Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ABS и ръчна

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Комбинацията от индикатора за АБС и този за ръчната е отчитане на грешка ABS+EBD.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #17
      Vladim написа:
      Комбинацията от индикатора за АБС и този за ръчната е отчитане на грешка ABS+EBD.
      за ламерите може ли да обясниш
      ex.Мареа ТД100

      Коментар


        #18
        paralesa написа:
        Vladim написа:
        Комбинацията от индикатора за АБС и този за ръчната е отчитане на грешка ABS+EBD.
        за ламерите може ли да обясниш
        В общи линии, ако светят двата индикатора имаш голям проблем, ако свети само оранжавият по-малък! :D
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          В какъв снисъл голям проблем? какво би се случило? евентуални последствия? Няма начин да е спирачната течност,така ли... всмисъл,на мен ми светнаха тия лампи като я карах и не изгаснаха...после брат ми казва,че повече не са светвали,занапред ще видимкакви биха били последствията,освен неработещ abs ясно е,че като свикне да спира с абс,после ще му е по-трудно вероятно и може да направи беля така,а има риск за нещо друго да повлче след себе си този проблем?
          ex.Мареа ТД100

          Коментар


            #20
            paralesa написа:
            В какъв снисъл голям проблем? какво би се случило? евентуални последствия? Няма начин да е спирачната течност,така ли... всмисъл,на мен ми светнаха тия лампи като я карах и не изгаснаха...после брат ми казва,че повече не са светвали,занапред ще видимкакви биха били последствията,освен неработещ abs ясно е,че като свикне да спира с абс,после ще му е по-трудно вероятно и може да направи беля така,а има риск за нещо друго да повлче след себе си този проблем?
            Освен, че трябва да се адаптираш и да спираш малко по-отдалеч други последствия от неработещ АБС няма! А... и при рязко спиране и блокиране на колелата АБС-а ти помага колата да спира в права траектория, а без него ако някое колело блокира преди другите сис сигурност колата ще се изкриви и трябва да компенсираш с волана. В сервизните ръководства е описано подробно действието на системата, идикатори, датчици... А голям проблем исках да кажа, че това касае АБС-а и няма общо с основната спирачна система. Колата спира много добре и без АБС-а да работи. Когато имах проблеми в два колела (едното беше със счупен датчик, другото с неподходящ лагер и нямаше импулси към датчика) при мен светеха и двата индикатора. Като оправих първо единият проблем червената лампа изгасна и остана само оранжевата. След това оправих и проблема при другото колело и изгасна и оранжевият индикатор и АБС-а проработи!Само да уточня, че тук коментираме второто поколение АБС-и вграждани на нашите коли произведени след 10-ти месец 1998г!
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #21
              Някой изобщо направи ли си труда да напише СВЕЩЕНИТЕ три букви в Търсачката !?Щом свети лампата АБС - модулът не работи ! Колата продължава да спира, като кола с конвенционална спирачна система. Ако свети и лампата за ръчна спирачка/ниско ниво, едновременно с АБС-лампата - означава че повредата е в модула за Електронно Разпределение на Усилието (Electronic Brakeforce Distribution).Спирам и аз, то това вече за кой ли път се обяснява....
              paralesa написа:
              ...като свикне да спира с абс,после ще му е по-трудно вероятно и може да направи беля така,а има риск за нещо друго да повлче след себе си този проблем?
              Брат ти всеки път ли спира с АБС ?! Ако е така - значи има нужда от допълнително обучение по спиране, или поне някой да му обясни че спирането се извършва плавно и от по-далече, а не екстремно в последния момент със скок на педала.

              Коментар


                #22
                не бе човек,Владим ме е разбрал,но Оги малко не е...имах предвид,само за абс-а ли е проблоем или може да доведе до проблем изобщо със спирчната система?!... Вадим ми отговори,благодаря за което Опастността от блокиране на колело или колела ми е ясна,аз карам без абс и знам какво е...той досега не е имал кола със такава ситема на спиране,затова и въпросите ми бяха такива,благодаря за отговорите!
                ex.Мареа ТД100

                Коментар


                  #23
                  Vladim написа:
                  Комбинацията от индикатора за АБС и този за ръчната е отчитане на грешка ABS+EBD.
                  Значи колеги нищо не направих с диагностиката ... Имаше вариант да е от паднал акумулатор и да се е появила грешка / поне при първото ходене така казаха / но втория път във Вантотрейд ми казаха, че такъв вариант няма. Не знам защо ме разкарвах автория път за рекламация на 100 км. като въобще не искаха да я гледат колицата повторно . Нали вече бях платил ... Проблема бил в модула на ABS-a и той бил за смяна. Нека по просветените да кажат така ли е? В общи линии съм много недоволен от обслужването във Вантотрейд. Имаше един маститко там, едва ли не се разсърди че идвам за рекламация, при положение че по телефона техен човек ми каза да се върна за рекламация!! Един пък друг като влезе в кафето на сервиза и го питах готова ли е колата ми отговори че не бил Ванга, опита се да се тежкари на двете колежки с него.. В крайна сметка за 8 минути закачиха колата и ми казаха че нищо не може да се направи. И като го сметнеш 45 лв + 40 лева за две ходене до София в прехваления им сервиз. Не знам какво да направя?
                  Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г

                  Коментар


                    #24
                    Съжалявам, колега... Аз ти препоръчах този сервиз, но явно някогашната ми слава на добър сервиз е изчезнала заедно с повечето перзонал, който е напуснал. На мен преди месец и нещо ми казаха, че ходовата част ми е ОК, а отдясно тропаше зловещо. Днес смених носача на, който двата тампона се бяха разпаднали...Относно АБС-а не знам, какво да те посъветвам. Може би е добре, ако ти се занимава да почистиш датчиците и местата откъдето четат импулси. А между другото колкото и куриозно да звучи, един колега сподели, как е сменил спирачната течност и индикаторите изгаснали... За съжаление е пълно с неподготвени "майстори" на тема АБС. Аз с моят се занимавах 3 години докато го доведа до работещо състояние и то собственовъчно със смяна на, какво ли не...
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #25
                      А, Е ли възможно отново да е "онова" реле Колега, обясни кога светват тези лампи?Даваш на контакт и лампите остават да светят (изобщо не минава чека) или палиш, тръгваш и по някое време светват по време на движение?
                      Alfa 159 SW 2.4 Ti
                      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                      Коментар


                        #26
                        gamma написа:
                        А, Е ли възможно отново да е "онова" реле Колега, обясни кога светват тези лампи?Даваш на контакт и лампите остават да светят (изобщо не минава чека) или палиш, тръгваш и по някое време светват по време на движение?
                        Има 3 варианта:- давам на контакт и двете лапи остават да светят през цялото движение, ако угася колата и пак запаля може и да са изгаснали за определено време;- давам контакт, лампите изгасват и въобще не светват - много рядко ;- давам контакт, лампите изгасват, после по време на движение светват. Това светване може да стане след 500 метра, може след 20 километра, а може и при преминаване през неравност.Интересното е, че преди да се пробват да чистят грешката в сервиза лампите или си светеха отначало или светваха след 400-500 метра. Сега може да мина повече път преди да светнат . Шегата настрана, на мен въобще не ми харесва.
                        Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г

                        Коментар


                          #27
                          Такаааа... При мен симптомите бяха абсолютно същите! Лампите светваха когато си поискат. Проблема беше в студена спойка на платката на АБС-а.Ето темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=19745Смяна на силовото реле на АБС Лукас:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ic.php?t=45795
                          Alfa 159 SW 2.4 Ti
                          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                          Коментар


                            #28
                            Малеее, в какъв филм вкарахте човека не е истина. Може и да не е толкова зле положението. Сега ще си разкажа и моята история, пък дано помогне на някой или поне да му даде насока при подобен случай. Още ми беше новичка и миличка мареата и само на сервиз си я карах, с надеждата че си плащам за професионална услуга, а не някой да ми се учи на колата. Колата като я взех имаше най-уникалните спирачки, които някога бях виждал. Както и да е... заминаха задните накладки. На мареата ми /99-та комби 1.9 ЖТД/, отзад са барабанни. Смениха ми ги най-некадърните "майстори " на планетата. Въпросния малоумник не знаеше как да сложи самонатягащия механизъм на накладките и още след като си взех колата от сервиза, само след няма и километър... ооо, чудо! Колата нямаше вече спирачките на които бях свикнал, нямаше и хубава ръчна и ми светнаха въпросните лампички. След известно време ми писна и отворих барабана. Самообтяжния механизъм беше паднал, изстърган до полустопено състояние от въртенето и изронил зъбите на магнитния фланец за абс-а на лагер-главината. Симптомите и при мен са на 100% като на колегата. Ходих, търсих по моргите лагер главина за мареа 99+ година, но така и не намерих. На всякъде има само главини от модела до 98-ма година. Сега чакам да се развие лагера и ще си реша и 2-та проблема с нов лагер-главина.Провери и при теб какво е положението в барабаните колега. Понякога нещата са толкова прости, но просто не ни се вярва да е така и затова започваме да дълбаем от най-сложното.Дано със споделеното да бъда полезен на някой с подобен проблем.Поздрави!

                            Коментар


                              #29
                              Колега pavlov85... поради невнимание при смяната на задните накладки аз си сторих същата беля, като при теб. От написано ръководство във форума прочетох, как се сменят челюстите, но там не се споменаваше, че се отхлабва жилото на ръчната откъм лоста. Това е елементарно упражнение, което дори се прави на ръка! По-късно четейки описанието на манипулацията в сервизното ръководство разбрах всъщност, как се прави... Та оставайки с две прецакани главини намерих от автоморга два броя за 60лв. Реших да си оставя старите, като то новите избих само магнитният ринг. А тъй, като греста в тях се бе спекла ги разглобих, измих ги хубаво с нафта, след това с разредител и накрая хубаво подсуших. Сложих им нова грес и магнитените рингове от старите главини и положението заспа! :D А между другото не хвърлай колегата в нов филм, защото както той описа при него понякога индикаторите светят, друг път не... Ако магнитите рингове са прецакани индикаторите ще светят непрекъснато, особено оранжевият! Аз посъветвах колегата да почисти датчиците и магнитните рингове на главите отзад и на лагера отпред. И двете манипулации могат да се направят финно с клечки за почистване на уши напоени в спирт. Махат се датчиците колело по колело, като отпред магният ринг се пада в страни от датчика по посока гумата, а отзад е под датчика.
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар


                                #30
                                pavlov85 написа:
                                Малеее, в какъв филм вкарахте човека не е истина. Може и да не е толкова зле положението.
                                Може. На колегата нищо не му пречи да провери. Една профилактика няма да му е излишна, а и ще види какво е положението на задните накладки Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик. Аз също съм бил във филма със смяна на задните накладки И при мен механизма за ръчната на челюстите беше задрал в главината, но не беше успял да прецака магнитния пръстен. От триенето обаче се бяха отделили стружки. Те пък полепнали по пръстена и от това АБС-а се включваше постоянно.
                                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                                Коментар

                                Working...
                                X