gamma написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ABS и ръчна
Collapse
X
-
"Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик."Колега, ДА ама НЕ! Ако е прееб@но ЕКУ-то на АБС-а поради някаква причина, а датчика е здрав, то тогава съм съгласен, че "ще светва предимно жълтата лампа на абс-а". В сучая на нашите марейки, управлението на ЕБД-то също взима информация от същия въпросен датчик и просто скапе ли се датчика или магнитния назъбен ринг, то тогава ЕКУ-то след първоначалната си проверка изключва АБС и ЕБД функцията.А относно проблема на колегата Торнадо, за износването на накладките... ако колата има работещо ЕБД и самообтяжни машинки на челюстите в барабана, то би трябвало да има изравнено усилие при спирането на 4-те колела и съответно равномерно износване на накладките. Има няколко логични обяснения защо става така: да не действа ебд-то или да не работят коректно самообтяжните машинки. или пък вече да е толкова износен барабана, че буталцата да не могат да избутат достатъчно челюстите към барабана. А е възможно да има проблем и със самите буталца. Бях чел някъде, че кола с абс е най-добре да се обезвъздуши със специален стенд, който отварял всички клапани в абс модула и по този начин се обезвъздушавало всичко хубаво. Знам ли и аз... като цяло стихията ми е в електрониката, не съм спец по железарията ако ти се занимава с колата можеш да опиташ всичко, докато отстраниш проблема, и съм сигурен че ще се справиш по-добре отколкото в някой сервиз ще ти го направят ако ли не им я давай, и те да си блъскат главите Мареата като цяло е автомобил с уникални спирачки Успех!
Коментар
-
pavlov85 написа:"Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик."Колега, ДА ама НЕ! Ако е прееб@но ЕКУ-то на АБС-а поради някаква причина, а датчика е здрав, то тогава съм съгласен, че "ще светва предимно жълтата лампа на абс-а". В сучая на нашите марейки, управлението на ЕБД-то също взима информация от същия въпросен датчик и просто скапе ли се датчика или магнитния назъбен ринг, то тогава ЕКУ-то след първоначалната си проверка изключва АБС и ЕБД функцията....Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
pavlov85 написа:А относно проблема на колегата Торнадо, за износването на накладките... ако колата има работещо ЕБД и самообтяжни машинки на челюстите в барабана, то би трябвало да има изравнено усилие при спирането на 4-те колела и съответно равномерно износване на накладките. Има няколко логични обяснения защо става така: да не действа ебд-то или да не работят коректно самообтяжните машинки. или пък вече да е толкова износен барабана, че буталцата да не могат да избутат достатъчно челюстите към барабана. А е възможно да има проблем и със самите буталца. Бях чел някъде, че кола с абс е най-добре да се обезвъздуши със специален стенд, който отварял всички клапани в абс модула и по този начин се обезвъздушавало всичко хубаво. Знам ли и аз... като цяло стихията ми е в електрониката, не съм спец по железарията ако ти се занимава с колата можеш да опиташ всичко, докато отстраниш проблема, и съм сигурен че ще се справиш по-добре отколкото в някой сервиз ще ти го направят ако ли не им я давай, и те да си блъскат главите Мареата като цяло е автомобил с уникални спирачки Успех!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Владим, явно при теб е така, както казваш-не споря. Просто се опитваме логически да разсъждаваме защо може да се получава така. Наистина е супер объркващо това нещо и няма никаква логика. И двете системи /АБС и ЕБД/ ползват за обратна информация точно тази от датчиците на колелата. Ако поради каквато и да е причина еку-то не получава информация от всички датчици, би трябвало след тестовете си да ги изключи и двете системи. Ще се радвам ако някой по-запознат се включи в темата да изкаже и той мнение, да разнищим нещата Между другото Владим, колко ти струваше този лагер с магнитния ринг?
Коментар
-
pavlov85 написа:Просто се опитваме логически да разсъждаваме защо може да се получава така. Наистина е супер объркващо това нещо и няма никаква логика. И двете системи /АБС и ЕБД/ ползват за обратна информация точно тази от датчиците на колелата. Ако поради каквато и да е причина еку-то не получава информация от всички датчици, би трябвало след тестовете си да ги изключи и двете системи. Ще се радвам ако някой по-запознат се включи в темата да изкаже и той мнение, да разнищим нещатаAlfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Ако правим аналогия с двигателя, има някаква логика в думите ти. Когато става въпрос за системи свързани със сигурността, такива термини от типа на "сервизен режим" са просто несъвместими. Знаете в автомобило строенето, думата сигурност е водеща и едва ли някой би си позволил да направи сервизни режими на системи свързани с това. Незнам...вие как мислите?
Коментар
-
pavlov85 написа:Ако правим аналогия с двигателя, има някаква логика в думите ти. Когато става въпрос за системи свързани със сигурността, такива термини от типа на "сервизен режим" са просто несъвместими. Знаете в автомобило строенето, думата сигурност е водеща и едва ли някой би си позволил да направи сервизни режими на системи свързани с това. Незнам...вие как мислите?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
pavlov85 написа:Точно! Същото предполагам е и с ЕБД модула. Живия пример го имам на моята мареа. Скапа се магнитния ринг на заден ляв лагер-главина и веднага отказаха и двете системи.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар