Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Решение на проблем с ABS Lucas

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    dimmX написа:
    Към колегата Торнадо: Ако може да направиш снимки как си извел релето извън модула и какво е релето заместител!? Видях, че е руско п.с. Ще търся моделите-релета, които са посочени в Английския форум, но ми се струва, че ще ударя на камък а и не ми се занимава с доставка отвън!Едит: ето един сайт с релета http://www.spectromatic.net/object.php?id=3477 това прилича на търсеното
    Мисля ,че бях качвал снимки ама не съм сигурен.Мареата от декември миналата година не е в моите ръце и не мога да правя снимки.Релето е от блока с предпазители на Москвич Алеко и доколкото се досещам е около 30 А.Изведох го с проводници които запоявах директно на платката на управляващия модул.Ако не ти се занимава с извеждане на реле имам един АБС цял и един управляващ блок ако си навит може да се договорим нещо.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #32
      Kemaloff написа:
      Като се скапе релето помпата не остава да работи.
      Хм, сега остава да имам друг яд За всеки случай ще си търся реле.п.с. Към Торнадо, ако не ми се объркат плановете за събота и неделя ще се чуем и може да отскоча до ВТ ако си там.
      now. BMW E39 523i '98 170hp
      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

      Коментар


        #33
        Тая вечер пак изненада!Излязох от паркинга и минах 20 м. Видях, че лампата на абс-а свети(вероятно не е изгасвала още на чека). Засилих се, набих спирачки но абс-а не работеше. Имах усещането, че по педала се усещаше леко трептене, все едно абс е задействан(както при спиране, но не с този откат който се усеща по педала в реална ситуация).Отбих, изключих от контакт но уви...помпта се чуваше да бръмчи. Наложи се да взема ключе 10 и да развия минусовата клема на АБ. Помпата спря да бръмчи, дадох контакт и всичко е ок. Чека си мина успешно, абс-а си работи..... и те така. Писна ми да давам пари за диагностика и да виждам една и съща грешка"абс-мотор/помпа или реле". Та давайте акъл, какво да преглеждам. Според колегата Кемалов, ако релето се скапе, помпата не остава да работи!Ще чакам мненията ви преди да съм разковал упр. блок с релето и евентуално мотора.
        now. BMW E39 523i '98 170hp
        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

        Коментар


          #34
          dimmX написа:
          Тая вечер пак изненада!Излязох от паркинга и минах 20 м. Видях, че лампата на абс-а свети(вероятно не е изгасвала още на чека). Засилих се, набих спирачки но абс-а не работеше. Имах усещането, че по педала се усещаше леко трептене, все едно абс е задействан(както при спиране, но не с този откат който се усеща по педала в реална ситуация).Отбих, изключих от контакт но уви...помпта се чуваше да бръмчи. Наложи се да взема ключе 10 и да развия минусовата клема на АБ. Помпата спря да бръмчи, дадох контакт и всичко е ок. Чека си мина успешно, абс-а си работи..... и те така. Писна ми да давам пари за диагностика и да виждам една и съща грешка"абс-мотор/помпа или реле". Та давайте акъл, какво да преглеждам. Според колегата Кемалов, ако релето се скапе, помпата не остава да работи!Ще чакам мненията ви преди да съм разковал упр. блок с релето и евентуално мотора.
          Колега,При мен на диагностиката излизаше точно същата грешка. При мен помпата не оставаше да работи тъй като релето не беше залепнало, но при сработване нямаше верига през контакта. Може пък твоето да залепва. От друга страна, през контакта на релето минава само силовото захранване на мотора, но не знам дали от едната страна на контакта има твърд плюс и като залепне да се включва мотора. Първите симптоми при мен бяха същите като при теб без сработването на помпата, в последствие чека спря да минава, даже на диагностика с Екзаминер АБС-а ми не можеше да се тества.Според мен трябва да жертваш малко време и усилия и да свалиш АБС-а и да си го ремонтираш, нищо сложно няма. Само трябва да си набавиш качествени ключета 11 и 13, че много трудно се развиват гайките на тръбичките. Утре ще ти направя снимки как съм изкарал релето от АБС-а. Неподвижния контакт на релето е с три крачета запоени на платката. Аз ги свързах с мостчета на платката и изведох една жица. Имаш още - една жица за подвижния и две жици за бобината.Нещо подобно като това на снимката трябва да направиш. Увери се, в правилността на крачетата на неподвижния контакт, вече нямам ясен спомен кои са и връзките между крачетата може да не са верни. Дано си разбрал какво имам в предвид. Ако нещо не е ясно на ЛС ще ти пратя тел., за да се чуем.
          Прикачени файлове
          Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
          Chevrolet Aveo

          Коментар


            #35
            Инструмнети има всякакви Та сега си търся реле. По горе дадох линк да ми кажете, дали релето на снимката става. Скоро ще се разглоби модула, ще прегледам и състоянието на мотора. По-важното е да намеря реле!Едит: мисля, че това е релето http://www.proton-bg.com/Article_Det...ticle_ID=13967 а тук има нещо с малко по различни размери http://www.proton-bg.com/Article_Det...rticle_ID=8172 Първото реле отговаря на размерите на вградените в модула.
            now. BMW E39 523i '98 170hp
            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

            Коментар


              #36
              Не знам дали тези релета ще станат.Оригиналното реле е Siemens V23133-A3024-X078.Ако питаш мен купи си и двете релета и пробвай, ако не станат слагаш външно.Ако все пак тръгнеш да слагаш външно схемичката е наред, проверих.
              Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
              Chevrolet Aveo

              Коментар


                #37
                Kemaloff написа:
                Не знам дали тези релета ще станат.Оригиналното реле е Siemens V23133-A3024-X078.Ако питаш мен купи си и двете релета и пробвай, ако не станат слагаш външно.Ако все пак тръгнеш да слагаш външно схемичката е наред, проверих.
                Аз се опитвах да поставям реле като тези от протон но не стана отново залепна.Трябва си реле Siemens V23133-A3024-X078
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #38
                  Колеги, намерих в едно село леко изгоряла Мареа 1.9ТД с абс! Искам да попитам дали модела на помпата е еднакъв с на 1.8?
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #39
                    Вчера имах свободно време и реших да подменя ел. блок. Возех си го в колата и реших да го монтирам, преди моя да е издал багажа напълно. Не успях да извадя само блока и се наложи смъкване на цялата помпа. Извадих стария блок, сложих резервния и както винаги нещата се омазаха. При даване на контакт, лампата на абс-а остана да свети, помпата не издаваше характерния звук и до там. Започнах да се чудя какво става. Кофти вкарана букса, обучение на новия блок и т.н. Изчаках търпеливо с откачен акумулатор, после направих няколко опита но картинката бе същата. Така или иначе се бях ядосал, викам да направя някой ластик с необезвъздушени спирачки и да видя какво се случва. Останах изумен от заковаването на автомобила на асвалта дори с необезвъздушени спирачки и нефункциониращ абс. Не ми остана нищо друго освен да опитам отново с моя модул. Процедурата по демонтаж/монтаж ми отне 54 минути. Дадох контакт, лампата изгасна и помпата издаде характерния си звук. Викам тва е положението, карам с моя докато съвсем се скапе. Ходих на диагностика да видя имали някакви грешки но уви. Преди около седмица пак се наложи да слизам да откачам акумулатора, понеже помпата работеше постоянно. Викам си след вчерашните изпълнения пак ще има нещо записано. Нямаше следа от грешка. Стигам до заключение , че след откачане на акумулатора грешката се изтрива "абс реле или помпа". Когато не се е налагало да откачам акумулатора грешката си седи в паметта. После обезвъздуших спирачките въздух не излезе, а колата спира по същия перфектен начин Това е положението, следващия вариант е външно реле. Излишния блок ще го държа до тогава докато на някой не му е от полза. Така и не разбрах какво всъщност се случи с него. Вътре всичко изглежда чисто и здраво на пръв поглед едит: тая спирачна система има ли вероятност да се обезвъздушава сама!? В интерес на истината ползвах тапи, както на тръбичките така и на помпата, течове никакви ама при второто смъкване. При първото поомазах положението
                    now. BMW E39 523i '98 170hp
                    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                    Коментар


                      #40
                      dimmX написа:
                      тая спирачна система има ли вероятност да се обезвъздушава сама!?
                      НЕ
                      Alfa 159 SW 2.4 Ti
                      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                      Коментар


                        #41
                        Митак, при нас когато не работи помпата или изгори релето светват едновеременно жълтата лампа на АБС - а и тази за ръчната. ако светне само тази за АБС -а значие не е прочела някой от датчиците. Пробвай да ги позамиеш малко с пароструиката но задължително дисковете да са студени. Можеш да им замериш напрежението по спомен беше 35 ома. А да още нещо твоя АБС не е Лукас ами е ТЕВЕС.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #42
                          S_BANKOV написа:
                          Митак, при нас когато не работи помпата или изгори релето светват едновеременно жълтата лампа на АБС - а и тази за ръчната. ако светне само тази за АБС -а значие не е прочела някой от датчиците. Пробвай да ги позамиеш малко с пароструиката но задължително дисковете да са студени. Можеш да им замериш напрежението по спомен беше 35 ома. А да още нещо твоя АБС не е Лукас ами е ТЕВЕС.
                          Не е точно така за светването на двете лампи. Ако колата е до 99г. няма да светнат двете лампи никога. При Мареа АБС-а е Лукас. При Браво/а е Тевес.
                          Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                          Chevrolet Aveo

                          Коментар


                            #43
                            S_BANKOV написа:
                            Митак, при нас когато не работи помпата или изгори релето светват едновеременно жълтата лампа на АБС - а и тази за ръчната. ако светне само тази за АБС -а значие не е прочела някой от датчиците. Пробвай да ги позамиеш малко с пароструиката но задължително дисковете да са студени. Можеш да им замериш напрежението по спомен беше 35 ома. А да още нещо твоя АБС не е Лукас ами е ТЕВЕС.
                            Не позна. При мен беше скапало само релето и светеше само едната лампа. Дори и диагностиката си го пишеше - датчик или реле. Оказа се реле.
                            Stop giving directions, just say "Follow me."
                            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                            Коментар


                              #44
                              sok1 написа:
                              S_BANKOV написа:
                              Митак, при нас когато не работи помпата или изгори релето светват едновеременно жълтата лампа на АБС - а и тази за ръчната. ако светне само тази за АБС -а значие не е прочела някой от датчиците. Пробвай да ги позамиеш малко с пароструиката но задължително дисковете да са студени. Можеш да им замериш напрежението по спомен беше 35 ома. А да още нещо твоя АБС не е Лукас ами е ТЕВЕС.
                              Не позна. При мен беше скапало само релето и светеше само едната лампа. Дори и диагностиката си го пишеше - датчик или реле. Оказа се реле.
                              Спомни си един сънчев ден в Надежда как с теб си играхме. И когато превеждахме инструкциите в книжката ясно пише че ако не сработва помпата пише че светят двете лампи, ако е датчик свети само АБС-а. И сме с два различни АБС-а. Мисля че Марея 1.8 след 99-та същое с ТЕВЕС, а на Митака е след 99-та или бъркам.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #45
                                97-ма е моята. Абс-а е Lukas!При дигностиката тествахме мотора на помпата в резултат на което сработи. После активира и някакви други неща " ако не греша активираше датчиците" и мотора на помпата сработваше. едит: за последното си изречения не съм сигурен дали именно датчиците активираше щото не ги разбирам тия работи.
                                now. BMW E39 523i '98 170hp
                                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                                Коментар

                                Working...
                                X