Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

качване на биалетки на Браво. ВЕЧЕ КАЧЕНИ А КОЛАТА Е ПАРЦАЛ!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Я малко да събудя тази тема, че вчера ми се взе душата с биалетките на Бравата на сина ми. Като начало да кажа че те са ми поредните и не ми е сефте, но ми разказаха играта. Сменял съм по няколко начина в зависимост от ситуацията, с откачен носач, с откачен омортесьор, без да откачам нищо и т.н. Номера с повдигането от двете страни е най-удачен, който приложихме вчера, но първоначално лявата така се бешя запекла долната гума, че имах чувството че така се е родила, направо като заварена, голям зор докато я извадим. Слагането след това беше лесно, до момента на завиването на долните гайки, какви ли не лостове и номера й прилагахме, с подпирането на носача в/у трупче и натиск с лост за малко да го завием, но пак не стига пустата му резба. Накрая завихме дясната без долната гума само за да прибере щангата надолу и лявата се предаде. С дясната обаче продължавахме да нямаме късмет. Подпрян на трупче носач, с козия крак за рамо, аз съм стъпил в/у него /72 кг с мокри дрехи/ и все не стигат пустите му милиметри, а бе защо не са ги направили по-дълги, накрая му сложихме за временно една що годе запазена стара гумичка и го зарязахме. Днес синът ще прескочи до някой сервиз белким му сложат и долния тампон като хората. След всичките тези мъки мога да кажа, че резултата е огънят кози крак /рамо около метър и направен от арматурно желязо с диаметър 18-20, не съм го мерил/, огъната кръгла щанга останала от старите ми руски автомобили, а те са доста корави, и в крайна сметка уморени до смърт и наполовина свършена работа. В сервиз колко струва тази смяна, заслужава ли си мъките на които вчера се подложихме, пък и там как ги сменят? Вземам да се замислям да си конструирам една скоба за стягане на пустата му щанга към носача, нещо от рода на скобите за пружините, ама пък не сменям всеки ден биалетки.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #32
      Подпираш стабилно с трупче под шарнира или диска както е вдигната на крик.Започваш леко да отпускаш крика почти до долу, така че колата да се държи почти само на трупчето и биелетката си ляга сама в леглото.На бравото, което имам за части, едната биелетка по същия начин беше залепнала. Дадох я бонус с носача :D
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #33
        M5kov написа:
        Подпираш стабилно с трупче под шарнира или диска както е вдигната на крик.Започваш леко да отпускаш крика почти до долу, така че колата да се държи почти само на трупчето и биелетката си ляга сама в леглото. :D
        Нали писах, че точно това сме направили. А това положение от снимката неможе да се получи на място з/о носача и биалетката немогат да застанат успоредни и биалетката все се изкривява, което води до изместване на тампона спрямо отвора и от там се получава проблема. Когато успееш да я стегнеш тя се донамества.
        Прикачени файлове
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #34
          Шайбата с вдлъбнатота на вътре иначе няма завиване. Моля те после свери дължините на двете биалетки стра и нова
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #35
            S_BANKOV написа:
            Шайбата с вдлъбнатота на вътре иначе няма завиване. Моля те после свери дължините на двете биалетки стра и нова
            За шайбите е ясно, и дължините са еднакви, в крайна сметка синът отиде при някакъв познат в сервиз и оня на канала, без да повдига, развил лявата със стария тампон и понатиснал с новия и всичко за 10 мин било готово, явно ние сме я уморили а той само ни довършил работата, предполагам че се е наместила и при спуснато положение всичко е дошло както трябва, въпреки че когато се опитвахме бяхме спусняли дяснта на гума, а лявата беше в/у трупче на носача.И да не отварям нова тема да питам за мнение по още един проблем. При натискане на спирачка от 80 км/ч нагоре се явява едно тресене. Дисковете и накладките са на една година и току що се върнахме от тестове за криви дискове, левия даде 1 стотна, задните са чисто нови на една седмица. Усещането е за предните, не намерихме луфтове в апаратите, нито в плаващия супорт. Не сме сменяли задни цилиндърчета и маркучи. На какво може да се дължи тя пущина?
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #36
              Нещо не сте направили както трябва, тая щанга, ако се уморяваше така лесно, въобще нямаше да е там Логиката да подпреш диска е същата като на майстора с канала. Сигурно не сте свалили достатъчно ниско.
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #37
                M5kov написа:
                Нещо не сте направили както трябва, тая щанга, ако се уморяваше така лесно, въобще нямаше да е там Логиката да подпреш диска е същата като на майстора с канала. Сигурно не сте свалили достатъчно ниско.
                Да,трябва ниско трупче/подпиралка-за да стане номера.
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #38
                  Аз подпирах директно на диска, ама си е рисковано, че може да се отпъне и да стане грозно...Някакво трупче/греда с такава вдлъбнатина - |( - би свършило идеална работа, за да няма на къде да се хлъзне диска.
                  "Без сърца, сме просто машини"
                  Toyota Prius 1.5 Hybrid
                  EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                  Коментар


                    #39
                    На диска е по-рисковано, същото е да подпреш на носача, което и направихме, явно нещо не сме уцелили, но нали вече всичко е наред. А по въпроса за тресенето никой ли няма идеи?
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар


                      #40
                      Знам ли, крива гума?
                      "Без сърца, сме просто машини"
                      Toyota Prius 1.5 Hybrid
                      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                      Коментар


                        #41
                        Невъзможно и зимните и летните да са все криви, на различни джанти. Летните са чисто нови на алуминиеви джанти.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          #42
                          Това е важно уточнение.Профилактично може да зачистите и смажете водачите на апарата или пък да смените накладките.За друго не се сещам, а и то май не остана
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #43
                            Е, не е невъзможно, но тогава щеше да тресе и без да се натискат спирачките. При мен това тресене се получаваше при продължително каране с по-високи скорости - някъде към 120 и нагоре. Проблемът беше, че ми триеха малко накладките и при тия скорости дисковете се загряваха доста. Самите дискове бяха леко изкривени, най-вероятно когато накладките ми триеха много. Явно и самите дискове бяха калпави, щото ги смених ги миналата пролет с някакви средна ръка и си бях ОК. Триенето идваше от клеясали спирачни цилиндри и запушени спирачни маркучи и го оправих оня ден.П.С. Четох тогава няколко теми във форума точно за тресене около тая скорост.П.П.С. Проблемът не е пренебрежим. Карах така около година и нещо, че не ми се хвърляха дискове на 2 месеца и май си докарах луфт на диференциала.
                            браво 1,6/90 - 09 г.

                            Коментар


                              #44
                              Още едно уточнение, синът ми преди малко ми каза, че като натисне спирачки и пусне волана занася надясно, което ме навежда на мисълта за запушен ляв маркуч, ще ги сменяме следобяд.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар


                                #45
                                И аз си карам 2 броя в багажника от около половин година...Нещо не ми се рискува с отвиването на гайките, че винаги е ад
                                "Без сърца, сме просто машини"
                                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                                Коментар

                                Working...
                                X