Днес минах технически преглед и ми направиха тест на спирачките....предната ос е в нормите - дясното колело спира малко повоче, но в нормите.Проблема е в задната ос - при натискане на педала на спирачките се оказва, че само лявото колелп спира....при дясното отчете почти нулево усилие...Интересното е, че при дърпане на ръчната и двете работят....Та къде може да е проблема?Предните дискове и накладки са нови - на няма и 10000км....задните са на година и половина - Permafuse...на около 35000км.....от известно време усещам, че колата не спира, както преди....мислех си, че е от новите предни дискове и накладки, но сега разбрах, че положението отзад е доста зле.Възможно ли е проблема да е в задните накладки или е неще друго?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със спирачките след технически преглед.
Collapse
X
-
Цилиндърчетета?Аз смених и двете, бяха блокирали. Работа за един час от майстор..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
-
има едни саморегулиращи се механизми, дето само името им е такова, не са от най-саморегулиращите се. Когато примерно направиш20-30000 км и се поизтъркат накладките, съотвветно седят по-далече от барабана. в такъв случай трябва ей тези механизми да прещракат и да ги напънат и винаги да са на едно и също разстояние от барабана, обаче моя опит показва, че не действат. моите са си от италия все още накладките, механизмите са чисти, не са повредени, движат с идеално и въпреки това не преищракват автоматично, за да напънат накладката- в следствие на това педала ти почва да хваща по-надолу, защото му е нужен повече ход, докато опрат задните накладки и почнат да спират. освен това натоварваш и предните, защото те и без тва първо спират, а така се получава, че почти само те спират цялата кола- в следствие си заминават по-бързо, а колата не спира ефикасно. в твоя случай очевидно едната от тези планки за регулиране не е сработила и ги държи далече от барабана, затова ти натискаш, колата вече почти ще завлачи колелета, но на задното ти дясно ли беше... забравих накладката е прекалено далече и хода й не е стигнал до барабана. тва е единия вариант, другия е примерно да ти тече цилиндърчето, да имаш някакво запушване към това колело... махаш барабана, някой натиска и ти гледаш- ако се движат накладките нагласяш на ръка планката за регулиране и затваряш. добре е да се почисти преди това, за да си бачкат сами, ако въобще е възможно това.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Залагам на блокирало цилиндърче.Ако е от саморегулиращите механизми все ще покаже някаква стойност с повече натискане на педала.Цената на цилиндърчето за Мареа преди 2 години беше 11 лв. така ,че сменяй и двете и скоро отзад няма да пипаш.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Geraka написа:А това цилиндърче няма общо при работата на ръчната...така ли?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
Geraka написа:А това цилиндърче няма общо при работата на ръчната...така ли?
Коментар
-
Ако не си сменял барабани, най вероятно вече са на границата на износване/макс. вътрешен диаметър/ и при спиране задното буталце почти излиза от цилиндъра дори и при нови накладки/държи го само гум. маншон/.При мен бе така при точно същата ситуация/на валяците в КАТ/ т.е. и при нови накладки-няма задна спирачка, макар да има ръчна-бетон.Решението-барабани/2х60лв/+цилиндърче-22лв.Смяната става лесно и бързо.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
-
Ами колега преди около 30000км, като купих колата сменях задни накладки - още тогава барабаните си имаха бая ръб, но ми казаха, че може и така да се кара...нови барабани с нови цилиндърчета и накладки май доста ще ми стъпи така като гледам...мисля да пробвам като за начало само с цилиндърчетата да видим какво ще стане....а ти как така си сменял барабани без да смениш накладките?Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
///// написа:Аз те съветвам като първа стъпка да отвинтиш пробката за обезвъздушаване! Ако не протече от там спирачна течност, дори и след натискане на педала на спирачката - има някъде запушване, а ако потече - блокирало цилиндърче!Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Като минавах през КАТ разчитах на отскоро новите ми задни накладки без да предполагам че барабаните са на максимума износване/204,5мм както се оказа/ и на валяците едното задно колело нацяло загуби крачна спирачка макар че ръчната бе бетон.Както и да е минах/на доверие/ и като свалих колелото в къщи задното цилиндърче бе излязло докрай/държеше го само маншона/.Тогава разбрах че и да сменя само цилиндъра и при нови накладки пак няма да има ефект.т.е.при износени барабани/с голям вътр.диаметър/ във всеки един момент можеш да останеш без спирачки/ като ти изхвръкне някое буталце/.Вече имах критична ситуация веднъж когато при износена задна накладка се отлюспи цялото феродо и едва спрях при желязно триене на ръба във завой от Шипка надолу.Така че със спирачки и гуми-никакви компромиси.Ако се потвърди диагнозата при теб -само смяна на барабани.Сега при мен леко да я чукнеш и веднага кове на място./скоро смених и предните дискове.И те бяха на границата/.На 218хил. съм и си му идва реда на всичко поред.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
-
сега темата е подходяща като че ли за моя случаи .... преди 2 - 3 дни отворих барабаните да видя как е положението и да си понастроя малко накладките че тракаха .... оправих го тоя проблем затварям барабана и излизам .... и, педала различен но си мислех е от настроиката , колата нещо не я чувствам добре .... следва случка ... спирачките отказват .... педала нещо долу седи и е много твърд сега ... смених накладки отпред щото бяха много зле .... отзаде имат още живот .... обаче засилвам колата натискам спирачката и какво се получава задно ляво колело нехваща .... свалям барабана , баща ми придържа накладките.натискам леко,немърда .... накакво може да се държи втвърдяването , отзад въобще няма налягане ...
Коментар
-
Отзад доста често се запушват маркучите, аз и на двата ни фиата съм ги сменял. Блокират и цилиндърчета, саморегулиращите механизми също правят мизерии както каза Pakumba, ама на тях им намерих цаката покрай одисеята с блокирането на задните колела преди предните. Самите механизми се накисват за 5-10 мин в преобразувател на ръжда,след което се смазват с тънко масло всичките движещи се части по тях,както и местата на които накладката трие в основата на задния спирачен апарат ,а механизмите започват да си прещракват хубаво като нови.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар