Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Регулировка на кантарче на задните спирачки на Tipo

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Регулировка на кантарче на задните спирачки на Tipo

    Много се извинявам за темата, но първо ме интересува, и второ-не можах да намеря нищо конкретно с търсачката и се принудих да пиша и да питам...Моля някой, който е запознат точно с процедурата по регулиране на това кантарче, да ми я опише, защото мисля, че имам проблем с моето...Пружината му е хлабава и не оказва никаква реакция на лостовата система. Другото, което забелязах е, че хода на тая лостова система изглежда по-скоро като луфт, отколкото като ход на бутало...Някой знае ли колко е хода на тая лостова система и как се регулира това чудо на спирачната техника?Колата е FIAT Tipo 1.6 i.e модел 1994 година, без ABS.
    FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
    Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

    #2
    Ако не ти работи кантарчето и непременно държиш да го имаш решението е само ново. Едва ли ще намериш читаво втора употрба. На предишната ми кола Темпра беше толкова ръждясало, че се наложи да го игнорираме - свързват се тръбите направо и колата спира с четирите колела еднакво, независимо от това дали колата е тежка или лека. Ако не си състезател няма да имаш никакви проблеми.
    Fiat Marea 1,6 16V 1998
    Lancia Y 1.2 8v 1997
    Fiat Tempra 1.6 1991

    Коментар


      #3
      Точно така трябва и да си е! Лостчето не движи бутало, а само ограничава хода на буталата, в зависимост от положението на задните носачи спрямо купето! Така, че тоя луфт си е нормален! Веднъж регулирано в завода няма как повече да се разрегулира!Иначе, за реглажа се разхлабва болтчето посочено с червената стрелка и се измества едната планка, спрямо другата!
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        nikolay nikolov написа:
        Ако не ти работи кантарчето и непременно държиш да го имаш решението е само ново. Едва ли ще намериш читаво втора употрба. На предишната ми кола Темпра беше толкова ръждясало, че се наложи да го игнорираме - свързват се тръбите направо и колата спира с четирите колела еднакво, независимо от това дали колата е тежка или лека. Ако не си състезател няма да имаш никакви проблеми.
        Това е много опсен съвет който му даваш.Не си се въртял на хлъзгав път за това така го съветваш.Можеше да махне това кантарче само ако беше с АБС,но хората даже и при АБС го слагат.Хлабавата пружина за която говори колегата се опъва когато седнат на задната седалка на колата 3-ма души.Дали работи системата се разбира само на изпитание на стенд на задните спирачки със и без товар.Без товар трябва почти да не задържат.

        Коментар


          #5
          Ето така стана моето "кантарче"! Разглобих го тотално и се оказа, че усилието на спирачната течност изтласква буталата в посока "навън", а лостчето само ги спира, като по този начин се ограничава налягането на спирачната течност към задните спирачки!

          Коментар


            #6
            Много добре ти го е обяснил /////.Пружината трябва да е опъната само при товар на задния мост.Ако е опъната без товар е опасно!По добре не се занимавай с това,а го остави както го е направила фирмата.Отиди само на сериозно место да ти измерят как работят спирачките.Или по просто-при рязко спиране по асфалт без товар на задния мост,задните гуми не трябва да оставят следи.

            Коментар


              #7
              При мене на бравото се наложи да се регулира кантарчето,защото задните спирачки ковеха и влачеха преди предните,което на всякакъв път си беше ужасяващо. След няколко опита с регулиране и след това тестове си нагласих спирачките така,че да спира добре без да ме изпреварва задницата.
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар

              Working...
              X