Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Решение на проблем с ABS Lucas

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Решение на проблем с ABS Lucas

    Здравейте колеги, аз имам Fiat Marea 1.8 (бензин). Преди повече от година се появи проблем с ABS-a. РС-то записваше грешка в някакво реленце.За ABS втора употреба цената беше около 300лв. В крайна сметка си свалих ABS-a, отворих го и видях какъв е проблема.Едно малко реленце което струва 1.20ст. (цена в магазин Викиват, Пловдив) с течение на времето един от контактори те му нагаря и започва да не работи както трябва. Релето се сменя много лесно дори и не от специалист. Новото реле най вероятно ще има едно краче което ще трябва да се премахне но като свалите старото ще видите кое е точно.Да но съм помогнал на някои с подобен проблем.

    #2
    Трябва ли да се свали целия ABS или може само електронния блок.
    FIAT Marea ex
    FIAT Cinquecento 0.9i.e.S ex
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

    Коментар


      #3
      wazmo написа:
      Трябва ли да се свали целиа ABS или може само електронния блок.
      Да налага се да се свали за да направиш описаните операцииИмам едно питане относно същия модел на ABS (LUCAS) - възможен ли е ремонт на блока с 4 -те електроклапана ? (имам задържал клапан и съответно блокирало колело) не е запушен маркуч или тръбопровод, цилиндърчето си е раздвижено както и супорта. Проблема си е в самия блок с електроклапаните. Приемам съвети за ремонт на въпросния блок
      Ex Fiat BRAVA ELX 1.8 16V
      Fiat MAREA HLX 2.0 20V

      Коментар


        #4
        За ремонт на ел. блока е необходимо да се свали целия модул.А за ремонт на ел. клапаните ...незнам дали могат да се ремонтират.

        Коментар


          #5
          Хубава тема. Крайно време беше и някой от нас да го направи това, за да може да дава съвети Колега, дай повече инфо, та да стане по-полезна темата.От снимките разбирам, че се разглобява сравнително лесно, а не като EBS 430. п.с. Аз също се борих с това реле, но при мен проблема беше в студена спойка на платката.
          Alfa 159 SW 2.4 Ti
          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

          Коментар


            #6
            Разглобяването на модула е относително лесно имайки предвид ограниченото място. Модула е захванат с два тампона на много криво място, трябва също така да се свали и тръбопровода от въздушния филтър, както и да се освободи казанчето за спирачна течност. Куплунга има един.. как да го нарека, закопчаващ механизъм едно червеничко капаче което се издърпва за да се откачи куплонга. Също така се освобождава и кутията с бушони над ABS-а.След като се свали модула на самия него има друг куплунг от ел. клапаните към ел. блока покрити с пластмасово капаче. Блока е прехванат към клапаните с няколко лимбусни болта (или звезди ) след като се разделят ел. схемата е "сгъната" на две и се държи с пластмасова щипка. Ако проблема е в релето (както ми даваше грешка на мен) то се вижда нагара по контакторите му. Аз си го смених сам макар и да нямам спец умения ТРЯБВА САМО ДА ИМАТЕ поялник за предпочитане поне 100W и "помпа" за изтегляне на тенола от старото реле и платката за да се освободят лесно. Когато слагате новото реле се уверете, че е потънало до край в платката и да не се е получила студена спойка. На новото реле ТРЯБВА ДА СЕ МАХНЕ ЕДНОТО КРАЧЕ но ще се ориентирате по старото след като го свалите от платката.Бях намерил схема пак за ABS Lucas но изглеждаше по различно от моя и се сваля по различно от моя но СХЕМАТА И РЕЛЕТО са същите и подмяната е същата само работата е по лесна Мисля, че бях достатъчно подробен в обясненията си, успех на всички с подобен проблем.

            Коментар


              #7
              Току що разпилях и моя модул.Същия е като на колегата пуснал темата и проблема е в същото реле сега остава да го намеря и поставя.Помогнете от къде да го търся за предпочитане района на В.Търново.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Ако не намериш подобно реле изкарай си четири кабелчета и сложи някакво 12 волтово извън корпуса на АБС-а
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  #9
                  gamma написа:
                  Ако не намериш подобно реле изкарай си четири кабелчета и сложи някакво 12 волтово извън корпуса на АБС-а
                  Това ще е най добрия вариант според мен ,но намерих същото реле с едно краче в почвече което премахнах и вече си има работещ АБС срещу скромната сума от 2,40 лв. Мисля ,че е по-добрия вариант отколкото втора употреба модул.Ако не беше форума какво ли щяхме да правим а?Тази тема скоро ще бъде в раздела за често срещани проблеми.Всички ще минат по този път защото на това реле се изчерпва рано или късно.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Новото реле залепна вече и не иска да се отлепи.Дайте акъл какво реле да купя ,че не ми се разглобява постоянно.И май ще е най-добре да изведа кабелчета на удобно място и да го сменям на разсъмване и свечеряване.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Сложи някое, което издържа на по-голям ток. Явно точно там е проблема на "оригиналните"
                      Alfa 159 SW 2.4 Ti
                      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        Новото реле залепна вече и не иска да се отлепи.Дайте акъл какво реле да купя ,че не ми се разглобява постоянно.И май ще е най-добре да изведа кабелчета на удобно място и да го сменям на разсъмване и свечеряване.
                        възможно ли е да имаш повишена консумация по веригата --> да ти е залепнало релето.или си сложил СТРАШЕН ментак де

                        Коментар


                          #13
                          Tornado написа:
                          Всички ще минат по този път защото на това реле се изчерпва рано или късно.
                          Тя темата отдавана е за там и дайте да съберем кой каквито схеми на модулите. Така поединични да се спасяваме не става.
                          BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                          http://vbox7.com/play:124bedab

                          Коментар


                            #14
                            gamma написа:
                            Сложи някое, което издържа на по-голям ток. Явно точно там е проблема на "оригиналните"
                            Натам отива работата.Дори мисля да изкарам кабели навън и да не се занимавам повече да свалям целия модул и после да обезвъздушавам.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Проблема при мен остава все още.Днес обиколих магазините за ел.части в Казанлък и не намерих нищо качествено само такива релета като това което поставих и то залепна на втория ден.Дайте съвет от къде нещо по-добро та дори и на цена два-три пъти по-висока.Някой знае ли какви са параметрите на това реле защото се води автореле и все пак е подложено на високи температури?Май само в магазин Викиват Пловдив го има.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X