Колеги от известно време имам проблеми със спирачките. Не държат толкова добре както преди от скоро започна да ми пресвятква от време на време лампичката за ниско налягане. Вчера реших да погледна какво се случва в казанчето и видях една ...боза...точно така мога да си опиша спирачната течност. Цвета е ръждиво кафяв. И ми изглежда доста зле. ДОкато преди няма и месец беше червен. Някой може ли да ме посъветва нещо. Прегледах си предните спирачки накладките са ок дисковете скоро мисля да ги сменя защото имат доста голям ръб. Задните не съм ги гледал досега но и тях ще трябва да погледна. Дайте съвет откъде може да се смени цвета на течността защото аз немога да си го обясня...а се притесянвам да не изкочи някой по голям проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спирачната ми течност е кафява!?
Collapse
X
-
1.Индикацията ти присветва за ниско ниво ,а не за нисо налягане.2.Цвета е нормално да се промени след определен пробег.Все пак спирачната течност загрява доста при използване на спирачките.Затова и е спирачна течност ,а не олио или зехтин.3.Препоръчителна смяна,промивка на всеки 2-3 години.Общи препоръки:Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тесни условия.За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;- термична устойчивост и окислителна стабилност;- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.DOT3Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.Предимства:- евтина и разпространена в търговската мрежа.Недостатъци:- уврежда уплътненията от естествена гума;- уврежда боята;- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).Поради голямата си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.DOT4Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.Предимства:- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.Недостатъци:- уврежда боите;- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.DOT5Известна като ,,силиконова" спирачна течност.Предимства:не уврежда боите;- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;- съвместима с всички уплътнения.Недостатъци:- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са ,,свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.DOT 5.1Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.Предимства:- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;- съвместима с всички гумени уплътнения.Недостатъци:DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.Общите препоръки са:1. Ако имате спирачна система, кяото не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.__________________Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
kiselo написа:каква спирачна течност ще ми препоръчате за бравата. Нямам престава дали е с гумени метални пластмасови и т.н.маркучи...лесно ли се сменят тези маркучи или трябва да я водя на майстор..?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Само не разбрах,защо му препоръчвате ДОТ 3, като за всички по-нови коли (да кажеме след 90-та) е препоръчително замяната на Дот 3 с ДОТ 4,която е по-добра.Цвета на спирачната течност се променя от това че се върти из системата и обира влага и корозия по тръбите. Самите маркучи са гумени и се сменят много гадно,защото обикновено са запекли яко,а са доста меки и се мачкат/късат тръбичките. Аз ползвам спирачна течност Дот 4 на Ferodo.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Като марка спирачната течност не е от значение - дали ще е Феродо, Q8 или Равенол. Ползвал съм ги всичките и Равенола е с най-добро съотношение цена/качество.Нека колегата да си огледа и задните спирачни апарати - много често се омазняват, което е критерии за изпуснали цилиндърчета.А иначе течността може да се оцвети освен от температура/вода/години - и от уплътненията на спирачната помпа и спирачните цилиндърчета. Според мен маркучетата нямат толкова отношение към цвета, колко самите уплътнения.ТОРНАДО - браво за лекцията. Адмирации !!!!Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар