Здравейте колеги, аз имам Fiat Marea 1.8 (бензин). Преди повече от година се появи проблем с ABS-a. РС-то записваше грешка в някакво реленце.За ABS втора употреба цената беше около 300лв. В крайна сметка си свалих ABS-a, отворих го и видях какъв е проблема.Едно малко реленце което струва 1.20ст. (цена в магазин Викиват, Пловдив) с течение на времето един от контактори те му нагаря и започва да не работи както трябва. Релето се сменя много лесно дори и не от специалист. Новото реле най вероятно ще има едно краче което ще трябва да се премахне но като свалите старото ще видите кое е точно.Да но съм помогнал на някои с подобен проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Решение на проблем с ABS Lucas
Collapse
X
-
wazmo написа:Трябва ли да се свали целиа ABS или може само електронния блок.Ex Fiat BRAVA ELX 1.8 16V
Fiat MAREA HLX 2.0 20V
Коментар
-
Хубава тема. Крайно време беше и някой от нас да го направи това, за да може да дава съвети Колега, дай повече инфо, та да стане по-полезна темата.От снимките разбирам, че се разглобява сравнително лесно, а не като EBS 430. п.с. Аз също се борих с това реле, но при мен проблема беше в студена спойка на платката.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Разглобяването на модула е относително лесно имайки предвид ограниченото място. Модула е захванат с два тампона на много криво място, трябва също така да се свали и тръбопровода от въздушния филтър, както и да се освободи казанчето за спирачна течност. Куплунга има един.. как да го нарека, закопчаващ механизъм едно червеничко капаче което се издърпва за да се откачи куплонга. Също така се освобождава и кутията с бушони над ABS-а.След като се свали модула на самия него има друг куплунг от ел. клапаните към ел. блока покрити с пластмасово капаче. Блока е прехванат към клапаните с няколко лимбусни болта (или звезди ) след като се разделят ел. схемата е "сгъната" на две и се държи с пластмасова щипка. Ако проблема е в релето (както ми даваше грешка на мен) то се вижда нагара по контакторите му. Аз си го смених сам макар и да нямам спец умения ТРЯБВА САМО ДА ИМАТЕ поялник за предпочитане поне 100W и "помпа" за изтегляне на тенола от старото реле и платката за да се освободят лесно. Когато слагате новото реле се уверете, че е потънало до край в платката и да не се е получила студена спойка. На новото реле ТРЯБВА ДА СЕ МАХНЕ ЕДНОТО КРАЧЕ но ще се ориентирате по старото след като го свалите от платката.Бях намерил схема пак за ABS Lucas но изглеждаше по различно от моя и се сваля по различно от моя но СХЕМАТА И РЕЛЕТО са същите и подмяната е същата само работата е по лесна Мисля, че бях достатъчно подробен в обясненията си, успех на всички с подобен проблем.
Коментар
-
Току що разпилях и моя модул.Същия е като на колегата пуснал темата и проблема е в същото реле сега остава да го намеря и поставя.Помогнете от къде да го търся за предпочитане района на В.Търново.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
gamma написа:Ако не намериш подобно реле изкарай си четири кабелчета и сложи някакво 12 волтово извън корпуса на АБС-аFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Новото реле залепна вече и не иска да се отлепи.Дайте акъл какво реле да купя ,че не ми се разглобява постоянно.И май ще е най-добре да изведа кабелчета на удобно място и да го сменям на разсъмване и свечеряване.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
Tornado написа:Новото реле залепна вече и не иска да се отлепи.Дайте акъл какво реле да купя ,че не ми се разглобява постоянно.И май ще е най-добре да изведа кабелчета на удобно място и да го сменям на разсъмване и свечеряване.
Коментар
-
gamma написа:Сложи някое, което издържа на по-голям ток. Явно точно там е проблема на "оригиналните"Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Проблема при мен остава все още.Днес обиколих магазините за ел.части в Казанлък и не намерих нищо качествено само такива релета като това което поставих и то залепна на втория ден.Дайте съвет от къде нещо по-добро та дори и на цена два-три пъти по-висока.Някой знае ли какви са параметрите на това реле защото се води автореле и все пак е подложено на високи температури?Май само в магазин Викиват Пловдив го има.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар