аз също знам, че съм със скъпите лагери... Т.е. къде е проблема сега? Лошото е, че сега почнаха почивните дни и не мога да отида на майстор да прегледаме проблема...
                            www.CarProfi-BG.com
                            Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                            Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                            Най-атрактивните цени в София!

                            Коментар


                              #15
                              crush написа:
                              Аз също знам, че съм със скъпите лагери... Т.е. къде е проблема сега? Лошото е, че сега почнаха почивните дни и не мога да отида на майстор да прегледаме проблема...
                              Нали казваш, че като оставяш колата винаги дърпаш ръчната. Пробвай както ти казах за няколко дни без ръчна. Може да задържат жилата и от там да се получава.Някой може ли да каже при система управлявана без механичен кантар, какво определя колко е натоварен задният мост на колата, така че да се разпредели спирачното усилие от електрониката?
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X