Колеги, здравейте, обръщам се към вас за втори път, след като първия ми бяхте особено полезни. От близо седмица имам следният симптом: сутрин и вечер, при "изстинал" автомобил, преди да съм запалил и да се включи сервото /респективно преди да омекне и потъне/, педалът е неимоверно твърд, абсолютно и тотално непружиниращ и нееластичен...накратко - като камък е. В резултат на това преди запалване спирачният педал е еквивалентен на липсващ, т.е. освободя ли от скорост и ако съм под наклон, колата си тръгва и няма спиране, добре че е ръчната. Днес заведох калинката на специалист, прегледа ми предни и задни накладки, сменихме жилата на ръчната поради установеното им нацепване. Цилиндърчетата на челюстите също функционират. Нивото на спирачната ми течност е нормално, нямам течове. Въпреки извършените леки ремонти и профилактики, тази вечер проблемът ми се прояви отново и почти подпрях по инерция колегата, паркирал зад мен на наклонения квартален сокак Искам да наблегна, че педалът не е нормално твърд поради липса на серво, а е буквално като вкаменен. Запаля ли, нещата се нормализират, в движение спирачките са изрядни, дори и при умишлено избробвани резки спирания. Ще съм благодарен на предположения.Fiat Punto 1.7TD SX, 1997 година
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прекомерно твърд педал преди запалване
Collapse
X
-
Re: Прекомерно твърд педал преди запалване
dimitar_kostov написа:Колеги, здравейте, обръщам се към вас за втори път, след като първия ми бяхте особено полезни. От близо седмица имам следният симптом: сутрин и вечер, при "изстинал" автомобил, преди да съм запалил и да се включи сервото /респективно преди да омекне и потъне/, педалът е неимоверно твърд, абсолютно и тотално непружиниращ и нееластичен...накратко - като камък е. В резултат на това преди запалване спирачният педал е еквивалентен на липсващ, т.е. освободя ли от скорост и ако съм под наклон, колата си тръгва и няма спиране, добре че е ръчната. Днес заведох калинката на специалист, прегледа ми предни и задни накладки, сменихме жилата на ръчната поради установеното им нацепване. Цилиндърчетата на челюстите също функционират. Нивото на спирачната ми течност е нормално, нямам течове. Въпреки извършените леки ремонти и профилактики, тази вечер проблемът ми се прояви отново и почти подпрях по инерция колегата, паркирал зад мен на наклонения квартален сокак Искам да наблегна, че педалът не е нормално твърд поради липса на серво, а е буквално като вкаменен. Запаля ли, нещата се нормализират, в движение спирачките са изрядни, дори и при умишлено избробвани резки спирания. Ще съм благодарен на предположения.Fiat Punto 1.7TD SX, 1997 година
-
Re: Прекомерно твърд педал преди запалване
dimitar_kostov написа:Колеги, здравейте, обръщам се към вас за втори път, след като първия ми бяхте особено полезни. От близо седмица имам следният симптом: сутрин и вечер, при "изстинал" автомобил, преди да съм запалил и да се включи сервото /респективно преди да омекне и потъне/, педалът е неимоверно твърд, абсолютно и тотално непружиниращ и нееластичен...накратко - като камък е. В резултат на това преди запалване спирачният педал е еквивалентен на липсващ, т.е. освободя ли от скорост и ако съм под наклон, колата си тръгва и няма спиране, добре че е ръчната. Днес заведох калинката на специалист, прегледа ми предни и задни накладки, сменихме жилата на ръчната поради установеното им нацепване. Цилиндърчетата на челюстите също функционират. Нивото на спирачната ми течност е нормално, нямам течове. Въпреки извършените леки ремонти и профилактики, тази вечер проблемът ми се прояви отново и почти подпрях по инерция колегата, паркирал зад мен на наклонения квартален сокак Искам да наблегна, че педалът не е нормално твърд поради липса на серво, а е буквално като вкаменен. Запаля ли, нещата се нормализират, в движение спирачките са изрядни, дори и при умишлено избробвани резки спирания. Ще съм благодарен на предположения.Fiat Punto 1.7TD SX, 1997 година
Коментар
-
Е, разбира се, в случай че се пали на ръчна, няма какво да говорим, но нужно ли е ръчната да ми става "дясната ръка", дори и на -20 градуса зимни условия, когато употребата й е противопоказна? Опитвам се да установя и отстраня проблем, който доскоро отсъстваше, а не да се преборя с него чрез заобикалянето и игнорирането му. Да не говорим, че подобни "индикации" за нередности не са за пренебрегване, когато опира до спирачки
Коментар
-
моето браво имаше същия проблем -като загася колата и след това твърд педал на спирачката!!! оказа се че ми е изпускал вакуума от клапана за рециркулацията на изгорелите газове!!! набутах една сачна в маркучето от което идва вакуума и сега нямам проблем а и рециркулацията си е напълно излишна система само мъчи двигателя!!! ТА ПРОВЕРИ ДАЛИ НЯКЪДЕ НЕ ТИ СЕ ГУБИ ВАКУУМАLANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
Много често този проблем е от дефектирала клапа на маркуча за вакуума на сервото - представлява една пластмасичка на самия маркучи малко преди сервото - функцията й е да не позволява да се губи вакуума като е загасен мотора.Определено на който му е твърд педала на спирачката преди запалване - има проблем. Трябва да е мек и да издържа 2-3 ’напомпвания’ преди да се втвърди окончателно.Проверете си хубаво маркучите за напуквания и свръзките към сервото и клапанчето.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Ето и снимки кое да се провери - поне при Брава.На едната снимка е сервото - в червено е входа на вакуума - може от там да изпуска ( взема въздух) - има едни уплътнения.На втората снимка е самото клапанче което при Бравата наистина е доста далече от сервото.Трябва да се провери добре и маркуча след клапанчето до сервото за напуквания и евентуални пропуски от свръзките.Както се казва - не се плашете да се изцапате.МОя двигател не е мит вече 3 години и затова изглежда така, ама с тая електроника дето съм я натъпкал под капака мее страх да го измия с пароструйка - ксенони, ламбда контроли, емулатори и прочее...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Re: Прекомерно твърд педал преди запалване
dimitar_kostov написа:В резултат на това преди запалване спирачният педал е еквивалентен на липсващ, т.е. освободя ли от скорост и ако съм под наклон, колата си тръгва и няма спиране, добре че е ръчната. Fiat Punto 1.7TD SX, 1997 годинаFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Много благодаря за нагледните описания, ще са ми от голяма полза при търсене на сочената причина. Действително, прилагането на значително усилие върху педала има ефект и колата спира, но натискът трябва да е наистина стабилен. Ще се концентрирам в търсене на загуба на вакуума. Отново мерси за помощта!
Коментар
-
от няколко седмици положението е същото..преди педала на спирачката си слизаяе до долу,сега...при изгасено състояние се едно си без спирачки,не мърда ,а коогато е на контакт вече стига до средата на хода си...мн странно....спира но по-рязко и със сигурност по-бавно ... Майсторът провери накладки,вакум помпата...казал е,че имало някъкъв самонатягащ режим или неяо такова,щом всичко е в изправност
Коментар
-
Yavor написа:Ето и снимки кое да се провери - поне при Брава.На едната снимка е сервото - в червено е входа на вакуума - може от там да изпуска ( взема въздух) - има едни уплътнения.На втората снимка е самото клапанче което при Бравата наистина е доста далече от сервото.Трябва да се провери добре и маркуча след клапанчето до сервото за напуквания и евентуални пропуски от свръзките.Както се казва - не се плашете да се изцапате.МОя двигател не е мит вече 3 години и затова изглежда така, ама с тая електроника дето съм я натъпкал под капака мее страх да го измия с пароструйка - ксенони, ламбда контроли, емулатори и прочее...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар