Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със спирачките след технически преглед.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със спирачките след технически преглед.

    Днес минах технически преглед и ми направиха тест на спирачките....предната ос е в нормите - дясното колело спира малко повоче, но в нормите.Проблема е в задната ос - при натискане на педала на спирачките се оказва, че само лявото колелп спира....при дясното отчете почти нулево усилие...Интересното е, че при дърпане на ръчната и двете работят....Та къде може да е проблема?Предните дискове и накладки са нови - на няма и 10000км....задните са на година и половина - Permafuse...на около 35000км.....от известно време усещам, че колата не спира, както преди....мислех си, че е от новите предни дискове и накладки, но сега разбрах, че положението отзад е доста зле.Възможно ли е проблема да е в задните накладки или е неще друго?
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    Цилиндърчетета?Аз смених и двете, бяха блокирали. Работа за един час от майстор.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      #3
      има едни саморегулиращи се механизми, дето само името им е такова, не са от най-саморегулиращите се. Когато примерно направиш20-30000 км и се поизтъркат накладките, съотвветно седят по-далече от барабана. в такъв случай трябва ей тези механизми да прещракат и да ги напънат и винаги да са на едно и също разстояние от барабана, обаче моя опит показва, че не действат. моите са си от италия все още накладките, механизмите са чисти, не са повредени, движат с идеално и въпреки това не преищракват автоматично, за да напънат накладката- в следствие на това педала ти почва да хваща по-надолу, защото му е нужен повече ход, докато опрат задните накладки и почнат да спират. освен това натоварваш и предните, защото те и без тва първо спират, а така се получава, че почти само те спират цялата кола- в следствие си заминават по-бързо, а колата не спира ефикасно. в твоя случай очевидно едната от тези планки за регулиране не е сработила и ги държи далече от барабана, затова ти натискаш, колата вече почти ще завлачи колелета, но на задното ти дясно ли беше... забравих накладката е прекалено далече и хода й не е стигнал до барабана. тва е единия вариант, другия е примерно да ти тече цилиндърчето, да имаш някакво запушване към това колело... махаш барабана, някой натиска и ти гледаш- ако се движат накладките нагласяш на ръка планката за регулиране и затваряш. добре е да се почисти преди това, за да си бачкат сами, ако въобще е възможно това.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Залагам на блокирало цилиндърче.Ако е от саморегулиращите механизми все ще покаже някаква стойност с повече натискане на педала.Цената на цилиндърчето за Мареа преди 2 години беше 11 лв. така ,че сменяй и двете и скоро отзад няма да пипаш.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          А това цилиндърче няма общо при работата на ръчната...така ли?
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Geraka написа:
            А това цилиндърче няма общо при работата на ръчната...така ли?
            Да.Жилото на ръчната опъва едно лостче закачено на едната накладка и усилието се предава на другата посредством саморегулиращия механизъм така ,че изключваме неработещ саморегулиращ механизъм ако ръчната ти хваща на 3-4 зъб и с врмето не се вдига.За да си сигурен ,че цилиндърчето ти прави мизерии демонтираш барабана от страната която няма никакво усилие,подбираш си две щангички и ги запъваш на капака зад накладките,твой приятел натиска педала много бавно а ти държиш щангите за да не излязат буталцата от цулиндърчето ако същото работи ,ако не работи просто няма да стане нищо.Ако още в началото накладките не започнат да се разтварят не го карай да скача върху педала ами сменяй цилиндърчето и си промии системата така и така си я разхерметизирал.Прекарай поне 300 мл.течност ДОТ 4 и пусни от всички апарати на преден и заден мост.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Geraka написа:
              А това цилиндърче няма общо при работата на ръчната...така ли?
              да, и един съвет - като купуваш ново цилиндърче си носи старото и сравнявай на място.

              Коментар


                #8
                Аз те съветвам като първа стъпка да отвинтиш пробката за обезвъздушаване! Ако не протече от там спирачна течност, дори и след натискане на педала на спирачката - има някъде запушване, а ако потече - блокирало цилиндърче!

                Коментар


                  #9
                  Ако не си сменял барабани, най вероятно вече са на границата на износване/макс. вътрешен диаметър/ и при спиране задното буталце почти излиза от цилиндъра дори и при нови накладки/държи го само гум. маншон/.При мен бе така при точно същата ситуация/на валяците в КАТ/ т.е. и при нови накладки-няма задна спирачка, макар да има ръчна-бетон.Решението-барабани/2х60лв/+цилиндърче-22лв.Смяната става лесно и бързо.
                  BRAVA TD100 ELX `98

                  Коментар


                    #10
                    Ами колега преди около 30000км, като купих колата сменях задни накладки - още тогава барабаните си имаха бая ръб, но ми казаха, че може и така да се кара...нови барабани с нови цилиндърчета и накладки май доста ще ми стъпи така като гледам...мисля да пробвам като за начало само с цилиндърчетата да видим какво ще стане....а ти как така си сменял барабани без да смениш накладките?
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      ///// написа:
                      Аз те съветвам като първа стъпка да отвинтиш пробката за обезвъздушаване! Ако не протече от там спирачна течност, дори и след натискане на педала на спирачката - има някъде запушване, а ако потече - блокирало цилиндърче!
                      Колега къде точно е тая пробка?
                      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                      Коментар


                        #12
                        От вътрешната страна на барабана - горе!

                        Коментар


                          #13
                          Като минавах през КАТ разчитах на отскоро новите ми задни накладки без да предполагам че барабаните са на максимума износване/204,5мм както се оказа/ и на валяците едното задно колело нацяло загуби крачна спирачка макар че ръчната бе бетон.Както и да е минах/на доверие/ и като свалих колелото в къщи задното цилиндърче бе излязло докрай/държеше го само маншона/.Тогава разбрах че и да сменя само цилиндъра и при нови накладки пак няма да има ефект.т.е.при износени барабани/с голям вътр.диаметър/ във всеки един момент можеш да останеш без спирачки/ като ти изхвръкне някое буталце/.Вече имах критична ситуация веднъж когато при износена задна накладка се отлюспи цялото феродо и едва спрях при желязно триене на ръба във завой от Шипка надолу.Така че със спирачки и гуми-никакви компромиси.Ако се потвърди диагнозата при теб -само смяна на барабани.Сега при мен леко да я чукнеш и веднага кове на място./скоро смених и предните дискове.И те бяха на границата/.На 218хил. съм и си му идва реда на всичко поред.
                          BRAVA TD100 ELX `98

                          Коментар


                            #14
                            сега темата е подходяща като че ли за моя случаи .... преди 2 - 3 дни отворих барабаните да видя как е положението и да си понастроя малко накладките че тракаха .... оправих го тоя проблем затварям барабана и излизам .... и, педала различен но си мислех е от настроиката , колата нещо не я чувствам добре .... следва случка ... спирачките отказват .... педала нещо долу седи и е много твърд сега ... смених накладки отпред щото бяха много зле .... отзаде имат още живот .... обаче засилвам колата натискам спирачката и какво се получава задно ляво колело нехваща .... свалям барабана , баща ми придържа накладките.натискам леко,немърда .... накакво може да се държи втвърдяването , отзад въобще няма налягане ...

                            Коментар


                              #15
                              Отзад доста често се запушват маркучите, аз и на двата ни фиата съм ги сменял. Блокират и цилиндърчета, саморегулиращите механизми също правят мизерии както каза Pakumba, ама на тях им намерих цаката покрай одисеята с блокирането на задните колела преди предните. Самите механизми се накисват за 5-10 мин в преобразувател на ръжда,след което се смазват с тънко масло всичките движещи се части по тях,както и местата на които накладката трие в основата на задния спирачен апарат ,а механизмите започват да си прещракват хубаво като нови.
                              Фиат Крома 1.9 16v+
                              Фиат Браво 1.6 16v
                              Фиат Мареа 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X