Здравейте колеги,може ли някой да ми обясни принципа на работа на регулатора на спирачното усилие на задните спирачки при Фиат Типо.Знам какво прави това чудо, ама не мога да разбера какво има вътре в него и как точно работи, а мисля, че имам проблем с налягането в задните спирачки.Пружината на моя регулатор е хлабава и реално изобщо не му действа. Хода на лоста на самия регулатор е много малък според мен. Понякога колата спира супер, понякога почти нямам спирачки.Смених предни маркучета, спирачната помпа, раздвижих механизмите за регулиране на задните накладки, накладките отпред и отзад са почти нови...Конкретния въпрос ми е за принципа на работа на регулатора и колко трябва да е хода на лоста му.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за регулатор на спирачното усилие
Collapse
X
-
Пружината трябва да е хлабава (и аз си мислех,че не е наред). Когато някой седне отзад и натежи,тогава се опъва пружината,тя дърпа лостчето, от своя страна то натиска буталцето на регулатора и пуска повече спирачна течност на задните колела.Ако нямаш кой знае какви проблеми със задните колела не пипай реглажа на кантарчето,че трудно се настройва- в единия случай хващат почти само задните колела, в другата крайност на реглажа само предните.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
-
Нещо не съм съгласен с теб относно усилията на пружината...Първо: Механизма, който опъва пружината на Типо-то така е направен, че при натоварване на задния мост тази пружина се охлабва, а не се натяга...Второ: Според Porter manual тази пружина трябва да се опъне с усилие 55 Nm и така да се стегне, което значи, че тя не трябва да е хлабава, а да е натегната с усилието 55 NmТрето: Моля хората, които мислят, че неща като този регулатор не трябва да се пипат, да не пишат в тази темаЧакам други мнения...FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser
Коментар
-
Аз го разглобявах и рециклирах моето кантарче. Първоначално и аз гледах, мигах и се чудих как работи и на какъв принцип е. Оказва се, че при натискане на педала на спирачката, спирачната течност изтласква буталцата на кантарчето до толкова, доколкото им позволява пружината и планката. Това от своя страна е функция на разстоянието между задния мост и асфалта. И съответно минава по-малко или повече течност през кантарчето.Не пружината и планката движат буталцата - те само определят хода им. Движи ги спирачната течност.
Коментар
-
До /////
/////, здравей...Теб за себе си съм те обявил за може би най-компетентния във форума на Фиат и съм склонен да вярвам на всяко едно твое мнение...Благодаря за информацията и снимките и ако някой ден се запозная с теб бих се радвал...Може би като дойда на морето с регулираните си спирачки...FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser
Коментар
-
Добре ама някой да ми каже на какъв принцип се ограничават задните колела на пунто МК1 . имам такова в гаража и като гледам е с две отделни регулаторчета и то пасивни. В смисъл че не са вързани с натоварването на колата. снабдих се с такива с намерението да ги слагам на типо че типото ми отдавна няма кантар а зимата е лудница без регулатор на задните колела. Варианта с тия от пунтото ми се видя най безобиден и лесен за изпълнение. Надявам се да стане . Предполагам че на пунто просто ограничават дебита на спирачната течност.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар