Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обезвъздушаване на спирачна с-ма със АБС

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Обезвъздушаване на спирачна с-ма със АБС

    Здравейте колеги,смених спирачната помпа, предни сп. маркучи и сп. течност, а преди около 1000 км смених и накладки - предни и задни. И пак имам проблем със спирачките. При напомване на изгасен двигател се втвърдява както си му е реда и след като запаля колата омеква и тръгва да потъва, но не спира а продължава да потъва почти докрай. Пак напомпвам няколко пъти и нещата се пооправят т.е. педала се втвърдява но пак със съвсем леко потъване. Подозирам, че след смяната на помпата АБС-а се е нагълтал със въздух и немога да го прогоня. Обезвъздушавах поне 5-6 пъти като започвам от най-далечното колело спрямо помпата към най-близкото, но нещо не се получава. В темите които изчетох всички колеги казват че не са имали проблеми със обезвъздушаването. Какво не правя както трябва. Някой имал ли е подобни проблеми и как да го преборя този АБС?
    FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

    #2
    Re: Обезвъздушаване на спирачна с-ма със АБС

    tesiv написа:
    Здравейте колеги,смених спирачната помпа, предни сп. маркучи и сп. течност, а преди около 1000 км смених и накладки - предни и задни. И пак имам проблем със спирачките. При напомване на изгасен двигател се втвърдява както си му е реда и след като запаля колата омеква и тръгва да потъва, но не спира а продължава да потъва почти докрай. Пак напомпвам няколко пъти и нещата се пооправят т.е. педала се втвърдява но пак със съвсем леко потъване. Подозирам, че след смяната на помпата АБС-а се е нагълтал със въздух и немога да го прогоня. Обезвъздушавах поне 5-6 пъти като започвам от най-далечното колело спрямо помпата към най-близкото, но нещо не се получава. В темите които изчетох всички колеги казват че не са имали проблеми със обезвъздушаването. Какво не правя както трябва. Някой имал ли е подобни проблеми и как да го преборя този АБС?
    Колега, не трябва ли да почнеш от най-близкото колело?

    Коментар


      #3
      от всичко прочетено по темата обезвъздушаването се прави от най-далечното към най-близкото
      FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

      Коментар


        #4
        Не съм сигурен. Гониш въздуха първо от помпата и продължаваш по трасето - от близкото към далечното, докъто остане без въздух цялата система.Не давам линк, защото е от друг форум, но:"При нова/отремонтирана спирачна помпа:Необходимо е първо самата помпа да се обезвъздуши. Има няколко начина. Единият е помпата предварително да се напълни със спирачна течност, но аз лично, смятам, че това не е достатъчно и освен напълването и, правя и това:След като новата помпа е монтирана на мястото си, закрепвам четирита тръбопровода към нея, с не голямо затягане. Пълним резервоарчето с нужното количество сп. течност. Пращам череп номер 2 да натисне педала и да го задържи, а аз развивам гайката на маркуча, отговарящ на предно ляво колело, до степен при която започне да излиза въздух, а малко по-късно и течност. Боравенето с педала и гаечния ключ е идентично като гореописаното обезвъздушаване при колелата. Разликата е, че тук се започва с тръбопровода за най-близката до помпата гума - предна лява. Следват, предна дясна, задна лява и накрая, задна дясна. Тук, обаче няма как да съберем излизащата спирачна тъечност, затова е добре да подложим под помпата подходящи парцали.Когато приключим с помпата, продължаваме с колелата.Успех на всички "

        Коментар


          #5
          колега днес направих почти същото което предлагаш, но ефекта не е като на тотално изправна спир. с-ма след смяна на всичко което може да се смени. значи първо понеже съм с абс /който виня за проблемите по обезвъздушаването/ и от помпата излизат само 2 тръбички и влизат в абс-а. почнахме първо оттам - излезна въздъх и след 3 скачания на педала и потичането на бистра и без мехури течност продължихме към самия абс. там са 4 тръбички за всяко едно колело. и там излезна малко въздх. и накрая колелата - там всичко е бистро и няма въздух. крайния ефект е че педала след палене и натискане - прави един "празен ход", след което задържа и започва да потъва малко и едва забележимо /спрямо преди смяна на помпата, когато потъваше до края/ но все пак го има. след напомпване 2-3 пъти и не потъва със същата скорост, ами едва едва, което значи че има още въздух - нали така или греша?. и сега при каране и спиране - педала отначало е мек и има един "празен" ход при който почти нищо не прави т.е. не се усеща спиране. след достигане на 1/2 от хода си вече започва да спира рязко и неконтрулируемо. няма го онзи плавен ход - колко повече се упражняша сила в/у педала да спира повече. при мен е на две степени - 1/2 никакъв резултат и другата 1/2 рязко спиране. много е трудно да се направи плавно спиране.дано да съм обяснил ясно проблема
          FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

          Коментар


            #6
            Аз бих ви посъветвал следното: Един човек в колата а вие отдолу(на канал разбира се)! Дава се на контакт или се пали двигателя, но мисля че контакта е достатъчен. Натиска се педала на спирачката и се задържа(не да се помпа). Отвивате обезвъздушителя на някое колело. Какво се случва? Включва ли се автоматично АБС помпата и изтича ли течност?
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Danchojn написа:
              Аз бих ви посъветвал следното: Един човек в колата а вие отдолу(на канал разбира се)! Дава се на контакт или се пали двигателя, но мисля че контакта е достатъчен. Натиска се педала на спирачката и се задържа(не да се помпа). Отвивате обезвъздушителя на някое колело. Какво се случва? Включва ли се автоматично АБС помпата и изтича ли течност?
              помпенето е задължително, 3-4 помпения и се задържа.. другия изпуска и педала като потане се държи докато не се завие гайката и така докато спре да хвърля въздух, наистина се почва от най далечното, моите вчера ги обезвъздушавах но само задните, предните бяха добре и затова повече немога да помогнап.с. задължително е колата да е запалена
              Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
              Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

              Коментар


                #8
                според немското ръковоство, обезвъздушаването са прави "на кръст" - предно ляво - задно дясно ...
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар


                  #9
                  Danchojn написа:
                  ...Дава се на контакт или се пали двигателя, но мисля че контакта е достатъчен. Натиска се педала на спирачката и се задържа(не да се помпа). Отвивате обезвъздушителя на някое колело. Какво се случва? Включва ли се автоматично АБС помпата и изтича ли течност?
                  при мен всеки път при даване на контакт след около 5 сек. АБС-а се самотества и издава звук /като този когато се задейства при движение/ и лампата изгасва. Пробвахме и този вариант - да обезвъздушиме на запален двигател и излиза чиста течност без въздух.
                  FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                  Коментар


                    #10
                    Sev написа:
                    според немското ръковоство, обезвъздушаването са прави "на кръст" - предно ляво - задно дясно ...
                    остава само този вариант да се пробва, за който колегата Sev и naskobg споменаваt т.е. да започнеме от най-близкото до помпата колело...
                    FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                    Коментар


                      #11
                      Това е лош сценарий, но проблема може да се крие в усилвателя - скъсана мембрана!
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар

                      Working...
                      X