Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Я кажете и на мен за АБС-а

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Я кажете и на мен за АБС-а

    Преди да дам 30 лв за диагностика и да оставя някои мастор да ровичка колата ми което не е от наи приятните ми изживявания че после тряя да вървя след него и да оправям, кажете имате ли идея какво ми създава следния проблем. Лампата на АБС-а светка и изгсва когато си иска. Може да дам контакт да запля и да свети а по някое време както си карам да изгасне, случва се и обратното, давам контакт прави си чек и гасне ама по някое врем както си карам светва пак, в движение мога да махна контакта и пак да го дам тогава задължително гасне, може до края на пътуването да не светне амо може и да. Мерих датчиците всички показват по 1.2 К-ома. Някъкви идеи преди да изхарча грешни 30 лева изкарани с могно пот и зор в тея дни на световна финансова криза
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    АБС- а работи ли ти когато свети лампата- влачи ли гуми или дъдре на педала като при изправен АБС?!
    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

    Коментар


      #3
      и ще е добре , ако някой знае да сподели - какъв АБС компютър се слага на тоз модел Браво ??!?!във визата тестване на АБС на Браво - НЯМА,има за-Купе-Барчета-Мареа ...и тому подобнье,но за Браво - нъцки.Та с кой точно модел се тества ?

      Коментар


        #4
        " ... кажете имате ли идея какво ми създава следния проблем. Лампата на АБС-а светка и изгасва когато си иска. ..."Лош контакт някъде по кабелите и куплунзите. Намери от ръководството схемата и прегледай всички връзки. Ако не се оправи, тогава ходи на сервиз и диагностика. Успех.
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          така и направих, кабели куплунзи прегледах пръсках с контактен спреи, ама нъцки, също и двата бушона за АБС са проверени. Ще се жертват пари, сега отивам после ще ви пиша какво е показал компа или там квото е.
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

          Коментар


            #6
            ......такаааа, тръгнах за мастора то па зе че изгасна лампата, викам си на ума, може дет съм чистил букси тва онова да съм оправил проблема и с лошия ми англииски до колкото четох в мануала маи ми се стори че пишеше нещо че пълния чек превключвал след като колелата се завъртят с 5км в час и системата отчете и правилна работа на датчиците. Знам ли може и да бъркам, но изгасна и не е светвала повече при последвало движение по дупки палене гасене и тем подобни, ще я изчакам така някои ден да видим
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #7
              Това дето някой ти го обяснява за лош контайт по куплонзите го остви на последно място. Та и някой може да почне за прекъснат кабел да ти разправя пак е същото. Шансат да имаш точно тези проблеми клони към нула. Просто такава е конструкцията че там само умишлено можеш да направиш нещо че да не работи. А почти на 100% съм сигурен че някой от датчиците вече се е напукал и е пътник но само от време на време прави проблема. Много е трудно да се хване кой е. За туй мултицета в жабката и като почне мериш на момента. Друг вариант нямаш. То има ама с подмяна ама финансово не е оправдан.Изпитано на собствен мртод на собствен гръб че и на яколко коли. Ами добре колегите що годе се справяха с меренето. Бях правил тема по въпроса даже и как се пренавиват. И там съм описал как и защо се скапват. Те някой колеги като имсе случи нещо подобно викат остави го да му се утаятд дефектите и тогава ще го гледаме.
              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


              http://vbox7.com/play:124bedab

              Коментар


                #8
                lov написа:
                Това дето някой ти го обяснява за лош контайт по куплонзите го остви на последно място. Та и някой може да почне за прекъснат кабел да ти разправя пак е същото. Шансат да имаш точно тези проблеми клони към нула. Просто такава е конструкцията че там само умишлено можеш да направиш нещо че да не работи. А почти на 100% съм сигурен че някой от датчиците вече се е напукал и е пътник но само от време на време прави проблема. Много е трудно да се хване кой е. За туй мултицета в жабката и като почне мериш на момента. Друг вариант нямаш. То има ама с подмяна ама финансово не е оправдан.Изпитано на собствен мртод на собствен гръб че и на яколко коли. Ами добре колегите що годе се справяха с меренето. Бях правил тема по въпроса даже и как се пренавиват. И там съм описал как и защо се скапват. Те някой колеги като имсе случи нещо подобно викат остави го да му се утаятд дефектите и тогава ще го гледаме.
                Приятелю точно така правя, мултицета в жабката и кат светне меря, заден десен още първи път кат реших да ги меря не показваше нищо, обаче сега вече колкото и пъти да го меря все показва ала лампата свети. Но винаги показва малко повечеот другите незнам това признак ли е , другите 3 показват 1.1к-ом а тоя се качва до 1.24!?!?!?! показателно ли е това?
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #9
                  Такаааа, проведох следния наУчен експеримент, одеве слезнах и тоя същия датчик пак не показа нищо при замерване(заден десен), и направих следното. Взех две тънки жички като за бушон и ги пъхнах в буксата и я затворих, за жичките вързах мултицета. Същото направих и с другия датчик на лявото задно колело с още един мултицет. При загасена кола без контакт единия демек здравия (ляв) показва 1.1 к-ома а другия 1.2 к-ома, като дам на конаткт здравия показва 0.45 а другия 2.12. по време на движение здравия показва около 0.4-0.5 к- ома а другия 1.9- 2.2 че и до 3.0 стига. Дори имаше моменти в които изчезваше на цяло, уреда остава на 1 Обаче фатката с лампата никък не ми е ясна. Тая скапана лампа при тея стоиности си светеше, на връщане пак при същите стоиности и на двата датчика пък взе че изгасна. После взе че светна барабар с другата лампа на ръчната, тогава десния датчик пак беше изчезнал от обзора на мултицета и показваше 1, демек нема никои. После по едно време заработи и първо изгасна червената лампа на ръчната а малко след нея и другата на АБС-а. Докато я вкарам в гаража тоя датчик пак изчезна но старнното е че нито една лампа не светна. Изгасих колата меря датчика нема никои а лампа на таблото не свети. Или тоя комп прави проверка през определен интервал време или не знам ква е тая мистерия.
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #10
                    кажете с какво програма се четат грешките за този АБС
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      Сега мерих и моите като стойностите са следните.Преден ляв-1,29Преден десен-1,32Заден ляв-1,58Заден десен-1,55Имам проблем и аз някакъв ,но засега не се прояви след като обходих всичките датчици и включително вадих голямата букса от самия модул на АБС.При мен понякога моторчето остава да работи когато колата не е на контакт.За 3 години го беше правила около 2 пъти ,но последния месец вече 3 пъти го прави този номер.
                      Sev написа:
                      кажете с какво програма се четат грешките за този АБС
                      И аз това питах в темата за Визата ,но никой не отговори.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Slavi_Lancia написа:
                        Или тоя комп прави проверка през определен интервал време или не знам ква е тая мистерия.
                        Да точно така е при ниски скорости под 10-15 не се интересува от датчиците освен ако не натиснеш рязко спирачката. Аз на времето не се задълбочих да разучавам основно как точно става проверката щото си имам други занимания и това го правих така да се каже от спортна злоба. Другия вариант за мерене е по напрежение. Самия датчик се явява като генератор на напрежение. Мериш напреженията които генерира датчика дори и при ниски обороти на въртене може да се отчете. И както писах преди точно така почват да се скапват по малко. Щом ти изчезва някой със сигурност причината е в него.. И да не пускам нов пост към "торнадо" Щом ти остава да работи помпата имаше точно какво се скапва в блока на АБС .Едно силово реле. Друг колега се беше постарал точно да опише ремонта.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          Slavi_Lancia написа:
                          После взе че светна барабар с другата лампа на ръчната
                          При коли след 1999 година датчиците могат да се премерят само с осцилоскоп. В смисъл, че с обикновен оммметър няма да стане, поне и според аутодата-та.Аз съм единият, който е ремонтирал впросното реле, но при мен светваха две лампи едновременно, тази на АБС-а и тази за ниско ниво са спирачна течност т.е. грешка в управляващия модул.Знаеш ли точно модела на АБС-а?
                          Alfa 159 SW 2.4 Ti
                          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                          Коментар


                            #14
                            Slavi_Lancia написа:
                            Такаааа, проведох следния наУчен експеримент, одеве слезнах и тоя същия датчик пак не показа нищо при замерване(заден десен), и направих следното. Взех две тънки жички като за бушон и ги пъхнах в буксата и я затворих, за жичките вързах мултицета. Същото направих и с другия датчик на лявото задно колело с още един мултицет. При загасена кола без контакт единия демек здравия (ляв) показва 1.1 к-ома а другия 1.2 к-ома, като дам на конаткт здравия показва 0.45 а другия 2.12. по време на движение здравия показва около 0.4-0.5 к- ома а другия 1.9- 2.2 че и до 3.0 стига. Дори имаше моменти в които изчезваше на цяло, уреда остава на 1 Обаче фатката с лампата никък не ми е ясна. Тая скапана лампа при тея стоиности си светеше, на връщане пак при същите стоиности и на двата датчика пък взе че изгасна. После взе че светна барабар с другата лампа на ръчната, тогава десния датчик пак беше изчезнал от обзора на мултицета и показваше 1, демек нема никои. После по едно време заработи и първо изгасна червената лампа на ръчната а малко след нея и другата на АБС-а. Докато я вкарам в гаража тоя датчик пак изчезна но старнното е че нито една лампа не светна. Изгасих колата меря датчика нема никои а лампа на таблото не свети. Или тоя комп прави проверка през определен интервал време или не знам ква е тая мистерия.
                            Не ми е ясно как по време на движение мериш съпротивление на датчиците??По време на движение те са генератир на напрежение и трябва да отчиташ от 150-200 мВ напрежение нагоре според оборотите на колелата.Може да се мери с осцилоскоп,но може и с мултицет поставен на променлив ток.Кривата е класическа синусоида.

                            Коментар


                              #15
                              lov написа:
                              И да не пускам нов пост към "торнадо" Щом ти остава да работи помпата имаше точно какво се скапва в блока на АБС .Едно силово реле. Друг колега се беше постарал точно да опише ремонта.
                              Мерси много за насоката намерих темата.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=37691
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X