Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

смяна на съединител типо 1.4карбуратор 90та

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    смяна на съединител типо 1.4карбуратор 90та

    колеги имам проблемче с съединитела на колата - типо 90та.Има ли смисал да се мача сам - имам някаква техническа грамотност и става ли лесно. ако има смисал да се помача сам някои да даде идеи какво и как се сваля че до сега не сам барал скоросна на такова чудо.

    #2
    Сам няма да се оправиш! Иска си човек, който го е правил и си разбира от работата. Сваля се полуоската, откачат се лостовете на скоростите, скоростната кутия и още един куп перипетии. По-добре иди на сервиз.
    Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

    Коментар


      #3
      сложна работа е за неподготвен човек ,това трябва ти сам да си прецениш силите дали можеш да го направиш или неможеш ако ти трябва помощ пиши на лс .

      Коментар


        #4
        ми колеги ще е почвам до ден два- иначе цените в Пловдив са от 150-до 90 само труд. почвам се и ще снимак кое и как а ако е разглобя и сглобя - поне ще се рядвам да е в помощ на някои и тои да спести

        Коментар


          #5
          Ами тогава реда е следния - махаш акумулатора и тавата под него, стартера, лостовете за скоростите, източваш маслото на скоростите, махаш късата полуоска и развиваш болтовете на скоростната кутия, откачаш тампона и всички връзки около скоростната кутия. Последователността може и да не е същата - сам си прецени как ти е по-лесно. Повдигаш двигателя на крик и откачаш скоростите, които тежат доста. Трябва да сте 2 души. Следва махането на стария съединител с притискателя с отвиването на болтовете, които ще видиш като откачиш скоростната кутия. Сваляш докато ти остане само оста. Лагера се намира на скоростната кутия и като го махащ запомни как е да можеш да сложиш после другия. Майсторлъка е при центрирането на новия съединителен диск на оста и напасването с лагера. Не, че е голяма философия, но когато ти тежи на ръцете е трудно. И после следва накачването, като внимаваш да не размениш местатана лостовете за скоростите. Реглаж и си готов. Много добре си огледай масите после около стартера.Доколкото си спомням май това беше. Последно го правих на баща ми на пежото, така, че мога и да бъркам някъде. Всичко това се прави на канал.Ако има нещо объркано приемам поправки. Успех!
          Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

          Коментар


            #6
            сега колеги съединителя е сменен. Ще се опитам да опиша точно последователноста за да може и на някои от вас ако се наложи да спести 100-150 лева.(поне в Пловдив са такива цените)Нужни инстроменти: ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КАНАЛ.1. Ключове: 8,10,13,15,17,19,32 ; комплект гидори , чук , отвертка - плоска, 1-1.2л масло за скорсотрна кутия(ако сметнете че е нужна смяна.) 2 хидравлични крика. тръба. Посоката на детаилите е спрямо гледане на колата от пред.- сваляме акумолатора, поставката на акумолатора, за да имаме по голям достап до скоростната кутия.- гаиката на полуоската се оглежда и се премахва законтрянето и (прорязана е и е изкривена кам гладината с цел предотвратяване на развиване.) Отвива се гаиката с гидори-32 (напана е доста тай че се ползва и трабата за удалжение кам гидорията)- дигаме колата с крика и махкаме гумата. - източваме маслото от скоростната кутия.- осжобождаваме носача от амортисьора (развиват се два болта 17-15 ключове)- в вутрешният край на полусоката заваршва с триагалнообразна плочка завита с 3 болта към скоростната кутия (13 ключ)- Искарва се цялата полуска без да се отделя маншона (гумено оплатнение)- С ключе 10 отделяме жилото на съединителя.- Влизаме под колата и отделяме другата полуоска като разхлабиме скобата на маншена които е свързва с двигателя (аз скъсах скобата защото фабричните са за еднократна употреба)- докато сме от долу отделяме стартера птикрипен към саединителя - 3 болта 13 и два захранващи кабела-червени.- малко след суединителя на двигатела се вижда плочка която затваря процеп на саединитела с цел да не влизат боклуци. 3 болта 13 ключ - илизаме от вънка и започваме да отделяме сединителя заедно с скоростите от двигателя. от външната страна към нас има 5 болта 17/19 не помнч точо кой размер се отстраняват.Слиза се под колата и се отстраняват още 4 болта.- има червен кабел завит с 13 към съединителя - откачаме го и него.- подпираме скоростната кутия с крик и лекичко е повдигаме нагоре.- за да илезне наи лесно скоростната кутия в единичт си краи е застопорена на съеденителя-двигатея , а в другият и краи се дарйи посредствон ухо към тампон за купето (тампона се намира в предната дясна част на коша на двигателя)- докато е подпряна на крика и вдигната малко над нормално положение скоростната кутия развиваме 3-те болта които ържат тампона кйм купето (13ключ) след като го освободиме може да пуснем крика за да може кутията да увисне.- отделяме ухото с тампона от скорсотната кутия. (4 болта 17)- минаваме от долу и мейду двигателя и купето на самата стена на купето ще видиме лостчетата за скоростния механизъм. лостчетата се разкачат с 13 и 10за контра (НЯМА КАК ДА СЕ ОБАРКАТ ПРИ ПОСТАВЯНЕ ТЪЙ КАТО СА С РАЗЛИЧНА ДЪЛЙИНА, НО Е ХУБАВО ДА ГИ СНИМАТЕ ИЛИ ЗАПОМНИТЕ КАК СА В СГЛОБЕНО ПОЛОЙЕНИЕ.)- след като откачиме и лостовата система проверчваме се пак да не е забравено нещо все още прикрепено към скоростите сме готови за раскачане. - разкачането е според зависи от мястото и колко хора сте. целта е скоростите със съединителя да се отделят от двигателя. става с дарпане, повдигане с крика и ако трябжа доста яско дърпане. ОТЕЛЯ СЕ СЕ ПАК- след като се отдели кутията със съединителя се сменят нуйните части.за сглебяване е за предпоцхитане по обратният ред.наливате масло в кутията и регулирате съединителя постепенно от йилото докато получите желаният ефект. колата да трагне

            Коментар

            Working...
            X