Здравейте колеги,смених спирачната помпа, предни сп. маркучи и сп. течност, а преди около 1000 км смених и накладки - предни и задни. И пак имам проблем със спирачките. При напомване на изгасен двигател се втвърдява както си му е реда и след като запаля колата омеква и тръгва да потъва, но не спира а продължава да потъва почти докрай. Пак напомпвам няколко пъти и нещата се пооправят т.е. педала се втвърдява но пак със съвсем леко потъване. Подозирам, че след смяната на помпата АБС-а се е нагълтал със въздух и немога да го прогоня. Обезвъздушавах поне 5-6 пъти като започвам от най-далечното колело спрямо помпата към най-близкото, но нещо не се получава. В темите които изчетох всички колеги казват че не са имали проблеми със обезвъздушаването. Какво не правя както трябва. Някой имал ли е подобни проблеми и как да го преборя този АБС?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обезвъздушаване на спирачна с-ма със АБС
Collapse
X
-
Re: Обезвъздушаване на спирачна с-ма със АБС
tesiv написа:Здравейте колеги,смених спирачната помпа, предни сп. маркучи и сп. течност, а преди около 1000 км смених и накладки - предни и задни. И пак имам проблем със спирачките. При напомване на изгасен двигател се втвърдява както си му е реда и след като запаля колата омеква и тръгва да потъва, но не спира а продължава да потъва почти докрай. Пак напомпвам няколко пъти и нещата се пооправят т.е. педала се втвърдява но пак със съвсем леко потъване. Подозирам, че след смяната на помпата АБС-а се е нагълтал със въздух и немога да го прогоня. Обезвъздушавах поне 5-6 пъти като започвам от най-далечното колело спрямо помпата към най-близкото, но нещо не се получава. В темите които изчетох всички колеги казват че не са имали проблеми със обезвъздушаването. Какво не правя както трябва. Някой имал ли е подобни проблеми и как да го преборя този АБС?
-
Не съм сигурен. Гониш въздуха първо от помпата и продължаваш по трасето - от близкото към далечното, докъто остане без въздух цялата система.Не давам линк, защото е от друг форум, но:"При нова/отремонтирана спирачна помпа:Необходимо е първо самата помпа да се обезвъздуши. Има няколко начина. Единият е помпата предварително да се напълни със спирачна течност, но аз лично, смятам, че това не е достатъчно и освен напълването и, правя и това:След като новата помпа е монтирана на мястото си, закрепвам четирита тръбопровода към нея, с не голямо затягане. Пълним резервоарчето с нужното количество сп. течност. Пращам череп номер 2 да натисне педала и да го задържи, а аз развивам гайката на маркуча, отговарящ на предно ляво колело, до степен при която започне да излиза въздух, а малко по-късно и течност. Боравенето с педала и гаечния ключ е идентично като гореописаното обезвъздушаване при колелата. Разликата е, че тук се започва с тръбопровода за най-близката до помпата гума - предна лява. Следват, предна дясна, задна лява и накрая, задна дясна. Тук, обаче няма как да съберем излизащата спирачна тъечност, затова е добре да подложим под помпата подходящи парцали.Когато приключим с помпата, продължаваме с колелата.Успех на всички "
Коментар
-
колега днес направих почти същото което предлагаш, но ефекта не е като на тотално изправна спир. с-ма след смяна на всичко което може да се смени. значи първо понеже съм с абс /който виня за проблемите по обезвъздушаването/ и от помпата излизат само 2 тръбички и влизат в абс-а. почнахме първо оттам - излезна въздъх и след 3 скачания на педала и потичането на бистра и без мехури течност продължихме към самия абс. там са 4 тръбички за всяко едно колело. и там излезна малко въздх. и накрая колелата - там всичко е бистро и няма въздух. крайния ефект е че педала след палене и натискане - прави един "празен ход", след което задържа и започва да потъва малко и едва забележимо /спрямо преди смяна на помпата, когато потъваше до края/ но все пак го има. след напомпване 2-3 пъти и не потъва със същата скорост, ами едва едва, което значи че има още въздух - нали така или греша?. и сега при каране и спиране - педала отначало е мек и има един "празен" ход при който почти нищо не прави т.е. не се усеща спиране. след достигане на 1/2 от хода си вече започва да спира рязко и неконтрулируемо. няма го онзи плавен ход - колко повече се упражняша сила в/у педала да спира повече. при мен е на две степени - 1/2 никакъв резултат и другата 1/2 рязко спиране. много е трудно да се направи плавно спиране.дано да съм обяснил ясно проблемаFIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
-
Аз бих ви посъветвал следното: Един човек в колата а вие отдолу(на канал разбира се)! Дава се на контакт или се пали двигателя, но мисля че контакта е достатъчен. Натиска се педала на спирачката и се задържа(не да се помпа). Отвивате обезвъздушителя на някое колело. Какво се случва? Включва ли се автоматично АБС помпата и изтича ли течност?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Аз бих ви посъветвал следното: Един човек в колата а вие отдолу(на канал разбира се)! Дава се на контакт или се пали двигателя, но мисля че контакта е достатъчен. Натиска се педала на спирачката и се задържа(не да се помпа). Отвивате обезвъздушителя на някое колело. Какво се случва? Включва ли се автоматично АБС помпата и изтича ли течност?Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
Danchojn написа:...Дава се на контакт или се пали двигателя, но мисля че контакта е достатъчен. Натиска се педала на спирачката и се задържа(не да се помпа). Отвивате обезвъздушителя на някое колело. Какво се случва? Включва ли се автоматично АБС помпата и изтича ли течност?FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар