Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ABS и ръчна

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    gamma написа:
    От триенето обаче се бяха отделили стружки. Те пък полепнали по пръстена и от това АБС-а се включваше постоянно.
    Почиствам ги всяка година не са ми стъргали при мен ,но имам стружки.70000 км. с едни и същи задни накладки за сметка на предните ще ги сменям 3 път.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #32
      "Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик."Колега, ДА ама НЕ! Ако е прееб@но ЕКУ-то на АБС-а поради някаква причина, а датчика е здрав, то тогава съм съгласен, че "ще светва предимно жълтата лампа на абс-а". В сучая на нашите марейки, управлението на ЕБД-то също взима информация от същия въпросен датчик и просто скапе ли се датчика или магнитния назъбен ринг, то тогава ЕКУ-то след първоначалната си проверка изключва АБС и ЕБД функцията.А относно проблема на колегата Торнадо, за износването на накладките... ако колата има работещо ЕБД и самообтяжни машинки на челюстите в барабана, то би трябвало да има изравнено усилие при спирането на 4-те колела и съответно равномерно износване на накладките. Има няколко логични обяснения защо става така: да не действа ебд-то или да не работят коректно самообтяжните машинки. или пък вече да е толкова износен барабана, че буталцата да не могат да избутат достатъчно челюстите към барабана. А е възможно да има проблем и със самите буталца. Бях чел някъде, че кола с абс е най-добре да се обезвъздуши със специален стенд, който отварял всички клапани в абс модула и по този начин се обезвъздушавало всичко хубаво. Знам ли и аз... като цяло стихията ми е в електрониката, не съм спец по железарията ако ти се занимава с колата можеш да опиташ всичко, докато отстраниш проблема, и съм сигурен че ще се справиш по-добре отколкото в някой сервиз ще ти го направят ако ли не им я давай, и те да си блъскат главите Мареата като цяло е автомобил с уникални спирачки Успех!

      Коментар


        #33
        pavlov85 написа:
        "Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик."Колега, ДА ама НЕ! Ако е прееб@но ЕКУ-то на АБС-а поради някаква причина, а датчика е здрав, то тогава съм съгласен, че "ще светва предимно жълтата лампа на абс-а". В сучая на нашите марейки, управлението на ЕБД-то също взима информация от същия въпросен датчик и просто скапе ли се датчика или магнитния назъбен ринг, то тогава ЕКУ-то след първоначалната си проверка изключва АБС и ЕБД функцията....
        Да де... обаче си представи, че датчика е здрав, магнитните рингове също, но има толкова боклук между датчика и тях, че той понякога работи коректно, а друг път не. Освен при подаване на контакт системата прави тест при движение от около няколкостотин метра и тогава светва и червеният индикатор, ако има проблем. Странното е, че при мен бе прецакан единият датчик и дълго време карах без такъв, просто бе откачен. АБС-ът разбира се не работеше, а от индикаторите светеше само оранжевият. Преди това светеше и червеният, но сменяйки лагер се оказа, че този, който е на колата е обикновен, а не с магнитен ринг. Като сложих коректния лагер червеният индикатор загасна и остана само оранжевият при положение, че от другата страна въобще нямаше датчик
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #34
          pavlov85 написа:
          А относно проблема на колегата Торнадо, за износването на накладките... ако колата има работещо ЕБД и самообтяжни машинки на челюстите в барабана, то би трябвало да има изравнено усилие при спирането на 4-те колела и съответно равномерно износване на накладките. Има няколко логични обяснения защо става така: да не действа ебд-то или да не работят коректно самообтяжните машинки. или пък вече да е толкова износен барабана, че буталцата да не могат да избутат достатъчно челюстите към барабана. А е възможно да има проблем и със самите буталца. Бях чел някъде, че кола с абс е най-добре да се обезвъздуши със специален стенд, който отварял всички клапани в абс модула и по този начин се обезвъздушавало всичко хубаво. Знам ли и аз... като цяло стихията ми е в електрониката, не съм спец по железарията ако ти се занимава с колата можеш да опиташ всичко, докато отстраниш проблема, и съм сигурен че ще се справиш по-добре отколкото в някой сервиз ще ти го направят ако ли не им я давай, и те да си блъскат главите Мареата като цяло е автомобил с уникални спирачки Успех!
          Аз от липса на спирачно усилие на задния мост не се оплаквам.Ако имам някакви съмнения ще посетя първия пункт за ГТП за да видя какви са усилията на всички колела.При мен ЕБД няма.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #35
            Владим, явно при теб е така, както казваш-не споря. Просто се опитваме логически да разсъждаваме защо може да се получава така. Наистина е супер объркващо това нещо и няма никаква логика. И двете системи /АБС и ЕБД/ ползват за обратна информация точно тази от датчиците на колелата. Ако поради каквато и да е причина еку-то не получава информация от всички датчици, би трябвало след тестовете си да ги изключи и двете системи. Ще се радвам ако някой по-запознат се включи в темата да изкаже и той мнение, да разнищим нещата Между другото Владим, колко ти струваше този лагер с магнитния ринг?

            Коментар


              #36
              pavlov85 написа:
              ...Между другото Владим, колко ти струваше този лагер с магнитния ринг?
              Точно 86лв. SKF от официален вносител. Но това бе цена преди три години. Още тогава на сайта на AХМ ауто обаче цените на лагерите бяха над 110 и то за други марки...
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #37
                pavlov85 написа:
                Просто се опитваме логически да разсъждаваме защо може да се получава така. Наистина е супер объркващо това нещо и няма никаква логика. И двете системи /АБС и ЕБД/ ползват за обратна информация точно тази от датчиците на колелата. Ако поради каквато и да е причина еку-то не получава информация от всички датчици, би трябвало след тестовете си да ги изключи и двете системи. Ще се радвам ако някой по-запознат се включи в темата да изкаже и той мнение, да разнищим нещата
                Аз си го обяснявам така. Ако някой от датчиците подава некоректна информация, било то поради прахоляк по магнитната гривна или поради дефект в самия датчик спира да работи АБС-а. ЕБД-то обаче влиза в някакъв сервизен режим и дефакто си работи т.е. разпределението на спирачното усилие преден-заден мост е 70/30 примерно, а не 50/50. Това е като при двигателя. Когато някой от датчиците даде фира, ЕКУ-то влиза в някакъв сервизен режим, но мотора продължава да работи, макар и с параметри различни от "идеалните". Това са си мои разсъждения Аз също ще се радвам някой, който се е борил с тази система да се включи с инфо.
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  #38
                  Ако правим аналогия с двигателя, има някаква логика в думите ти. Когато става въпрос за системи свързани със сигурността, такива термини от типа на "сервизен режим" са просто несъвместими. Знаете в автомобило строенето, думата сигурност е водеща и едва ли някой би си позволил да направи сервизни режими на системи свързани с това. Незнам...вие как мислите?

                  Коментар


                    #39
                    pavlov85 написа:
                    Ако правим аналогия с двигателя, има някаква логика в думите ти. Когато става въпрос за системи свързани със сигурността, такива термини от типа на "сервизен режим" са просто несъвместими. Знаете в автомобило строенето, думата сигурност е водеща и едва ли някой би си позволил да направи сервизни режими на системи свързани с това. Незнам...вие как мислите?
                    Сервизният режим при модула на АБС-а се изявява в това, че просто изключва напълно и колата спира, като нормален автомобил без АБС.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #40
                      Точно! Същото предполагам е и с ЕБД модула. Живия пример го имам на моята мареа. Скапа се магнитния ринг на заден ляв лагер-главина и веднага отказаха и двете системи.

                      Коментар


                        #41
                        pavlov85 написа:
                        Точно! Същото предполагам е и с ЕБД модула. Живия пример го имам на моята мареа. Скапа се магнитния ринг на заден ляв лагер-главина и веднага отказаха и двете системи.
                        Кое устройство тогава разпределя спирачното усилие?И същия въпрос, но в случая ако махнем бушона на АБС, т.е. изключим системата.
                        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                        http://www.keepfighting.ms

                        Коментар

                        Working...
                        X